درمان درد فک بعد از کشیدن دندان

برداشتن چهار دندان بزرگسالی دائمی در گوشه های بالا و پایین، توسط جراح دندانپزشک انجام می شود. برداشتن دندان های پایین می تواند باعث احیای ماهیچه ها و استخوان های اطراف شود. درد بعد از برداشتن دندان عقل طبیعی است و با ادامۀ روند بهبودی، این درد تسکین پیدا می کند.
با این حال کشیدن دندان های پایین می تواند به منقبض شدن عضلات فک یا سفت شدن آن منجر شود، که به آن تریسموس گفته می شود و می تواند جلوی باز شدن دهان را بگیرد. تریسموس به ویژه هنگامی که دندان مولر سوم تحت تأثیر قرار می گیرد، شایع است.
تریسموس اغلب دردناک است و می تواند بر گفتار و توانایی غذا خوردن تأثیر بگذارد. این وضعیت هنگامی که عضلات شروع به ترمیم خود می کنند از بین می رود و نیازی به درمان ندارد. اگر درد فک شما از بین نرفت، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
عارضه ی شایع در کشیدن دندان، ایجاد حفرۀ خشک است. مطالعات نشان داده است که حفرۀ دندانیِ خشک، حدود 2 درصد مواقع اتفاق می افتد. زمانی که جای خالی دندان پس از برداشتن، به طورصحیح بهبود نمی یابد، حفرۀ خشک شکل می گیرد. پس از عمل باید لختۀ خون روی محل کشیدن دندان تشکیل شود تا لثه بهبود پیدا کند. حال اگر لختۀ خون ایجاد نشود یا آسیب ببیند، می تواند به حفرۀ خشک منجر شود.
حفره خشک می توانند باعث درد، طعم ناخوشایند در دهان و بوی بد دهان شوند. اگر بعد از عمل این علائم را داشتید، با دندانپزشک یا جراح دهان خود تماس بگیرید.

درمان درد فک بعد از کشیدن دندان

روش بهبود درد حفره های خشک

اگر درد در روزهای بعد از عمل بدتر شود، شاید مشکلی پیش آمده است. بنابراین درمان خود را دنبال کنید و در صورت لزوم با پزشک تماس بگیرید. ویکودین و هیدروکودون، مسکن ساخته شده از مواد مخدر، اغلب توسط جراحان دهان پس از جراحی برداشتن دندان، تجویز می شوند. اما تحقیقات اخیر نشان داد که مصرف داروهای تسکین دهندۀ درد مانند استامینوفن و ایبوپروفن در کنار هم، برای تسکین درد بعد از عمل جراحی دهان و دندان (نسبت به مواد مخدر) نسخه ای مؤثرتر و ایمن تر است.
این کشف به دندانپزشکان و جراحان دهان و دندان کمک می کند تا با روش های جدید و ایمن تر، میزان درد بیمار خود را بررسی کنند. مهم است که قبل از جراحی در مورد گزینه های تسکین درد با پزشک خود صحبت کنید.

بعد از کشیدن دندان چه چیزی می توانم بخورم یا بنوشم؟

  • شما باید از نوشیدن نوشیدنی های گرم، الکلی و گازدار خودداری کنید.
  • بسیاری از دهانشویه ها حاوی الکل هستند، بنابراین قبل از استفاده برچسب آن را ببینید.
  • آب بهترین مورد است اما حتما از نی استفاده کنید.
  • رژیم مایع ضروری نیست.
  • خوردن غذاهای نرم مانند: پودینگ، پورۀ سیب زمینی، برنج و نان نرم که نیازی به جویدن زیادی نداشته باشد، بی خطر است.
  • چند روز بعد از عمل غذاهای سخت مانند گوشت یا آجیل نخورید.
  • قبل از ترک دفتر جراح دهان، پزشک متخصص مانادنت و کارکنان آنجا دستورالعمل مراقبت از کشیدن دندان را به شما می دهند.

ما در اینجا هستیم تا همۀ نگرانی های شما را برطرف کنیم. در سایت مانادنت دربارۀ خدمات دندانپزشکی ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درمان درد فک بعد از کشیدن دندان

زمان بهبودی جراحی برداشتن دندان چقدر است؟

زمان بهبودی جراحی برداشتن دندان، یک تا دو هفته است. درد بعد از کشیدن دندان عقل متداول است، اما اگر احساس خوبی ندارید و درد بیشتر می شود، حتماً به دندانپزشک خود اطلاع دهید.
اگر بیمۀ دندانپزشکی نداشته باشید، برداشتن دندان می تواند قیمت بالایی داشته باشد که پیدا کردن یک مشاور دندانپزشکی و کادر مجرب کمک بزرگی برای کنترل هزینه هاست و مانادنت در ارائۀ این خدمات شما را همراهی خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم