همه چیز در مورد فیشور سیلانت دندان

فیشور سیلانت دندان چیست؟

شاید تا کنون نام فیشور سیلانت را شنیده باشید و برای شما این سوال به وجود آمده باشد که فیشور سیلانت دندان چیست؟ به طور کلی سیلانت یک لایه‌ی محافظ بر روی دندان است که باعث کاهش پوشیدگی دندان‌های شما می‌شود. فیشور سیلانت‌ها همرنگ دندان‌ها می‌باشند و اکثرا از آن برای پوشاندن شیارهای موجود بر روی دندان‌های آسیا استفاده می‌شود.

بهتر است بدانید که با استفاده از این ماده بسیار مفید می‌توان عمق موجود دندان‌ها را کاهش داد که همین امر نقش بسیار مهمی در جلوگیری کردن از تجمع مواد غذایی در لا به لای دندان‌های شما دارد؛ توجه داشته باشید که معنای فیشور (شیار) است و سیلانت نیز یک پوشش برای شیار ها به حساب می‌آید.

این روکش بسیار نازک است اما مسواک زدن نیز نمی‌تواند به طور کامل این ماده را پاکسازی نماید که همین امر یکی از نقاط بسیار خوب و مثبت فیشور سیلانت دندان به حساب می‌آید. استفاده از این روش برای ترمیم دندان های پوسیده کاملا بی خطر و آسان است و همانطور که اشاره شد با استفاده از آن می‌توان از نفوذ مواد غذایی در عمق دندان جلوگیری کرد.

فیشور سیلانت دندان چیست2

نحوه استفاده از فیشور سیلانت دندان

برای استفاده از این شیار پوششی ابتدا باید برس مخصوص آن به خوبی شسته بشود تا میکروب‌های موجود بر روی آن از بین برود، بعد از شستشوی برس سیلانت ماده اسیدی‌ای توسط دندانپزشک بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و سپس مواد مخصوص فیشور سیلانت بر روی دندان قرار گرفته شده و با پرتوی مخصوص و آبی رنگ سفت می‌شود.

بعد از انجام تمام این مراحل مواد اضافه که باعث کوتاه و یا بلندی دندان شده است میزان می‌شود، توجه داشته باشید که از این روش اکثرا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از فیشور سیلانت

استفاده از فیشور سیلانت دندان همراه با مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشد که در ادامه چند مورد از این مزایا را برای شما عزیزان به طور کامل شرح داده ایم:

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها
  • افزایش استحکام و مقاومت دندان آسیا
  • کاهش عمق دندان
  • درمان بی خطر و بدون درد
  • سرعت بالای درمان
  • آسان شدن مسواک زدن
  • جلوگیری از نفوذ باکتری ها
  • هزینه نسبتا به صرفه فیشور سیلانت

عوارض فیشور سیلانت

بهتر است توجه داشته باشید که استفاده از فیشور سیلانت‌ها عوارضی نیز در پی دارند، به طور کلی مواد شیمیایی موجود در فیشور سیلانت‌ها برای بعضی از افراد حساسیت زا می‌باشد که پزشک باید قبل از استفاده از این ماده کمی از آن را در دندان بیمار استفاده کند و در صورت نداشتن حساسیت از این ماده استفاده نماید.

دوام شیاربندی دندان چقدر است؟

به طور کلی سیلانت‌ها از دوام بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و می‌توانند نمدت بسیار طولانی‌ای بر روی دندان‌های شما باقی بمانند، باید توجه داشته باشید برای مراقبت و افزایش دوام فیشور سیلانت دندان مرتبا آن را بررسی کنید زیرا ممکن است پس از گذشت مدتی این ماده نیاز به افزودن داشته باشد.

استفاده بیش از حد از این ماده می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی لثه‌های بیمار بشود و در صورت ضخیم بودن فیشور سیلانت نیز در دندان های بیمار تغییری آزار دهنده مشاهده بشود.

دوام فیشور سیالانت دندان چقدر است

مراقبت دندان بعد از فیشور سیلانت

بعد از استفاده از فیشور سیلانت سطح دندان‌ها بسیار تمیز و صاف شده است که همین امر باعث شده تا مسواک زدن برای شما کار بسیار آسانی بشود؛ برای مراقبت کردن از دندان‌ها بعد از استفاده از سیلانت باید دندان‌ها به طور منظم تمیز بشوند که استفاده از خمیر دندان‌های حاوی از فلوراید می‌تواند به درمان دندان‌های شما کمک بسزایی بکند.

هزینه فیشور سیلانت

در حال حاضر قیمت فیشور سیلانت نسبت به دیگر درمان‌های پوسیدگی دندان بسیار مقرون به صرفه تر است، به طور کلی نرخ انجام این کار در سال 1400 چیزی حدود 400 الی 800 هزار تومان می‌باشد که برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه انجام فیشور سیلانت دندان می‌توانید با کارشناسان مجرب سایت مانادنت تماس حاصل فرمایید.

فیشور سیلانت برای چه کسانی مناسب است؟

اکثرا از روش فیشور سیلانت برای درمان پوسیدگی دندان افراد 6 الی 7 سال استفاده می‌شود، هنگامی که دندان‌های دائمی خردسالان شروع به رشد کردن می‌کند از سیلانت‌ها برای محافظت از دندان‌های بزرگ و آسیای کودکان استفاده می‌شود.

بهتر است برای درمان و محافظت از دندان‌های کودک دلبندتان حتما به یک کلینیک دندان پزشکی مراجعه نمایید و از خراب نشدن دندان آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید.

فیشور سیلانت برای چه کسانی مناسب است

سخن پایانی

امروزه یکی از روش های درمان و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌هخا استفاده از فیشور سیلانت است، به طور کلی استفاده از این روش برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان دارای فواید بسیار زیادی می‌باشد که ما در این مطلب به طور کامل نحوه درمان با استفاده از فیشور سیلانت دندان را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

سوالات متداول فیشور سیلانت دندان

  • هزینه فیشور سیلانت چقدر است؟
    به طور کلی هزینه فیشور سیلانت در سال 1400 چیزی حدود 400 الی 800 هزار تومان می‌باشد که می‌توان با تماس به کارشناسان مجرب سایت مانادنت اطلاع دقیق از هزینه فیشور سیلانت دندان‌ها را بدست آورد.
  • شیار بندی دندان ها چه مزایایی دارد؟
    استفاده از سیلانت برای شیاربندی دندان‌ها از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که این مزایا شامل درمان آسان و بدون درد، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، کاهش عمق دندان، افزایش استحکام دندان‌های آسیا، هزینه نسبتا معقول و ... است.
  • نحوه استفاده از فیشور سیلانت دندان چگونه است؟
    برای استفاده از فیشور سیلانت حتما باید به یک دندان پزشک خوب و مطمئن مراجعه کنید تا بتوان از انجام این کار بهترین نتیجه را گرفت، برای درمان دندان با فیشور سیلانت ابتدا دندان با ماده مخصوصی شستشو داده می‌شود و سپس با برس مخصوص سیلانت بر روی دندان قرار می‌گیرد و سپس با پرتوهای مخصوص و آبی رنگ این ماده بر روی دندان ثابت و سفت می‌شود.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم