قیمت روکش آماده دندان

روکش دندان برای کسانی که دندان هایشان آسیب دیده و یا ظاهر طبیعی خود را از دست داده، استفاده می شود. روکش دندان لایه ای نازک از سرامیک است که برای داشتن لبخندی زیباتر و بازسازی ظاهر طبیعی دندان استفاده می شود. روکش هایی که برای زیبایی و بازسازی دندان های آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند که در زیر به هر کدام از انواع روکش های آماده دندان اشاره ای می کنیم.

روکش آماده استیل رنگ ثابت

از این روکش بیشتر برای دندان های کودکان استفاده می شود و از دندان در مقابل پوسیدگی محافظت می نماید. تعداد جلسات درمانی که برای روکش استیل رنگ ثابت لازم است، بسیار کمتر از دیگر روکش های آماده می باشد و تنها یک جلسه برای این نوع روکش نیاز است.
از لحاظ قیمتی روکش استیل رنگ ثابت، نسبت به دیگر روکش ها، قیمت پایین تری دارد. از روکش استیل رنگ ثابت برای دندان های شیری کودکان استفاده می شود و زمانی که دندان های شیری می افتد، روکش استفاده شده نیز می افتد و فضا برای رشد دندان دائمی خالی می شود.

روکش آماده تمام فلز

این روکش در مقابل مزایای بسیار، یک عیب بزرگ دارد و آن عیب، فلز رنگ بودن روکش است که زیبایی دهان و دندان را از بین می برد ولی مزایای بسیاری دارد و در مقابل گاز زدن و جویدن مواد به نسبت سخت، مقاوم بوده و بیشتر از این روکش برای دندان های آسیاب استفاده می شود.

روکش آماده تمام سرامیکی

این روکش برخلاف روکش فلزی، برای زیبایی دندان بسیار مناسب است و استفاده از آن، دندان را به صورت طبیعی جلوه می دهد. زیبایی دندان برای هر فرد حائز اهمیت است و همین امر باعث استفاده بیشتر از این نوع روکش شود. روکش آماده تمام سرامیکی برخلاف مزیتش یک عیب بزرگ دارد و آن ضعیف بودن و از مقاومت کم برخوردار بودن آن است.

روکش آماده زیرکونیا یا pfm

روکش زیر کونیا همانند روکش فلزی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و طول عمری متوسط دارد. این روکش معایبی دارد که باعث شده کمتر مورد استفاده قرار بگیرد از جمله معایب آن می توان به نمایان بودن لبه روکش، ترک خوردن دندان و کاهش ضخامت دندان به دلیل تراش خوردن بیش از حد دندان اشاره کرد.

روکش کامپوزیت

این روکش از مواد رنگ دندان ساخته می شود. روکش کامپوزیت در صورت آسیب دیدن، ترمیم آسان تری نسبت به دیگر روکش ها دارد و به راحتی می توان آن را ترمیم کرد. همچنین هزینه این روکش نسبت به روکش های چینی کمتر است.

روکش های آماده چینی

روکش های چینی از یک پوسته نازک ساخته می شوند که بر روی دندان قرار می گیرند. از جمله مزایای این روکش می توان به نزدیک بودن آن به سطح طبیعی دندان، مقاوم و مستحکم بودن و به راحتی لکه دار نشدن آن اشاره کرد.

روکش های دندان

استفاده از روکش آماده دندان چه مزایا و معایبی دارد

از جمله مزایای استفاده از روکش دندان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • محافظت و مراقبت از دندان در برابر پوسیدگی و شکستگی
  • ترمیم دندان های آسیب دیده
  • زیبایی بخشیدن به دندان
  • جلوگیری از پیشرفت ترک دندان
  • کمک به امر جویدن

همچنین استفاده از روکش دندان معایبی دارد که خلاصه ای از این معایب عبارتند از:

  • حساسیت و آلرژِی پیدا کردن در روکش های فلزی
  • پوسیدگی دندان
  • عفونت دندان و یا لق شدن روکش در صورت درست تعبیه نشدن
  • تراشیدن بخشی از دندان طبیعی

عوامل موثر بر قیمت روکش آماده دندان

هزینه روکش کردن دندان بستگی به عوامل مختلفی دارد که هر کدام می تواند بر روی کیفیت روکش دندان نیز تاثیرگذار باشد. همچنین قبل از روکش دندان باید در مورد هزینه ها با پزشک صحبت کنید تا نسبت به هزینه پرداختی شما، بهترین نوع روکش را استفاده نماید. یکی از مهمترین عواملی که بر روی قیمت روکش تاثیر گذار است، نوع و جنس روکش مورد استفاده است. میزان آسیب دیدگی و خرابی دندان در هزینه روکش دندان نیز تاثیر گذار است. هر چقدر میزان آسیب دیدگی و یا خرابی دندان بیشتر باشد، پزشک معالج باید وقت بیشتری برای ترمیم دندان و روکش کردن آن صرف نماید که این به خودی خود باعث افزایش هزینه روکش دندان می شود. یکی دیگر از مهمترین مواردی که در تعیین هزینه روکش تاثیر گذار است، کلینیک و یا دکتر معالج است. مراجعه به یک کلینیک معتبر و حرفه ای، تضمین کننده کیفیت روکش دندان های شماست و پس از آن شما هیچ مشکلی نخواهید داشت.

قیمت روکش آماده دندان در مانادنت

کلینیک مانادنت با استفاده از تجهیزات حرفه ای و به روز در قبال خدماتی که برای روکش آماده دندان ارائه می کند، هزینه بسیار ناچیز دریافت کرده و همواره در تلاش بوده بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه نماید.

داشتنی لبخند زیبا را با کلینیک مانادنت تجربه نمایید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم