عوارض سفید کردن دندان

دندان های سفید یکی از نشانه های زیبایی شما است و سفیدی آن بسیار مهم است. در شرایطی مانند پیری یا مصرف مشروبات الکلی و کشیدن سیگار باعث می شود دندان شما زرد و خراب شود. برای همین موضوع خیلی از افراد برای اینکه دوباره دندان های سفیدشان برگردد رو به لیزر کردن دندان خود رو میاورند. حال ما در این مقاله به عوارض یا شایعاتی که راجع به عوارض سفید کردن دندان به وجود آمده است می پردازیم.

درباره لیزر کردن دندان

برای سفید کردن دندان روش های متفاوتی وجود دارد و یکی از آن روش ها استفاده از لیزر است. البته بهتر است بدانید که روشی را باید پیش ببرید که دکتر شما را راهنمایی کرده، بسیار مهم است که به حرف یک دکتر متخصص در این رابطه گوش دهید. دندان پزشک با انجام معاینات لازم بر روی دندان، بهترین روش برای سفید کردن دندان مورد نظر را می دهد.

استفاده از لیزر در دندانپزشکی باعث شده است، ترسی را که خیلی از افراد از دندانپزشکی داشته اند از بین برود و همچنین این تکنولوژی کمک بسیاری در علم دندانپزشکی کرده است و کارها را سریعتر و با دقت بیشتری انجام می دهد. همچنین لیزر کردن دندان مزایای بسیاری دارد، یکی از مهم ترین مزایای این نوع سفید کردن این است که نسبت به دیگر روش های سفید کردن دندان، سفیدی را چندین برابر بیشتر می کند و باعث می شود دندان های شما بیشتر بدرخشد و شما را زیبا تر جلوه کند.

درباره لیزر کردن دندان

انواع روش های سفید کردن دندان

همانطور که در بالاتر گفته شد سفید کردن دندان روش های مختلفی دارد و ما در این بخش به آن روش های مختلف می پردازیم و به شما معرفی می کنیم. در نظر داشته باشید که عوارض سفید کردن دندان ممکن است برای سلامت شما خوب نباشد، سفید کردن دندان یکی از پر هزینه ترین درمان ها در علم دندانپزشکی است و باید در نظر داشته باشید که همیشه باید به حرف پزشک خود در مورد روشی که برای شما در نظر میگیرد گوش دهید. روش های مختلف سفید کردن دندان شامل موارد زیر می باشد:

انواع روش های سفید کردن دندان

لمینت کردن دندان

لمینت در علم دندانپزشکی برای درمان شکستگی، لب پریدگی، پوسیدگی، چیدمان دندان ها، پر کردن فواصل دندان و ... استفاده می شود. در آخر این درمان ها سفید کردن دندان را در برمیگیرد. این روش درمانی ممکن است به بیش از دو هفته طول بکشد زیرا که نیاز به قالب گیری دارد. چند مورد از عوارض این روش را می توان به شکستن لحظه ای لمینت، صدمه دیدن دندان و حتی حساسیت آن اشاره کرد.

جرم گیری کردن دندان

این روش جرم گیری نسبت به دیگر روش ها قیمت مناسب تری دارد و با این روش درمانی از رسوب جرم ها جلوگیری می شود و به دندان اجازه پوسیدگی نمی دهد. یکی از روش های رایج برای سفید کردن دندان همین روش جرم گیری دندان است. یکی از عوارض این روش ممکن است صدمه دیدن لثه ها باشد.

لومینیرز برای سفید کردن دندان

ممکن است تا به حال روش لومینیرز به گوشتان نخورده باشد برای همین باید بگیم که لومینیرز یکی از روش های جدید برای لمینت سرامیکی و کامپوزیتی است. لومینیرز مانند روش لمینت برای درمان مشکلات رایج بین دندان ها استفاده می شود. این روش هزینه ی بالایی دارد ولی شما را تضمین می کند که از سفیدی دندان های رضایت داشته باشید. عوارض سفید کردن دندان در این روش می توان به حساسیت کردن لثه و بی نظمی در رنگ دندان ها اشاره کرد.

روکش های دندانی

روکش های دندانی یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان است و با استفاده از روکش های دندانی در آخر دندان های شما هم رنگ می شودروکش های مختلفی در این رابطه وجود دارد که نسبت به جنس و محکمی آن قیمت آن متفاوت است عوارض روکش های دندانی شامل بروز عفونت احتمالی، حساسیت داشتن به روکش و احتمال خراب شدن و پوسیدگی دندان است.

روش بلیچینگ

روش بلیچینگ فقط برای زیبایی استفاده می شود و دیگر برای درمان استفاده نمی شود. بلیچینگ روش های مختلفی دارد که میزان اثر بخشی آن  مختلف است. این روش بلیچینگ را شما هم می توانید در خانه خود انجام دهید. قیمت ها در این روش مختلف می باشد و باز به شما پیشنهاد می کنیم با روشی که پزشکتان پیشنهاد داده است پیش برید. روش بلیچینگ معمولا هیچ عوارضی ندارد و فقط در بعضی از شرایط ممکن است دندان ها حساس شوند.

روش لیزری دندان

در نهایت به روش لیزر کردن دندان می پردازیم، این روش بسیار جدید و پیشرفته بوده است و در تمامی مطب های پزشکی پیدا نمی شود. در روش لیزری عمر بسیاری در سفیدی بودن دندان نیست ولی روش لیزری تنها در سفید کردن دندان تخصص ندارد بلکه برای از بین بردن التهاب و سوزش دندان نیز اثربخشی خوبی دارد. عوارض سفید کردن دندان در روش لیزری برای بعضی از افراد مخصوصا افرادی که حامله یا نوزاد دارند است ولی بازم تحقیقات بسیاری در این موضوع نشده است و همچنین شما باید به حرف پزشک خود بعد از لیزر کردن دندان گوش دهید و دستور عمل های ایشان را انجام دهید.

مزایا و معایب روش لیزری

  • برای مزایای روش لیزری می توان موارد زیر را ذکر کرد:
    مفید بودن و اثر بخشی آن تضمینی است.
  • به راحتی و بدون درد انجام می شود.

برای معایب روش لیزری نیز می توان موارد زیر را نام برد:

  • روش لیزری مانند بقیه روش ها دائمی نیست.
  • در هنگام بارداری شما نمی توانید از روش لیزری استفاده کنید.
  • در استفاده از این روش نباید زیاد افراط کرد و باید طبق دستور عمل استفاده شود.
  • مزایا و معایب روش لیزری

نتیجه گیری

باید بدانید که هیچ روشی در سفید کردن دائمی دندان شما کمک نمی کند و باید رنگ دندان های خود را بپذیرید و زیاد سخت نگیرید. در این مقاله ما عوارض سفید کردن دندان پرداختیم و مشاهده کردید که این درمان ها عوارض مخصوص به خودش را دارد.

سوالات متداول درباره روش لیزر کردن دندان

  • آیا سفید کردن دندان عوارضی دارد؟
    بله، در هر روش از سفید کردن دندان عوارضی وجود دارد که بهتر است قبل از استفاده از آن روش تحقیق کنید و یا با دندانپزشک خود مشورت بگیرید.
  • چه روشی بیشتر به صرفه تر است در سفید کردن دندان؟
    روش جرم گیری بسیار به صرفه تر از بقیه روش ها است و خصوصیات دیگری نیز دارد.
  • در کجا روش سفید کردن دندان را باید شروع کرد؟
    مرکز دندانپزشکی زیبایی مانادنت شما را راهنمایی و خدمات می دهند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم