بعد از جراحی لثه چی بخوریم

شاید بارها شنیده باشید که بعد از جراحی لثه تا مدت‌ها نباید لب به چیزی زد. اما این تصور تا چه حد صحیح است؟ درست است که لثه‌ها پس از جراحی متورم می‌شوند و امکان خونریزی و پاره شدن بخیه آن وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که خود را تا مدت‌ها گرسنه نگه داریم. تا زمانی که به توصیه‌های پزشک مبنی بر رژیم غذایی درست توجه کنید، هیچگونه منعی برای مصرف غذا وجود ندارد.

بعد از جراحی لثه چه چیزهایی بخوریم؟

بهتر است برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی لثه‌ها، مواد مغذی و معدنی مناسبی مصرف کنیم. این مواد عبارتند از:

مصرف کلسیم و پروتئین کافی

کلسیم و پروتئین موجب می‌شوند تا بافت از دست رفته لثه خیلی زود بهبود یابد و روند درمانی با سرعت بیشتری پیش برود. کلسیم و پروتئین علاوه بر بهبود بافت بدن، قادرند تمامی زخم‌ها را التیام بخشند. شما می‌توانید از شیر کم‌چرب، بادام، کنجد و سایر مواد معدنی برای ترمیم لثه استفاده کنید.

بعد از جراحی لثه چی بخوریم

مصرف سبزیجات

املاح، مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبرهای موجود در سبزیجات موجب می‌شوند تا روند بهبود زخم‌های لثه پس از جراحی با سرعت بیشتری طی شود. سیب‌زمینی و پونه یک ترکیب جادویی برای درمان و بهبود زخم‌های لثه هستند؛ به شرطی که سیب‌زمینی‌ها به خوبی له شوند تا به راحتی قابل جویدن باشند.

مصرف انواع نوشیدنی مغذی

نوشیدنی‌ها بهترین گزینه برای درمان لثه درد هستند. زمانی که امکان جویدن برای شما سخت باشد، باید از لبنیات و نوشیدنی‌های مقوی استفاده کنید تا ویتامین مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. از بهترین نوشیدنی‌هایی که امکان مخلوط کردن ادویه جات با آن فراهم است، چای می‌باشد. البته نباید از چای داغ استفاده کنید، چراکه موجب التهاب لثه می‌شود. کافیست آن‌ را با ادویجاتی نظیر زنجبیل مخلوط کنید و با کمی نبات میل کنید.

بعد از جراحی لثه چی بخوریم

مصرف میوه

آب‌میوه‌ها را باید در برنامه اصلی خود پس از جراحی لثه قرار دهید. البته نباید از آب‌میوه‌هایی که محتویات اسیدی آن بیش از اندازه است استفاده کنید؛ چراکه این امر موجب التهاب لثه می‌شود. در صورتی که هدف ما از مصرف آب‌میوه کاهش التهاب است! پس در انتخاب عصاره میوه‌ها کاملا توجه کنید تا نمونه‌های کم اسید را انتخاب کنید.

مصرف سوپ را فراموش نکنید

یکی از بهترین گزینه‌های غذایی مناسب پس از جراحی لثه، مصرف سوپ است. تقریبا تمام انواع سوپ‌ها را می‌توان در این هنگام مصرف کرد و هیچگونه محدودیتی برای مصرف آن وجود ندارد. توصیه می‌شود از سوپ‌هایی استفاده کنید که محتویات آن را موادی چون پروتئین، قلات، سبزیجات و غیره تشکیل داده باشند. چراکه ترکیب این مواد یک غذای کامل و خوشمزه است که موجبات ترمیم و بهبود زخم‌های لثه را فراهم می‌کند.

بعد از جراحی لثه چی بخوریم
جراحی لثه یکی از روش‌های تهاجمی پزشکی است که باید توسط پزشکان خبره صورت گیرد. کلینیک مانادنت با بهره‌مندی از کادر پزشکی مجرب تاکنون بسیاری از افراد را از مشکل لثه خلاص کرده و موجب شده است تا دیگر هیچگونه عمل ترمیمی مجدد برای لثه‌ها نیاز نباشد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم