همه چیز در مورد بریج دندان

احتمالا تا حالا اسم بریج دندان یا پل دندان نشنیده اید یا اگر هم شنیده اید اطلاعات کاملی درباره آن ندارید و برای شما این سوال به وجو آمده که بریج دندان چیست؟ ، این روش یا درمان برای زیبایی بکار می رود و عمل بسیار پیچیده ای ندارد. ما در این مقاله به این عمل و درمان زیبایی می پردازیم و اطلاعات کاملی راجع به بریج یا پل دندان می دهیم. ما در این مقاله به انواع بریج دندانی و مزایا و معایب آن را نام میبریم و امیدوار هستیم که این اطلاعات برای شما مفید باشد.

معرفی بریج دندان یا همان پل دندان

بریج یا پل دندان یک روش زیبایی برای درمان فاصله دندان ها با هم دیگر است. همانطور که از نامش پیداست مانند یک پل فاصله دو دندان را بهم دیگر وصل می کند و در دو طرف این پل روکش دندانی است. میشه گفت برای اینکه جای دندانی که افتاده است را پر شود از روکش دندانی استفاده می کنند و میان آن دو یک یا چند دندان مصنوعی قرار می گیرد که به روکش دندان متصل است و مانند یک پل عمل می کند. دندان مصنوعی با کمک روکش ها در جای خود محکم می شود.

وقتی که دندانی میفتد، حالت چهره را زشت می کند بنابراین برای اینکه از این شکل ظاهری در بیاید، دندانپزشک پیشنهاد می کند که از روش بریج یا پل دندان استفاده کنند و دندان مصنوعی با جنس سرامیک یا فلز یا ترکیبی از این دو حالت می کارند.

معرفی بریج دندان یا همان پل دندان

انواع بریج یا پل دندان

بریج دندان انواع مختلفی دارد که می توان به صورت پیشنهاد دندانپزشک یا خودتان آنها را انتخاب کنید. در کل 3 نوع بیشتر برای پل دندان نیست که به شرح زیر می باشد:

  • بریج های دندانی ثابت یا سنتی

  • این نوع از بریج دندان یکی از رایج ترین روش ها است که از سرامیک یا فلز ساخته شده است و نگهداری و مراقبت از آنها کار چندان سختی نیست.
  • استفاده از پل معلق

  • در بعضی از شرایط این روش بسیار مفید است، به این صورت است که یک دندان برای نگهداری از آن پایه می شود زیرا که دندانی که قرار بوده است آن طرف دیگر باشد نیز از دست رفته است.
  • بریج یا پل های رزین

  • این روش با استفاده از روکش ها دندان را متصل نمی کنند بلکه این نوع روکش ها دارای دو بال فلزی در اطراف دندان مصنوعی است که روی یک دندان خراب قرار می گیرد.

نحوه قرار گیری بریج

اگر دندان ها اطراف دندان افتاده سالم باشند، کار چندان سخت نخواهد بود و سریع عمل تمام می شود. چنانچه دندان های اطراف سالم نباشند، جراحی های لازم مانند کاشت ایمپلنت انجام می شود تا ایمپلنت ها برای محکم سازی بریج دندان کمک کند. همانطور که می دانید ایمپلنت ها در لثه با جنس تیتانیوم کاشته می شوند و مانند یک ستون محکم عمل می کند و دندان های مصنوعی به آنها وصل می شود.

بعد از اینکه قالب دندان گرفته شد و آماده شد، دندانپزشک کار خود را با قرار دادن روکش های دندانی تکمیل می کند. به یاد داشته باشید که اگر دندان های شما مناسب بریج کردن نباشد، ممکن است یک مدت طول بکشد تا بتوان بریح دندان را قرار داد.

 نحوه قرار گیری بریج

مراقبت کردن از بریج یا پل دندان

هنگامی که درمان و عمل بریج تمام شد، زمان آن است که از دندان های خود مراقبت کنید و نذارید آنها خراب شود. مراقبت کردن از بریج دندان های خود کار چندان سختی نیست و شما کافی است که تمام کارهایی که دندانپزشکتان گفته است را انجام دهید. معمولا به شما می گویند که روزانه دوبار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. همچنین به شما می گویند مرتب به دندان پزشکی سر بزنید تا جرم گیری دندان های شما انجام شود. برای جرم گیری کردن دندان هر ماه یا هر 2 ماه یکبار کافی است.

همچنین در نظر داشته باشید که رژیم غذایی سالم به  طول عمر دندان های شما کمک می کند و باعث می شود عمر مفید بریج دندان شما نیز بیشتر شود. رژیم غذایی در کل برای تمام بدن مفید است. 

مزایای بریج دندان چیست؟

یکی از مهمترین مزایای پل دندانی، دائمی بودن آن است و نیازی به درآوردن و شست و شوی آن نیست و همین دلیل باعث شده است که خیلی ها بریج دندان را به دندان های مصنوعی ترجیح بدهند. همچنین از نظر ظاهری، تاثیر زیبایی بسیاری بر چهره فرد می گذارد. همچنین کسانی که از پل دندانی استفاده می کنند سریع به آنها عادت می کنند و احساس طبیعی دارد.

 مزایای بریج دندان

سخن پایانی 

همانطور که در این مقاله خواندید، بریج یا پل دندانی به این خاطر معروف است که دائمی است و برعکس دندان های مصنوعی نیازی به در آوردن آنها نیست و به راحتی می توان به آنها عادت کرد. نوع قرار گیری بریج دندان می توان متفاوت ساده یا سخت باشد و بستگی به متناسب بودن دندان های اطراف، دندان افتاده است ولی در کل این روش بسیار مفید است و پیشنهاد دندانپزشک نیز احتمالا این روش است.

سوالات متداول بریج دندان

  1. روش بریج یا پل دندان چگونه است؟
    این روش برای زیبایی و جای گذاری دندان مصنوعی با کمک دندان های اطراف، دندان افتاده است.
  2. طول عمر مفید بریج دندانی چقدر است؟
    اگر دندانپزشک کار خود را به خوبی انجام دهد و فرد به خوبی از دندان های خود مراقبت کند می توان بین 5  تا 7 سال بر روی طول عمر پل یا بریج دندان حساب باز کرد.
  3. برای بریج کردن دندان باید به کجا مراجعه کرد؟
    مرکز زیبایی دندان مانادنت با بهترین متخصص ها، بهترین خدمات را به شما می دهند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم