معرفی پروتز های دندان

پروتز دندان چیست؟

 یکی از بهترین روش های جایگزین دندان بدون شک پروتز دندان می باشد. هزینه انجام پروتز دندان نسبت به روش های دیگر بسیار مناسب می باشد. در این به معرفی انواع پروتز دندان به طور کامل پرداخته ایم. بدون شک با انجام پروتز دندان های سالم و زیبایی را خواهید داشت. همانطور که می دانید در واقع پروتز های دندانی همان روکش های دندان می باشند. پروتز های دندانی همچنین به صورت متفاوت می باشند. برای انجام پروتز دندان باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین نکات بدون شک انتخاب پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد. به طور طبیعی برخی از دلایل باعث پوسیدگی و از بین رفتن دندان ها می شوند برای داشتن دندان های سالم و زیبا یکی از بهترین روش ها بدون شک پروتز دندان می باشد. در ادامه مطلب با خصوصیات و کاربرد پروتز دندان به طور کامل آشنا خواهید شد.

بررسی انواع پروتز های دندانی

 همانطور که گفته شد یکی از بهترین روش ها برای جایگزین دندان های از دست رفته بدون شک پروتز دندان می باشد. هزینه پروتز دندان نسبت به روش های دیگر بسیار مناسب می باشد. از این رو بیشتر افراد تمایل دارند از این روش استفاده کنند. در ادامه با انواع پروتز دندان آشنا خواهید شد.

  • پروتز ثابت
  • پروتز متحرک
  • بررسی انواع پروتز های دندانی

 پروتز دندان ثابت

یکی از انواع پروتز دندان، پروتز ثابت می باشد. این پروتز در واقع همان روکش دندان می باشد. از پروتز دندان می توانید بر روی ایمپلنت و دندان استفاده کنید. پروتز های ثابت کاملا مشابه به دندان می باشند در این مدل از پروتز ها فرد نمی تواند پروتز را از دهان خارج کند. از این رو بیشتر افراد از پروتز های ثابت استفاده می کنند. به طور کلی می توان گفت برای رفع برخی از مشکلات دندانی بهتر است از پروتز دندان ثابت استفاده کنید.

 پروتز دندان متحرک

یکی دیگر از انواع پروتز دندان، متحرک می باشد. در برخی از موارد نمی توان از پروتز های ثابت استفاده کرد از این رو پزشک از پروتز متحرک استفاده می کند. این مدل از پروتز ها به 3 دسته پروتز پارسیل، کامل دندان و اوردنچر تقسیم می شوند. به راحتی می توانید این مدل از پروتز را در داخل قرار دهید. همانطور که می دانید این مدل از پروتز ها به شکل متحرک می باشند. 

مراقبت های لازم بعد از انجام پروتز دندان

با انواع پروتز دندان به طور کامل آشنا شدید. برای انجام پروتز دندان باید به پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. بهتر است بعد از انجام پروتز نسبت به توصیه های پزشک توجه کافی داشته باشید. در ادامه با برخی از مراقبت های لازم بعد از انجام پروتز دندان آشنا خواهید شد. 

  • داروهایی که پزشک تجویز می کند فراموش نکنید.
  • تا یک روز بعد از انجام پروتز دندان باید از غذا های سرد استفاده کنید.
  • بهتر است از مایعات استفاده کنید.
  • برای کاهش تورم باید از پانسمان های مناسبی که دکتر تجویز می کند استفاده کنید.
  • بعد از انجام پروتز به هیچ عنوان فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • از استعمال دخانیات اجتناب کنید.
  • باید به طور مرتب برای انجام بررسی های لازم به پزشک مراجعه کنید.
  • مراقبت های لازم بعد از انجام پروتز دندان

مزایای استفاده از پروتز دندان

در این مطلب با انواع پروتز دندان آشنا شدید. با استفاده از پروتز دندان بدون شک دندان های سالم و زیبایی را خواهید داشت. برای انجام پروتز دندان باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین باید نسبت به توصیه های پزشک توجه کافی داشته باشید. بدون شک پروتز دندان مزایای زیادی نیز به همراه دارد. که می توان به جایگزین دندان های معیوب، زیبایی بیشتر دندان ها، کاهش تحلیل استخوان فک، افزایش کیفیت زندگی بیماران و... اشاره کرد.

استفاده از چسب پروتز دندان

دندانپزشک پس از بررسی های لازم از انواع پروتز دندان استفاده می کند. در کنار این پروتز ها در برخی موارد بهتر است از چسب پروتز دندان استفاده کنید. بدون شک این چسب ها باعث افزایش پایداری، بهتر جویدن غذا، احساس آرامش در فرد و... می شوند. همچنین چسب های پروتز برای افرادی که خشکی دهان بیش از حد نیز دارند بسیار مناسب است. افراد مسن و دارای معلولیت عصبی نیز بهتر است از این چسب ها برای ثبات بیشتر پروتز استفاده کنند.

 مراحل انجام پروتز دندان 

برای انجام پروتز دندان باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. بدون شک دندانپزشک پس از بررسی های لازم و با توجه به مشکل دندان از انواع پروتز دندان استفاده می کند. همانطور که می دانید مراحل ساخت و آماده شدن پروتز دندان زمان بر می باشد. از این رو ممکن است چند جلسه به پزشک مراجعه کنید. پزشک در مرحله اول بررسی های لازم در فک بالا و پایین را انجام می دهد. پس از انجام کنترل ها نوع قالب گیری انجام می شود. در مرحله بعد با استفاده از مواد مخصوص و قالب گرفته شده پروتز های دندانی ساخته می شوند. در مرحله آخر نیز پزشک اقدامات لازم برای گذاشتن پروتز دندان را انجام می دهد. به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین روش ها برای جایگزین دندان های معیوب بدون شک پروتز دندان می باشد. از بهترین خصوصیات پروتز های دندانی می توان به پایین بودن قیمت این پروتز ها اشاره کرد.

مراحل انجام پروتز دندان

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با انواع پروتز دندان به طور کامل آشنا شدید.یکی از بهترین روش های جایگزین دندان بدون شک پروتز دندان می باشد. هزینه انجام پروتز دندان نسبت به روش های دیگر بسیار مناسب می باشد. بدون شک با انجام پروتز دندان های سالم و زیبایی را خواهید داشت. برای انجام پروتز دندان باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین نکات بدون شک انتخاب پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد.

سوالات متداول انواع پروتز دندان

  1. مراقبت های لازم بعد از انجام پروتز دندان به چه صورت است؟
    داروهایی که پزشک تجویز می کند فراموش نکنید. تا یک روز بعد از انجام پروتز دندان باید از غذا های سرد استفاده کنید. برای کاهش تورم باید از پانسمان های مناسبی که دکتر تجویز می کند استفاده کنید. بعد از انجام پروتز به هیچ عنوان فعالیت های سنگین انجام ندهید. از استعمال دخانیات اجتناب کنید. بهتر است از مایعات استفاده کنید.
  2. مزایای استفاده از پروتز دندان به چه صورت است؟
    با استفاده از پروتز دندان بدون شک دندان های سالم و زیبایی را خواهید داشت. بدون شک پروتز دندان مزایای زیادی نیز به همراه دارد. که می توان به جایگزین دندان های معیوب، زیبایی بیشتر دندان ها، کاهش تحلیل استخوان فک، افزایش کیفیت زندگی بیماران و... اشاره کرد.
  3.  خصوصیات پروتز دندان ثابت به چه صورت می باشد؟
    این پروتز در واقع همان روکش دندان می باشد. از پروتز دندان می توانید بر روی ایمپلنت و دندان استفاده کنید. پروتز های ثابت کاملا مشابه به دندان می باشند در این مدل از پروتز ها فرد نمی تواند پروتز را از دهان خارج کند. از این رو بیشتر افراد از پروتز های ثابت استفاده می کنند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم