دلایل عقب رفتن دندان های جلو

علت عقب رفتن دندان جلو

یکی از مشکلات بسیار رایج که بسیاری از افراد با آن مواجه اند، عقب بودن دندان‌های جلو می‌باشد؛ به طور کلی بررسی علت عقب رفتن دندان جلو ازاهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به آن‌ها بپردازیم.

در هنگامی که دندان‌های جلو به عقب رانده می‌شوند ممکن است در چهره افراد تغییرات بسیار زیادی صورت بگیرد که این امر می‌تتواند بر روی اعتماد بنف افراد تاثیر بقسیار زیادی داشته باشد؛ بهتر است بدانید که عقب رفتن دندان‌ها اکثرا ارثی است و خوشبختانه روش های درمان بسیار زیادی برای این کار وجود دارد.

علت عقب رفتن دندان جلو2

علت عقب رفتن دندان جلو به دلیل فک کوتاه

یکی از دلایل اصلی عقب رفتن دندان‌های جلو کوتاه بودن فک افراد است، اکثرا این اتفاق در سن کودکی بوجود می‌آید که می‌توان در آن دوران به راحتی این مشکل را برطرف کرد.

متاسفانه بسیاری از کودکان عادت دارند که انگشت شست خود را مک بزنند که همین امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در عقب رفتن دندان های جلو داشته باشد.

تاثیر بالا رفتن سن در عقب رفتن دندان جلو

بالا رفتن سن نیز یکی از علت های عقب رفتن دندان جلو ایت؛ بسیاری از افراد در سنین بالا با این مشکل مواجه می‌شوند که در اسین مواقع ریشه دندان دچار مشکل می‌شوند و دندان‌های جلو به عقب رانده می‌شوند.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است فورا به یک متخصص کار بلد و مجرب مراجعه نمایید تا به درمان عقب رفتن دندان های جلوی خود بپردازید.

فشار بیش از حد بر روی دندان ها

در هنگامی که فک شما کوچک باشد و جایی برای دندان‌های جلو شما وجود نداشته باشد، دندان ها شروع به عقب رانده شدن می2کنند که این امر ظاهر بسیار بهم ریخته و نا مناسبی را در لبخند شما ایجاد می‌کند؛ اکثرا برای درمان این مشکل از پلاک‌های متحرگ برای افزایش جای فک استفاده می‌کنند که می‌تواند تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری در درمان دندان‌ها داشته باشد.

فشار بیش از حد بر روی دندان ها

تاثیر تمور دندان و فک بر عقب رفتن دندان

به طور کلی تمورهای بسیار زیادی وجود دارند که امکان بوجود آمدن آن‌ها در فک وجود دارد؛ گاهی اوقات ممکن است این تمورها علت عقب رفتن دندان جلو باشند که برای درمان آن مراجعه به یک متخصص الزامی و بسیار مهم است.

روش های درمان عقب رفتن دندان جلو

به طور کلی روش های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به راحتی به درمان عقب رفتن دندان های جلو پرداخت؛ ما در سایت مانادنت مفتخر هستیم تا به دست بهترین متخصصان به درمان مشکلات دندان شما عزیزان بپردازیم.

استفاده از هدگیر برای درمان دندان

با استفاده از هدگیر یا همان Herbst می‌توان از عقب رفتن دندان‌های جلو افراد جلوگیری کرد؛ به طور کلی با استفاده از هدگیر به خصوص در سنین نوجوانی می‌توان به راحتی به درمان دندان‌ها کمک بسزایی کرد.

کش های ارتودنسی

یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد و موثر برای منظم ساختن دندان ها استفاده از کش های ارتودنسی می‌باشد؛ برای استفاده از این کش‌ها باید ابتدا دکتر متخصص آن‌ها را به صورت یک قلاب در بیاورد تا با فشاری که به دندان‌ها وارد می‌شود آرام آرام دندان‌های جلو ردیف شده و به حالت مطلوب و مناسب خود در بیایند.

بکارگیری بریس های نامرئی

به طور کلی یکی از روش های جلوگیری از عقب رفتن دندان جلو استفاده از بریس‌های نامرئی می‌باشدذ؛ اکثرا افرادی که علاقه ندارند تا سیم‌های ارتودنسی بر روی دندانشان وجود داشته باشد از این روش استفاده می‌کنند.

جنس این بریس ها پلاستیک شفاف می‌باشد و در هنگام استفاده هیچ اثری از این بریس بر روی دندان‌های شما مشاهده نخواهد شد.

استفاده از ابزار Twin Block

همانطور که در متن اشاره شد، یکی از روش‌های درمان عقب رفتن دندان جلو استفاده از پلاک های متحرک و یا همان Twin Block است؛ بر روی این پلاک ها پیچی وجود دارد که باید هر هفته به مقدار مشخص شده این پلاک باز بشود تا فضای کافی برای جلو آمدن دندان‌ها به وجود بیاید، باید توجه داشته باشید که اکثرا در مرحله اول درمان از این پلاک‌ها استفاده می‌شود.

ارتودنسی دندان های عقب رفته

یکی از موثر ترین روش‌هایی که اکثرا برای نظم دادن به دندان‌ها از آن استفاده می‌شود استفاده از ارتودنسی در دهان است؛ گاهی اوقات برای انجام این کار جراحی مکردن فک نیز الزامی است اما باید توجه داشته باشید که این روش یکی از موثر ترین روش‌ها برای درمان اصولی عقب رفتن دندان جلو می‌باشد.

ارتودنسی دندان های عقب رفته

مزایای درمان عقب رفتن دندان جلو

درمان علت اصلی عقب رفتن دندان جلو همرا با فواید و مزایای بسیار زیادی می‌باشد که در ادامه چند مورد از این مزایا را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

  • افزایش اعتماد به نفس در هنگام لبخند زدن
  • مرتب شدن دندان ها
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان
  • کمک کردن به هدایت لثه
  • جلوگیری از مشکلات گوارشی

کلام پایانی

یکی از کمشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌باشند عقب رفتن دندان‌های جلو است، باید توجه داشته باشید که بهترین زمان برای درمان این مشکل در سن نوجوانی است که ما در این مطلب به طور کامل به علت عقب رفتن دندان جلو پرداخته ایم.

سوالات متداول علت عقب رفتن دندان جلو

مزایای درمان عقب رفتن دندان جلو چیست؟

به طور  کلی درمان عقب رفتن دندان‌های جلو از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که این مزایا شامل جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، کمک به هدایت لثه، افزایش اعتماد بنفس و جلوگیری از مشکلات گوارشی می‌باشد.

چه روش هایی برای درمان دندان های عقب رفته وجود دارد؟

برای درمان دندان های عقب رفته می‌توانید از روش‌هایی همچون جراحی ارتودنسی، استفاده از بریس های نامرئی، بکارگیری هدگیرها، استفاده از پلاک متحرک و ... استفاده کنید.

دلایل عقب رفتن دندان جلو چیست؟

عقب رفتن دندان های جلو دلایل بسیار زیادی دارند که این دلایل شامل بالا رفتن سن افراد، فشار بیش از حد به دلیل کم بودن فضای فک، ایجاد تمور در دهان و ... هستند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم