معایب های بریج دندانی

همانطور که می دانید بریج دندانی یک روش زیبایی است، کسانی که دندان های آنها شکسته یا افتاده است با کمک دندان های اطراف دندان افتاده بریج دندانی انجام می شود، حال ما در این مقاله به معایب بریج دندانی می پردازیم. درمان با روش بریج دندانی ممکن است در شرایط متفاوت کمی زمان های درمان متفاوت باشد برای مثال اگر دندان های اطراف دندان افتاده مناسب نباشد با استفاده از ایمپلنت ادامه درمان را جلو می برند.

عوارض و معایب بریج دندانی

متاسفانه هر درمان و هر جراحی عوارضی دارد که نمی شود منکر آنها شد. در بریج دندانی نیز مشکلاتی ممکن است به پیش بیاید که منجر به آزار شما بشود. بهتر است بدانید که عوارض وجود در این روش بریج دندانی ممکن است به علت مشکل در جراحی یا صحیح مراقبت کردن از دندان ها باشد ولی اگر هر کدام از معایب بریج دندانی  زیر را مشاهده کردید، بهتر است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید. 

  • لغزش بریج دندان هنگام لمس کردن
  • حس کردن درد
  • تفاوت رنگ با بقیه دندان ها
  • اذیت شدن هنگام جویدن
  • طعم بد دهان

با توجه به این عوارض بریج دندانی ولی باز هم در میان دیگر روش های جایگزینی دندان طرفدار بیشتری دارد زیرا که این روش جایگزینی دندان دائمی است و نیازی به درآوردن آن مانند دندان های مصنوعی نیست. در ادامه این مقاله به شرح عوارض بریج دندانی می پردازیم.

لغزش بریج دندان هنگام لمس کردن

ممکن است بعد از مدتی بریج دندان شل شود و هنگام لمس کردن یا مسواک زدن متوجه تکان خوردن آن شوید. همچنین مواقعی که غذا می خورید متوجه شوید که بریج دندان با دیگر دندان ها ساییده می شود و باید این مورد زود درمان شود زیرا که اگر به موقع این مورد را با دندانپزشک خود در میان نگذارید باعث می شود که دندان های اطراف بریج دندان پوسیده شوند و هزینه های بیشتری برای شما ایجاد کند.

لغزش بریج دندان هنگام لمس کردن

حس کردن درد

یکی دیگر از معایب بریج دندانی حس کردن درد در آن ناحیه است که زمانی اتفاق می افتد که شما تازه درمان را انجام داده اید. ممکن است تا یک مدت کبودی، احساس التهاب و درد در اطراف لثه های خود داشته باشید ولی جای نگرانی زیادی ندارد زیرا که باید خیلی زود این درد تمام شود ولی اگر زود این درد به پایان نرسید دوباره به دندانپزشک خود در میان بگذارید زیرا ممکن است هنگام عمل مشکلاتی مانند جایگذاری نامناسب بریج پیش آمده باشد.

تفاوت رنگ با بقیه دندان ها

همانطور که میدانید ناهماهنگی دندان ها و همچنین در رنگ دندان ها ممکن بیمار را اذیت کند ولی زیاد جای نگرانی ندارد زیرا که قبل از عمل، دندانپزشک رنگ دندان شما را با بقیه دندان های مصنوعی بررسی می کند و دندان مصنوعی مناسبی همرنگ بقیه دندان های شما در نظر میگیرد تا زیبایی دندان های شما کنار دندان های مصنوعی بدرخشد.

تفاوت رنگ با بقیه دندان ها

اذیت شدن هنگام جویدن

یکی دیگر از عوارض و معایب بریج دندانی زمانی است که شما تازه این عمل را انجام داده اید و احساس راحتی هنگام جویدن غذاها نمی کنید و هنگام جویدن حساسیت نشان می دهید. این مورد بیش از آنکه یک مورد سلامتی دندان باشد بیشتر آزار روانی است. اگر شما هم هنگام جویدن با بریج دندانی اذیت می شدید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و این موضوع را در میان بگذارید تا راه و حلی به شما پیشنهاد دهد.

طعم بد دهان

یکی از معایب رایجی که بعد از مدتی ممکن است به وجود بیاید طعم بد در دهان است که بخاطر گیر کردن غذاها بین بریج دندان و دیگر دندان ها باشد. علت اینکه این مشکل به وجود آماده است می تواند بخاطر از بین رفتن چسبی باشد که هنگام عمل به بریج دندان زده اند باشد. این مشکل بهتر است هرچه سریع تر درمان شود زیرا ممکنه که باعث عفونت خون شود.

طعم بد دهان

سخن پایانی

معایب زیادی ممکن است هنگام یک درمان زیبایی در دندان ایجاد شود و به سختی برطرف شوند. معایب بریج دندانی نسبت به خیلی دیگر از معایب درمانی دندان قابل تحمل تر است و زیاد جای نگرانی ندارد. فقط کافی است که هنگام مشاهده یکی از این عوامل به دندانپزشک خود مراجعه کنید و مشکل خود را در میان بگذارید  تا راه و حلی برای درمان عیب بریج دندانی شما بدهد.

اگر قصد زیبا کردن دندان های خود را دارید و نمی دانید به کجا مراجعه کنید، مانادنت، بهترین کلینیک زیبایی دندان در تهران به یاری شما آمده اند و با تیم حرفه ای و متخصص در زیبایی دندان به شما خدمت می کنند و شما با رضایت کامل از آنجا خارج می شوید.

سوالات متداول عوارض و معایب بریج دندانی

  1. هزینه بریج یا پل دندانی چقدر است؟
    هزینه ها در بریج دندانی با توجه به نوع دندان های شخص متفاوت است و شما می توانید با معاینه شدن توسط یک دندانپزشک قیمت تقریبی آن را متوجه بشوید.
  2. معایب بریج دندانی چگونه به وجود می آیند؟
    اگر تمامی جلسات عمل به خوبی پیش بروند و نگهداری از آنها با تمامی راهنمایی های دندانپزشک انجام شود، عوارض زیادی به وجود نمی آید.
  3. برای درمان و زیبا سازی دندان باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت، یکی از بهترین کلینیک های زیبایی دندان در تهران است که شما با رضایت کامل از آنجا خارج می شوید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم