کاشت ایمپلنت یک روزه دندان

ایمپلت دندان را می توان جزء شیوه های محبوب و جذاب برای رفع مشکل بی دندانی دانست، زمان انجام این کار باعث شده است بسیاری از افراد نتوانند آن را انجام دهند. کاشت ایمپلنت یک روزه دندان راه کاری برای رفع این مشکل است.

با این شیوه افراد می توانند با مراجعه به متخصص ایمپلنت پاسداران در یک روز به دندان پزشک مراجعه کرده و محل دندان های خالی خود را با ایمپلنت پر کنند.

53243904 309378259753295 6331650672785918759 n 1030x1030

ایمپلنت یک روزه دندان به چه معنا است ؟

در واقع ایمپلنت یک روزه به این صورت است که تنها در یک جلسه تمام مراحل مربوط به ایمپلنت دندان انجام می شود، اعم از شکافتن لثه و استخوان، قرار دادن پایه، نصب و...

این موضوع باعث شده است یکی از ایرادات ایمپلنت سنتی که زمان بالای آن بود رفع شود. این روش از نظرکیفیت، طول عمر و دوام فرقی با ایمپلنت سنتی ندارد و همان مزایا را دارد.

مراحل کاشت ایمپلنت یک روزه دندان

  1. شکافتن لثه
  2. درآوردن ریشه
  3. گذاشتن ایمپلنت دندان
  4. ریختن پودر استخوان برای استحکام بیشتر
  5. جایگذاری پروتز تاج دندان

در این روش ازایمپلنت دیجیتال استفاده می شود، زیرا سرعت و دقت را در این افزایش می دهد. البته کاشت ایمپلنت در یک روز شرایط خاصی دارد، که در صورت بودن این شرایط امکان کاشت فراهم می شود.

شرایط مناسب برای ایمپلنت یک روزه

همان طور که گفتیم کاشت ایمپلنت یک روزه دندان نیازمند مجموعه ای از شرایط خاص و مختلف است و درصورت داشتن این شرایط افراد می توانند این روش را انجام دهند، در ادامه به این شرایط می پردازیم.

باید توجه داشته باشید که با مراجعه به متخصص ایمپلنت پاسداران می‌توانید به راحتی به انجام ایمپلنت یک روزه خود با خیال راحت بپردازید.

  • مناسب بودن استخوان
  • سالم بودن لثه و نداشتن بیماری های دهانی
  • نداشتن مشکل دندان قروچه و جویدن
  • داشتن بدنی سالم
  • اهل سیگار نبودن
  • عضله های قوی در فک نداشتن
  • برای دندان های عقبی مناسب نیست
  • اولویت اول برای زیبایی

One Day Dental Implants Is This Procedure Right fo 4944 a93ea1b902 1565018502

مزایای کاشت ایمپلنت یک روزه

سعی کرده ایم مروری بر مزایای کاشت دندان با روش ایمپلنت یک روزه داشته باشیم. این مزایا زمانی به وقوع می پیوندد که فرایند کاشت با موفقیت طی شده باشد. این مراحل به شرح زیر است:

سرعت عمل بالا

سرعت شاخص ترین مزیت کاشت ایمپلنت یک روزه دندان است. به علت سرعت بالا تمام مراحل فرایند ایمپلنت در یک جلسه صورت می گیرد. زمان کمی را از بیمار می گیرد، این درحالی است که در روش ایمپلنت سنتی فاصله ای چند ماهه را باید صبر کرد تا مراحل کاشت انجام شود.

میزان درد کمتر

یکی از مشکلاتی که در روش سنتی ایمپلنت وجود دارد این است که در مراحل کاشت درد زیادی را باید فرد تحمل می کرد، اما در شیوه دیجیتال میزان زخم و تورم و تخریب بافت ها به حداقل خود می رسد، بنابراین بیمار کمترین درد را تحمل می کند و این موضوع یکی از مهترین مزیت هایی بوده است که بسیاری از مردم به این روش روی آوردند.

کمترین خونریزی

خونریزی یکی از شایع ترین مشکلات ایمپلنت سنتی است. در ایمپلنت سنتی جراحی های زیادی روی لثه صورت می گیرد، بنابراین میزان خونریزی در آن ناحیه زیاد می شود. درنتیجه افراد کم خون از روش سنتی ایمپلنت دوری می کنند. اما درایمپلنت یک روزه برای ایجاد سوراخ هیچ جراحی صورت نمی گیرد، این روش سبب شده است تا خونریزی به حداقل میزان خود برسد.

تحلیل کمتر استخوان

در روش سنتی برای فرآیند ایجاد شکاف و قرار دادن ایمپلنت چندین بار لثه باز و بسته می شود که این موضوع باعث شده است پوشش لثه پایین تر رفته و استخوان تحلیل شود اما در ایمپلنت یک روزه همچین مشکلی وجود ندارد و تنها یک حفره کوچک ناشی از کشیدن دندان وجود دارد، در نتیجه باعث می شود این روش کمترین آسیب به ناحیه مذکور بزند.

نیاز به شکاف جدید نیست

در این روش نیاز به شکافتن دوباره ناحیه فک و یا شکاف در بافت استخوان نیست و تنها، شکاف ناشی از کشیدن دندان وجود دارد، میزان تورم از شکافتن ددان را از بین می برد و باعث می شود بیمار در طی فرایند کاشت ایمپلنت یک روزه دندان ناراحتی نداشته باشد.

معایب و عوارض کاشت ایمپلنت دندان در یک روز

اگرعمل جراحی و کاشت ایمپلنت و یا حتی ارتودنسی در یک روز انجام شود،به دلیل عدم اطمینان از جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک امکان این که خطرات و مشکلات احتمالی سلامت دندان و دهان فرد را تهدید می کند که این موارد به شرح ذیل است:

  • عفونت شدید و دردهای احتمالی در فک
  • امکان ایمپلنت برای همه افراد وجود ندارد
  • خطر نارسایی ایمپلنت یک روزه دندان افزایش می یابد.

قیمت ایمپلت یک روزه به چه صورت است؟

یکی از تکنیک های مدرن در دندان پزشکی کاشت ایمپلنت یک روزه دندان است، که در این چند سال اخیر گسترش زیادی داشته است. اما قیمت ایمپلنت یک روزه به چه عواملی ربط دارد؟

از عواملی که می توان به آن اشاره کرد این است که جنس ایمپلنت دندان و یا نوع مواد به کار رفته در ایمپلنت، کشور سازنده ایمپلنت، مدت زمان انجام عمل و فرایند کاشت اشاه کرد.

علاوه براین موارد، تعداد ایمپلنت های مورد نیازهم در قیمت تمام شده تاثیر می گذارد.

چه افرادی واجد کاشت ایمپلنت یک روزه هستند؟

همه افراد واجد شرایط جراحی ایمپلنت در یک روز نیستند، تراکم استخوان فک در ناحیه کاشت ایمپلنت باید کافی باشد و بافت دهان و دندان نیز باید کاملا سالم باشد. به طور معمول کاشت ایمپلنت دندان در یک روز برای افرادی که دچار تحلیل استخوان فک نشده اند و نیازی به تکنیک های پیشرفته جراحی ندارند می توانند با ایمنی و موفیقت بالا انجام شود.

Implant Denture Voss Dental

سوالات متداول کاشت ایمپلنت یک روزه دندان

  • نحوه ایمپلنت یک روزه دندان به چه صورت است ؟

در واقع ایمپلنت یک روزه به این صورت است که تنها در یک جلسه تمام مراحل مربوط به ایمپلنت دندان انجام می شود، اعم از شکافتن لثه و استخوان، قرار دادن پایه، نصب و....

  • چه عواملی بر قیمت ایمپلنت یک روزه دندان اثر گذار است؟

از عواملی که می توان به آن اشاره کرد این است که جنس ایمپلنت دندان و یا نوع مواد به کار رفته در ایمپلنت، کشور سازنده ایمپلنت، مدت زمان انجام عمل و فرایند کاشت اشاه کرد.

علاوه براین موارد، تعداد ایمپلنت های مورد نیازهم در قیمت تمام شده تاثیر می گذارد.

  • شرایط مناسب برای ایمپلنت یک روزه دندان چیست ؟

کاشت ایمپلنت یک روزه دندان نیازمند مجموعه ای از شرایط خاص و مختلف است که به شرح زیراست.

  • مناسب بودن استخوان
  • سالم بودن لثه و نداشتن بیماری های دهانی
  • نداشتن مشکل دندان قروچه و جویدن
  • داشتن بدنی سالم
  • اهل سیگار نبودن
  • عضله های قوی در فک نداشتن
  • برای دندان های عقبی مناسب نیست
  • اولویت اول برای زیبایی
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم