لیفت لثه چیست

لیفت لثه چیست؟

امروزه بسیاری از افراد هستند که لثه آنها به دلیل اینکه دچار پیشروی یا پسروی شده است، لبخندشان دچار مشکل شده و دیگر اعتماد به نفس ندارند، اما خوشبختانه امروزه این شکل قابل حل می باشد و با استفاده از روشی به نام لیفت لثه یا ژنژیوکتومی می توان این مشکل را به راحتی حل کرد. این روش کاربرد بسیار خوبی دارد و افرادی که اعتماد به نفسشان به دلیل اینکه لثه آنها دچار مشکل است به هم خورده و نمی توانند در جمع ها بخندند.
حال می خواهیم ببینیم که لیفت لثه چیست؟ و به چه صورت انجام می شود؟ لیفت لثه به دو روش انجام میگیرد که یکی از آنها جراحی می باشد و روش دیگر که ساده تر و راحت تر است و به کمک تکنولوژی انجام می شود روش لیفت لثه با لیزر است. با استفاده از این روش در کلینیک های معتبر دندانپزشکی می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید و نگران از دست رفتن زیبایی خود نباشید. هزینه جراحی لیفت لثه چقدر می شود؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

چرا باید لیفت لثه انجام دهیم؟

در بسیاری از موارد مصرف داروها و عوامل ژنتیکی یا حتی یک اتفاق میتواند لثه ی افراد را به روی دندان ها بیاورد به این معنی که لثه قسمت زیادی از دندان ها را می پوشاند و آنها را کوچک تر نشان می دهد، در این صورت نیاز به لیفت لثه وجود دارد و بر عکس این موضوع هم ممکن است و در مواقعی لثه افراد به قدری کوتاه است که وجهه ناخوشایندی را به وجود می آورد.

در این موارد می توانید لیفت لثه را انجام دهید و با استفاده از روش های نوینی که وجود دارد زیبایی را به لبخند خود بازگردانید.

نحوه انجام لیفت لثه

نحوه انجام لیفت لثه

برای اینکه لیفت لثه انجام شود می بایست به کلینیک های معتبر بروید، در این کلینیک ها ابتدا دکتر متخصص به صحبت های شما گوش می دهد و نظر شما را میخواهد، در واقع او با اینکار میخواهد بداند که هدف شما از لیفت لثه چیست؟ بعد از این که هدف شما بیان شد دکتر متخصص به شما مشاوره میدهد و میگوید چه کاری بهتر است و اصلا نیازی به لیفت لثه دارید یا خیر.

اما اگر نظر بر این شد که لیفت لثه را انجام دهید دکتر متخصص می تواند این کار را هم با لیزر انجام دهد و هم با تیغ جراحی که یک عمل محسوب می شود.

اگر لیفت لثه با تیغ جراحی انجام شود ابتدا به لثه شما بی حسی موضعی تزریق می کنند و سپس با یک تیغ جراحی کوچک لثه های اضافی را برمی دارند و ممکن است آن ناحیه را دوباره بخیه بزنند تا به حالت اول باز نگردد.

اما اگر در لیفت لثه از لیزر استفاده شود کار بسیار راحت می باشد و می توانید به راحتی لثه اضافی را بردارید. اما اگر لثه شما کم باشد دکتر متخصص امکان دارد که دندان های شما را بتراشد و آن ها را کوتاه کند و به آنها شکل نرمال بدهد.

نحوه ی انجام لیفت لثه

مزایا و معایب لیفت لثه

  1. زیبایی لبخند
  2. بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل زیبایی لبخند
  3. لیفت لثه دائمی می باشد و به هیچ عنوان باز نمی گردد
  4. این کار باعث می شود تا لثه ها متقارن شوند
  5. با استفاده از این کار ظاهر دندان ها نیز زیباتر می شوند
  6. بیماری هایی که مربوط به لثه می باشند با این کار از بین می روند

موارد بالا از مزایای لیفت لثه می باشند اما این کار معایبی هم دارد که بعضی از افراد به دلیل این معایب نمی توانند از این روش استفاده کنند و این موارد عبارت اند از:

  1. در بعضی موارد فرد ممکن است به بی حسی حساسیت داشته باشد و اگر این مورد وجود داشته باشد می بایست از روش لیفت با لیزر استفاده کرد.
  2. در بعضی افراد ممکن است که حالت لثه ها به حالت اول باز گردد.

مزایا و معایب لیفت لثه

در این حالت ها قبل از انجام عمل می بایست با دکتر متخصص مشورت کرد تا در صورت وجود داشتن مشکلات این چنینی از راه ها و روش های دیگر استفاده کرد. همچنین نکته این قابل ذکر می باشد که بعد از عمل بهتر است بیمار از خوردن غذاهای سفت، چسبنده، و تند جلوگیری کند تا لثه ها ترمیم شوند.

کاربرد لیفت لثه

لیفت لثه برای کسانی مناسب می باشد که اعتماد به نفس آنها از بین رفته است و نیاز دارند که زیبایی بیشتری به لبخند آنها بازگردانده شود. در واقع علاوه بر این که بسیاری از افراد به دلیل مشکلات ژنتیکی دارای مشکلات لثه هستند کسانی نیز وجود دارند که میخواهند لبخند زیباتری داشته باشند و باید گفت این روش برای هر دوی آنها عمل خواهد کرد.

لیفت لثه برای لثه های بیمار

با این کار می توانید علاوه بر اینکه زیبایی را به چهره خود باز می گردانید از بیماری های لثه هم جلوگیری کنید و یا آنها را از بین ببرید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از این روش استفاده میکنند.

سخن آخر

در آخر می بایست گفت که لیفت لثه یکی از عمل هایی است که با استفاده از می توان زیبایی را به لبخند افراد بر گرداند. افراد زیادی هستند که به هر دلیلی لثه های آنها دچار مشکل می باشد و با استفاده از این روش می توانند لثه های خود را در مان کنند. این عمل بسیار سریع می باشد و دو نوع دارد که هم می توان از تیغ جراحی استفاده کرد و هم از لیزر. کسانی که به بی حسی حساسیت دارند یا بیماری لثه آنها حاد نیست می توانند از این روش استفاده کنند.

سوالات متداول لیفت لثه چیست؟

  • آیا لیفت لثه درد دارد؟
    در این مورد باید گفت لیفت لثه درد چندانی ندارد اما اگر از این موضوع حراس دارید باید گفت دکتر برای شما از بی حسی استفاده میکند تا هیچ دردی حس نکنید.
  • مزایای استفاده از لیفت لثه چیست؟
    با استفاده از لیفت لثه می توانید زیبایی را به لبخند و چهره خود باز گردانید و همچنین این زیبایی همیشگی خواهد بود به علاوه می توان با این کار بیماری های لثه را از بین برد.
  • از کجا بفهمیم نیاز به ژنژیوکتومی داریم؟
    اگر لثه های شما بسیار کوتاه می باشند به صورتی که دندان های شما بزرگ به نظر می رسند یا شکل و شمایل آنها نا مناسب است و یا اینکه لثه شما قسمت زیادی از دندان را پوشانده است می توانید از این عمل استفاده کنید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم