تراش دندان جلو

زمانی که دندان های جلو لب پر شده، بین آن ها فاصله باشد یا شکل و اندازه ای نامتناسب داشته باشند ظاهری ناپسند خواهند داشت به همین دلیل با استفاده از تراش آن ها می توان به ساختاری زیبا رسید، یکی از راه های زیبا سازی دندان ها تراش دندان های جلو می باشد با این کار مقدار خیلی کمی از مینای دندان( لایه خارجی) تراش داده می شود و بلندی، کوتاهی یا ناهمگونی دندان ها به مقدار زیادی برطرف خواهد شد گاهی حتی چند میلی متر تراش سبب زیبایی لبخند می شود.
مشکلاتی چون همپوشانی جزئی و غیر طبیعی بودن دندان، لب پر شدن دندان، شکستگی های جزئی دندان و یا تیز و بلند بودن بیش از حد دندان های جلو، جلوه ای ناشایست دارد که با تراشی جزئی می توان تا حد زیادی آن را برطرف کرد. برای کسب اطلاع بیشتر از روش تراش دندان جلو می توانید با مرکز دندان پزشکی مانادنت تماس حاصل فرمایید. 

مزایای تراشیدن دندان های جلو

تراش دندان های جلو می تواند تغییر بسیاری بر ظاهر دندان ها داشته باشد با این حال دارای مزایا و معایبی است که قبل از انجام دادن آن بهتر است نسبت به آن ها آشنایی داشته باشید، مزایای این کار شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه کم: این روش می تواند لبخند شما را جذاب تر کند و هزینه آن برحسب تعداد دندان و گستردگی آن می باشد که اگر این نقص به دلیل سانحه باشد بیمه بخشی از آن را متقبل می شود.
  • بدون درد: همانطور که گفته شد مینای سطحی دندان تراش می خورند از این رو بیمار احساس درد یا ناراحتی در طول درمان نخواهد داشت، در نتیجه نیازی به بی حسی نیست.
  • بالا بردن سلامت دندان: رفع مشکلات دندان هر چند هم جزئی می تواند جرم و پلاک های انباشته شده را کاهش دهند.
  • جایگزین ارتودنسی: ارتودنسی روشی برای اصلاح فرم دندان ها است که بی نظمی ها را از بین می برد اما روشی پیچیده و زمان بردار است در حالی که تراش دندان ساده می باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.
  • ایده آل برای درمان: افرادی که خواهان تغییرات جرئی اما ترمیمی هستند، می توانند از این روش استفاده کنند البته دندان های عصب کشی شده، پوسیده یا دارای لثه ناسالم مناسب تراش نیستند.

تراش دندان برای زیبایی

مراحل تراش دندان جلو

در این حالت دندانپزشک با وسایل خاص و تکنیک های سایشی عمل تراشیدن را انجام می دهد، تراش مینای دندان به وسیله لیزر یا دریل با دقت کامل انجام می شود، لازم است که قبل از شروع از دندان ها عکس گرفته تا محل و میزان تراش به خوبی مشخص شود، پس از آن با استفاده از مداد قسمت هایی که نیاز به تراش دارند را علامت زده و قسمت های بدشکل و ناهموار را تراش داده تا همخوانی بین دندان ها ایجاد شود، دندانپزشک با استفاده از وسیله مخصوص سطح دندان های جلو را که نقص دارند صیقل داده و گاهی با سنباده مخصوص صاف می کند، پس از اتمام کار دندان ها را پولیش می کنند، به طور کلی این کار در یک جلسه 20-40 دقیقه ای انجام خواهد شد.

با توجه به مزایا زیاد و مراحل درمان آسان، این روش دارای محدودیت هایی می باشد که بهتر است به آن ها نیز توجه کنید، این محدودیت ها شامل جزئی بودن تغییر و افزایش احتمال پوسیدگی دندان می باشد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم