انجام روش های درمان برای بیماری لثه

هنگامی که شما به بیماری های لثه مبتلا شده اید، در زمان مسواک زدن ممکن است دهان شما بوی بدی بدهد و یا حتی ممکن است لثه های شما دچار خونریزی شود. این علائم، علائم اولیه بیماری لثه می باشند. شما باید زیر نظر دندان پزشک با روش های درمان بیماری های لثه آشنا شوید و از آن ها استفاده کنید.

انواع روش های درمان بیماری های لثه

گاهی ممکن است در بعضی موارد برای درمان بیماری های لثه از روش های غیر جراحی استفاده کنند که در ادامه به انواع روش های درمان بیماری های لثه می پردازیم.

 تمیز کردن تخصصی دندان ها به وسیله پریودنتست

هنگامی که التهاب های لثه هنوز پیشرفت نکرده اند و خفیف هستند، می توان به طور تخصصی و کامل دندان ها را تمیز کرده، که این کار باعث می شود در مراحل اولیه، بیماری متوقف شود که این یکی از انواع روش های درمان بیماری های لثه می باشد.
متخصصان دندان پزشک آموزش هایی را در خصوص حفظ سلامت دهان، لثه و دندان، علاوه بر تمیز کردن دندان ها در اختیار بیماران قرار می دهد. دندان پزشک در مرحله اول به معاینه دندان ها می پردازد و بعد به مرحله از بین بردن پلاک ها می پردازد.
این پلاک ها در خط لثه ها جمع می شوند. اگر کسی مبتلا به این بیماری است بهتر است در سال دوبار به دندان پزشک مراجعه کند و به طور کامل تمییز کند. این روش به پیشگیری معروف است که یکی از انواع روش های درمان بیماری های لثه می باشد.

 تمیز کردن تخصصی دندان ها به وسیله پریودنتست

تسطیح سطح ریشه دندان و جرم گیری

این روش، نیاز به جراحی ندارد، می توان از بی حسی های موضعی استفاده کرد و به طور تخصصی دندان ها را تمیز کرد. در بالا و پایین خط لثه ها پلاک ها تجمع می کنند که می توان به وسیله این روش آن ها را از بین برد.
قسمت هایی که در ریشه دندان هموار نیستند، هموار و صاف می شوند. می توان ناهمواری های ریشه دندان را صیقل داد که به وسیله آن باکتری ها از بین می روند و دوباره دندان ها به لثه ها متصل می شود. زمانی دندان پزشک ها جرم گیری را انجام می دهند که پلاک ها در زیر خط لثه ها جمع شده باشند. هنگامی که سطح بیماری فردی از خفیف بودن التهاب لثه، پیشرفته تر باشد، اولین و مهم ترین قدمی که باید برای درمان صورت بگیرد، تسطیح سطح ریشه دندان و جرم گیری است.

داروهای مناسب برای درمان بیماری های لثه

از روش های درمان بیماری های لثه می توان به داروهای مختلفی هم اشاره کرد.
• به وسیله آنتی بیوتیک های خوراکی می توان مناطقی از لثه ها که عفونت دارند را درمان کرد.
• با استفاده از دهان شویه های آنتی بیوتیکی که دارای کلورکسیدین هستند، می توان دهان، دندان ها و لثه ها را ضد عفونی کرد.
• با جراحی های فلپ که یک عمل جراحی است، پلاک هایی که روی دندان ها و لثه ها تشکیل شده است برداشته می شود و لثه ها کشیده می شود و با این روش لثه ها به جای اولیه خود بر می گردند و در جای اولیه لثه ها بخیه می شوند تا به طور کامل اطراف دندان ها پوشانده می شود.

داروهای مناسب برای درمان بیماری های لثه

بیماری های لثه چیست؟

بیماری های لثه از التهاب لثه ها به وجود می آید که ناشی از عفونت های باکتریایی است. اگر درمان بیماری های لثه به موقع انجام نشود ممکن است تبدیل به عفونت های بدتری به نام پریودنتیت شوند. پریودنتیت و بیماری های لثه از دلایل اصلی از بین رفتن دندان ها هستند.

باید توجه داشته باشید که یکی دیگر از بیماری های شایع لثه عقب نشینی آن می‌باشد که با کلیک بر روی درمان عقب نشینی لثه می‌توانید به درمان لثه خود بپردازید.

چگونه می توان از بیماری های لثه پیشگیری کرد؟

برای اینکه از بیماری های لثه جلوگیری شود می توان از روش های درمان بیماری های لثه استفاده کنید و یا می توان بهداشت دندان و دهان را به طور دقیق و همیشگی رعایت کرد. حتما باید رژیم غذایی شما سالم و مقوی باشد.
به دندان پزشک به طور منظم و مرتب مراجعه کنید. با خمیر دندان هایی که حاوی فلوراید است دندان های خود را در روز دو بار مسواک بزنید. به طور روزانه از نخ دندان استفاده کنید.

نشانه ها و علائم عفونت لثه

علائم مختلفی برای عفونت لثه ها وجود دارد که شما می توانید آن ها را بررسی و پیگیری کنید. این کار به شما کمک می کند تا اگر دچار عفونت لثه شدید، آن را تشخیص دهید. در ادامه مهم ترین علائم را برای شما شرح می دهیم.
1. اطراف لثه ها قرمز شود
2. آسیب پذیری و حساس شدن لثه ها
3. در محدوده خط لثه التهاب وجود داشته باشد
4. درد ودندان درد
5. در هنگام غذا خوردن حساسیت هایی وجود داشته باشد.
6. لثه ها خونریزی داشته باشند.
7. نفس و دهان شما به طور مداوم بوی بد بدهد.

نشانه ها و علائم عفونت لثه

هزینه درمان بیماری های لثه

هزینه درمان به نوع روشی که برای درمان عفونت لثه ها انجام می شود بستگی دارد. معمولا هزینه جرم گیری با هزینه جراحی برای هر فرد بسیار متفاوت است.

خلاصه مطلب

سعی کردیم انواع روش های درمان بیماری های لثه و علائم و نشانه های بیماری را به طور کامل برای شما توضیح دهیم و اگر علائمی در لثه های خود مشاهده کردید حتما به دندان پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول روش های درمان بیماری های لثه

1. چه نوع بیماری هایی برای لثه ها وجود دارد؟
در کل بیماری های لثه دو نوع هستند که می توان به ژنژیویت و پریودنتیت اشاره کرد.
2. چه مواردی می تواند خطر به وجود آمدن بیماری های لثه را تشدید کند؟
مواردی که در ادامه برای شما می گوییم می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های لثه را افزایش دهد که شامل جویدن تنباکو و سیگار کشیدن، بارداری، دندان های لب پر و شکسته شده، عوامل ژنتیکی، کج شدن دندان ها
3. چگونه می توان بیماری های لثه را درمان کرد؟
به بهداشت دهان و دندان های خود باید بیشتر از قبل برسید و از راه حل هایی برای شما کفته می شود استفاده کنید. مصرف آنتی بیوتیک ها، عمل جراحی و شست و شو، سفید کردن و جرم گیری حرفه ای دندان ها

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم