کاشت دندان بدون ایمپلنت

زمانی که دندان‌ها به طرق مختلفی از بین می‌روند، باید سریعا پر شوند؛ در غیر این صورت امکان عفونت لثه و همچنین لق شدن دندان‌های کناری وجود دارد. کاشت دندان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که ایمپلنت یک روش رایج و مقرون به صرفه است. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، می‌توان بدون جراحی خاصی دندان‌های از دست رفته را به صورت دیجیتالی جایگزین کرد.
در این روش نوین تمام مولفه‌های کاشت ایمپلنت رعایت می‌شود، با این تفاوت که تمام معایب آن رفع شده و دیگر خبری از برش لثه و سوراخ کردن استخوان نیست. در این روش، پزشک دندان‌های جایگزین را که دقیقا شبیه به دندان‌های بیمار هستند را در لثه تعبیه می‌کند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت با روش دیجیتالی

در روش جدید کاشت دندان، یک دندان مصنوعی مستحکم بر روی لثه نصب شده و 6 ماه زمان برای جوش خوردن آن لازم است. به منظور حفظ زیبایی دندان تا زمان جوش خوردن دندان مصنوعی با لثه، یک روکش موقتی که مشابه دندان اصلی است بر روی آن کشیده می‌شود. لازم به ذکر است که این روش تنها در صورت قابل اجراست که مقداری از دندان اصلی همچنان بر روی لثه قرار داشته باشد. در غیر این صورت باید روش‌های دیگری نظیر ایمپلنت دندان صورت گیرد.
در روش دیجیتالی، دیگر خبری از فیکسچر فلزی نیست و دندان‌های مصنوعی با الگوی دندان طبیعی فرد در استخوان فک کاشته می‌شوند؛ به گونه‌ای که پزشک با اسکن کردن دندان‌های اصلی فرد یک قالب دیجیتالی تهیه کرده و دندان مصنوعی را دقیقا مشابه آن می‌سازد. روش کار این دستگاه دیجیتال به گونه‌ای است که پرینترهای سه بعدی آن، دندان‌های فرد را به طور دقیق پرینت گرفته و آن را برای قالب‌گیری و طراحی آماده می‌کند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

جنس دندان‌های دیجیتالی

جنس دندان‌هایی که از طریق دستگاه‌های دیجیتالی ساخته می‌شوند از آلیاژ زیرکونیا بوده و شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارد. در صورتی که پزشک چاره‌ای جز کشیدن باقی‌مانده دندان پوسیده را نداشته باشد، باید دندان‌های پرینت شده را که اصطلاحا ایمپلنت روت آنالوگ نامیده می‌شوند، ظرف 2 هفته آماده کند. چراکه ممکن است جای دندان‌های کشیده شده در این مدت عفونت کرده و بافت‌های آن توسط باکتری‌ها پر شوند. مسئله‌ای که امکان سوار کردن دندان پرینت شده را از بین می‌برد.

مزایای کاشت دندان بدون ایمپلنت

از مزایای کاشت دندان به روش‌های نوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم برش لثه و سوراخ کردن استخوان فک
  • طبیعی جلوه دادن ظاهر دندان؛ با رنگ و اندازه ای کاملا شبیه به دندان‌های اورجینال فرد
  • عدم نیاز به خارج کردن دندان‌ها برای تمیز کردن
  • جلوگیری از تحلیل لثه و عقب‌نشینی آن
  • جلوگیری از عفونت لثه و لق شدن دندان‌های کناری
  • کاهش تورم پس از کاشت دندان
  • کاهش قابل ملاحظه درد هنگام کاشتن دندان

کاشت دندان بدون ایمپلنت

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت

همانطور که می‌دانید بازار آشفته کنونی اجازه تعیین قیمت‌های ثابت را به هیچ صنفی نمی‌دهد. بنابراین صنف دندانپزشکی نیز از قاعده مستثنی نیست و به ناچار قیمت‌های خود را دستخوش تغییر می‌کنند. اما، از بین کلینیک‌های دندانپزشکی در تهران، این کلینیک مانادنت است که راه خود را از سایرین جدا کرده و تعرفه‌های خود را به صورت عادلانه تعیین می‌کند. کلینیک مانادنت تمامی تعرفه‌های خود را براساس نوع خدمات و میزان صرف انرژی پزشکان خود در هنگام عمل‌های جراحی تعیین می‌کند.
از این رو برای اطلاع از قیمت‌های دقیق بهتر است با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه شما را با قیمت‌های روز باخبر کنند. برای این که لبخند زیبایی خود را مجددا بازیابی کنید بهتر است خیلی سریع اقدام به ترمیم دندان‌های از دست رفته خود کنید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم