جراح دندان عقل خوب در تهران

جراح دندان عقل خوب در تهران از جمله جستجو‌های مهم کاربران در گوگل است. معمولاً وقتی صحبت از دندانپزشکی و خدمات مربوط به آن باشد، مخصوصاً بحث جراح دندان عقل خوب در تهران هم به میان می‌آید. حالا می‌خواهیم بدانیم که چرا چنین تخصصی نیاز است و چرا باید نسبت به انتخاب یک دندانپزشک ماهر در این زمینه حساسیت داشته باشیم. دندان عقل یکی از دندان‌های آسیا است که اصطلاحاً آسیای سوم نامیده می‌شود. این دندان در فاصله‌ای بین سن ۱۸ تا ۲۵ در انتهای ردیف دندان‌های بالا و پایین می‌روید. بنابراین هر انسان، ۴ دندان عقل دارد. همان‌ طور که گفتیم معمولاً این دندان‌ها در بزرگسالی رشد می‌کنند اما در مواردی امکان دارد که فرد، تا آخر عمر دندان عقل نداشته باشد همچنین ممکن است در سن کمتری این دندان رشد کند. یکی از موارد بسیار شایع درباره دندان عقل این است که در بسیاری از افراد، این دندان به صورت نهفته باقی می‌ماند. به عبارتی خود دندان عقل کاملاً رشد می‌کند ولی از لثه بیرون نمی‌آید یا فقط قسمتی از تاج آن در دهان قابل رویت است. به این نوع از دندان‌های عقل، دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته می‌گویند. دندان عقلی که نهفته باشد برای سلامتی دهان و دندان اختلال ایجاد می‌کند پس لازم است در اسرع وقت این دندان را با استفاده از عمل جراحی خارج کنند یا اصطلاحاً بکشند. با ادامه این مطلب همراه باشید تا اطلاع بیشتری درباره دندان عقل بدست بیاوریم و همچنین جراح دندان عقل خوب در تهران، معرفی کنیم.

جراح دندان عقل خوب در تهران

ویژگی های جراح دندان عقل خوب

جراحی دندان عقل معمولاً توسط دندانپزشکی که سابقه جراحی‌های دهان دارد یا دارای تخصص است انجام می‌شود. گفتیم که اگر فردی دارای دندان عقل نهفته باشد باید در اسرع وقت این دندان را با کمک جراحی از لثه خارج کند. در اینجا می‌خواهیم تعدادی از مشکلات مربوط به وجود دندان عقل نهفته را نام ببریم:

  • اگر دندان عقل نهفته به صورت افقی در داخل لثه رشد کرده و جای گرفته باشد می‌تواند با فشاری که به دندان آسیای دوم وارد می‌کند، باعث پوسیدگی در آن شود.
  • وجود دندان عقل نهفته می‌تواند باعث ایجاد کیست‌ها و تومور‌های دندانی در اطراف ریشه دندان عقل یا دندان‌های کناری باشد. ممکن است گاهی این تومور‌ها، بدخیم باشند و دردسر‌های مضاعفی برای بیمار، به همراه بیاورند.
  • همان‌ طور که می‌دانید هر دندانی که در فک قرار گرفته است با شکل قرار گرفتن خود، یک هماهنگی کلی با دندان‌های دیگر دارد که این هماهنگی باعث عملکرد مکانیکی بهتر فک‌ها برای جویدن و صحبت کردن می‌شود. حالا اگر فقط یک دندان این هماهنگی را بر هم بزند، عملکرد فک‌ها از آن تأثیر گرفته و به صورت زنجیره وار مشکلات دیگری برای دهان و دندان ایجاد می‌کنند. برای مثال دندان عقلی که نهفته باشد، با ایجاد فشار بر دندان‌های دیگر، این هماهنگی را از بین می‌برد و ممکن است ابتدا با درد‌های خفیف و سپس با احساس درد بیشتر، بیمار را درگیر کند.
  • نهایتاً در بهترین حالت، وجود یک دندان عقل نهفته، باعث بهم ریختگی ظاهری دندان‌های دیگر می‌شود. این بهم ریختگی مخصوصاً بر زیبایی ظاهری دندان‌ها تأثیر خواهند داشت.

جراحی دندان عقل تهران

جراحی دندان عقل تهران

جراحی دندان عقل در تهران، در کلینیک تخصصی دندانپزشکی مانادنت توسط بهترین جراحان دندانپزشک، پیشنهاد ما به شما است. از آنجایی که دندان عقل نقشی در جویدن غذا ندارد، بهتر است با تشخیص دندانپزشک از فک بیمار خارج شود. اگر دندان عقل نهفته باشد که خارج کردن این دندان توسط جراح دندانپزشک انجام می‌شود و مدتی برای نقاهت بیمار در نظر گرفته می‌شود. البته اگر این جراحی را یک دنداپزشک ماهر انجام دهد، خونریزی کمتر بوده و قطعاً دوران نقاهت کوتاه‌تر خواهد بود. برای همین اگر جراحی دندان عقل در تهران مد نظر شما است می‌توانید به کلینیک مانادنت مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر از وب سایت این کلینیک بازدید نمایید. لازم به ذکر است که اگر دندان عقل نهفته نبوده و یا دارای پوسیدگی نباشد، معمولاً دندانپزشک آن را از فک خارج نمی‌کند زیرا ریسک آسیب وارد کردن به رشته‌های عصبی زیر این دندان وجود خواهد داشت. به یاد داشته باشید که بهترین سن برای جراحی دندان عقل، زیر بیست و پنج سال است زیرا بعد از آن، استخوان‌ فک متراکم‌تر شده و جراحی مشکل‌تر خواهد بود. با این حال، تشخیص بر عهده متخصص جراحی دندانپزشکی است،‌ با انجام چکاپ‌های منظم، می‌توانید در این باره تصمیم بهتری بگیرید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم