همه چیز درمورد پانچ دندان

بسیاری از افراد به مدل های مختلف دندان های خود را از دست می دهند و می خواهند که برای این دندان های از دست رفته جایگزینی داشته باشند. روش های مختلفی از جمله کاشت دندان بدون جراحی و یا با جراحی. در ادامه برای شما همه چیز درمورد پانچ دندان توضیح می دهیم .

ایمپلنت به روش پانچ دندان

روش پانچ دندان بهترین جایگزین دائمی برای دندان هایی است که از دست رفته اند، در این روش کمترین خونریزی و درد وجود دارد و مناسب افرادی است که نگرانی و ترس از جراحی دارند. اما در کاشت ایمپلنت به دلیل این که مراحل جراحی و پروسه کاشت زیاد است و حتی ممکن است لثه ها عفونت کنند بسیاری از افراد برای انجام این کار ترس دارند.
برای این که این مشکل حل شود و احتمال عفونت و دوره درمان کاهش یابد، باید همه چیز درمورد پانچ دندان را بدانید.

ایمپلنت به روش پانچ دندان

مراحل پانچ دندان

در مرحله اول، برای این که بافت استخوان ها نمایان شود لثه ها را باز می کنند، موقعیت عصب را تشخیص می دهند و برای این که بدانند استخوان چه شرایطی دارد و محل دقیق برای قرار دادن ایمپلنت درون استخوان کجاست، بررسی های لازم را انجام می دهند. حال می رسیم به مرحله کاشت پانچ دندان
که مرحله ی باز کردن لثه در روش پانچ دندان حذف می شود. برای این کار به طور همزمان لثه و استخوان سوراخ می شود و درون حفره پیچ ایمپلنت قرار می گیرد و تا مناسب ترین عمق پیچ سفت می شود.
بازه زمانی به مدت سه ماه را بعد از این که درون استخوان ایمپلنت قرار گرفت باید صبر کنید تا به خوبی با استخوان فک ایمپلنت پیوند زده شود، وقتی که این مراحل و زمان سپری شد بر روی ایمپلنت روکشی را قرار می دهند.

کاشت پانچ دندان چه مزایایی دارد؟

زمانی که می خواهیم همه چیز درمورد پانچ دندان برای شما بگوییم، می پردازیم به این که روش پانچ دندان شامل چه مواردی می شود؟
1. در مرحله اول کاشت سرعت انجام جراحی به 15 دقیقه کاهش می یابد و در این مرحله هر چقدر سرعت کمتر باشد، اضطراب و نگرانی بیمار کمتر می شود.
2. می توان گفتت که در این مرحله حداقل خونریزی وجود دارد و مزیت ویژه ای برای افرادی است که مشکل انعقاد و فشار خون دارند.
3. تخریب استخوان و بافت لثه در روش جراحی ایمپلنت باعث تورم و درد می شود. اما در روش پانچ، جراحات و آسیب کمتر می شود و به خاطر همین موضوع میزان ناراحتی و درد به حداقل می رسد.
4. بعد از کاشت دوره نقاهت و بهبود بسیار کوتاه تر از روش های دیگر است و دیگر نیازی به مصرف آنتی بیوتیک های قوی نیست.
5. در همه چیز درمورد پانچ دندان می توان به این اشاره کرد که ایمپلنت به استخوان به سرعت پیوند می حورد به خاطر این که دراین روش نیازی به باز شدن لثه و بخیه نیست و در آخر می توان گفت که عفونت و آلودگی کاهش می یابد.
6. برای افرادی که دیابت دارند و یا سیگاری هستند بهترین روش است.
7. می توان گفت در این روش سطح استخوان ها تحلیل نمی رود.

کاشت پانچ دندان چه مزایایی دارد

برای کاشت ایمپلنت چه شرایطی لازم است؟

باید به این نکته توجه کنیم که شرایط خاصی برای کاشت لازم که بیمار داشته باشد و این نوع کاشت را نمی توان برای همه انجام داد در ادامه شرایط را در همه چیز درمورد پانچ دندان برای شما شرح می دهیم.
• بیمار باید ضخامت و عرض بافت استخوان مناسبی داشته باشد.
• برای کاشت باید بتوان به راحتی به بافت استخوان دسترسی داشت.
• در اطراف ایمپلنت باید بافت کراتین ضخامت لازم رل برای کاشت داشته باشد.
• برای پانچ کردن دسترسی مناسب وجود داشته باشد.

چه افرادی مناسب پانچ دندان هستند؟

افراد زیادی می توانند نامزد استفاده از پانچ دندان باشند و اما کسی کاندید برای کاشت ایمپلنت است که شرایط زیر را در همه چیز درمورد پانچ دندان داشته باشد.
برای جوش خوردن باید درون فک استخوان کافی وجود داشته باشد و کسانی که فک آن ها استخوان از دست داده است هم می توانند کاندید پانچ دندان باشند اما قبل از کاشت باید استخوان فک آن ها ترمیم شود با درمان های خاص.

کاشت پانچ دندان چه معایبی دارد؟

زمانی که می خواهیم در درمورد همه چیز درمورد پانچ دندان صحبت کنیم باید به شما بگوییم که ممکن است این عمل همانند عمل های دیگر دهان خطرات زیادی از جمله درد، عفونت و تورم را به همراه داشته باشد. اگر استخوانی در محل پانچ وجود نداشت باید پیوند استخوان و لثه انجام شود که باعث می شود هزینه افزایش یابد.

کاشت پانچ دندان چه معایبی دارد

خلاصه مطلب

در این مقاله همه چیز درمورد پانچ دندان را برای شما به طور جزئی توضیح دادیم اما اگر ابهامی به وجود آمد می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از آن ها کمک بگیرید.

سوالات متداول همه چیز درمورد پانچ دندان

1. چه مواردی در هزینه پانچ تاثیر گذار است؟
می توان گفت مواردی از قبیل بازیابی، جای گذاری پایه، کاشت پانچ، نوع ایمپلنت و مهارت دندان پزشک در هزینه کاشت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است.
2. برای پانچ دندان چه کسانی مناسب هستند؟
افراد زیادی می توانند نامزد استفاده از پانچ دندان باشند و اما کسی کاندید کاشت ایمپلنت است که شرایطی از قبیل برای جوش خوردن باید درون فک استخوان کافی وجود داشته باشد و کسانی که فک آن ها استخوان از دست داده است هم می توانند کاندید پانچ دندان باشند اما قبل از کاشت باید استخوان فک آن ها ترمیم شود با درمان های خاص را داشته باشد.
3. چه معایبی در کاست ایمپلنت وجود دارد؟
زمانی که می خواهیم درمورد پانچ دندان صحبت کنیم باید به شما بگوییم که ممکن است این عمل همانند عمل های دیگر دهان خطرات زیادی از جمله درد، عفونت و تورم را به همراه داشته باشد. اگر استخوانی در محل پانچ وجود نداشت باید پیوند استخوان و لثه انجام شود که باعث می شود هزینه افزایش یابد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم