عوارض بلیچینگ دندان

بسیاری از افرادی که برای سفید شدن دندان‌های خود روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی را انتخاب می‌کنند، بیم آن را دارند تا مبادا با عوارض مختلفی مواجه شوند. در واقع، هیچ عملی بدون عوارض نبوده و حتی مصرف آنتی بیوتیک نیز عوارض دارد؛ از این رو، تنها کاری که می‌توان برای کاهش عوارض ناشی از عمل جراحی و سایر روش‌ها کرد، مراجعه به کلینیک‌ها معتبر و پزشکان ماهر است.
بلیچینگ دندان جزو روش‌های کاملا غیرتهاجمی بوده و برای سفید کردن دندان به کار می‌رود. این روش چند سالی است که در کشور انجام می‌شود و تقریبا اکثرکلینیک‌ها اقدام به انجام آن می‌کنند.

آشنایی با عوارض بلیچینگ و عملکرد آن

بلیچینگ دندان را باید جزو مقرون به صرفه‌ترین روش‌های سفید کردن دندان دانست که امکان انجام آن در خانه و بدون احتیاج به پزشک نیز فراهم است. این روش به دو صورت خانگی و کلینیکی انجام می‌شود و طی آن یک ژل سفید کننده قوی به همراه قالب پلاستیکی مخصوص بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد.

عوارض بلیچینگ دندان
این روش هیچگونه عوارضی نداشته و تنها در چند روز اول دندان‌ها به سرما و گرما حساس می‌شوند که این امر کاملا طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز کاملا از بین می‌روند. اگر از افرادی که دندان‌های خود را بلیچینگ کرده‌اند بپرسید، متوجه می‌شوید که آن‌ها هیچگونه عارضه‌ای را تجربه نکرده‌اند. اما فراموش نکنید که تکرار مکرر بلیچینگ دندان موجب می‌شود تا مینای دندان از بین برود و دندان‌های شما به قدری شفاف شوند که قسمت پشتی آن‌ها قابل مشاهده باشد.

مزایای بلیچینگ

بلیچینگ یک روش کاملا غیرتهاجمی است که این خود یک مزیت بسیار بزرگ است. از آنجایی که برای سفید شدن دندان‌ها به روش تهاجمی نیاز به تراشیدن مینای دندان است، بلیچینگ نسبت به آن‌ها برتری دارد. مزایای بلیچینگ عبارتند از:

  • لبخندی زیبا
  • غیرتهاجمی بودن
  • افزایش اعتماد بنفس
  • از بین رفتن لکه‌ها و جرم‌های دندان
  • عدم داشتن عوارض
  • هزینه مناسب

عوارض بلیچینگ دندان

مراقبت‌های پس از بلیچینگ دندان

پس از اینکه دوره بلیچینگ دندان در خانه و کلینیک را به اتمام رساندید، برای حفظ ماندگاری آن باید دندان‌ها را روزانه 2 الی 3 بار مسواک بزنید. همچنین، باید از خوردن نوشیدنی‌های گازدار و حاوی شکر خودداری کنید. از آنجایی که این روش کاملا موقتی است، باید هر چند ماه یکبار به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید تا با انجام یک سری اقدامات موجبات ماندگاری آن را فراهم کنند.

نحوه انجام بلیچینگ دندان در کلینیک

در این روش، پزشک ابتدا دندان‌های شما را بررسی کرده و با گذاشتن یک محافظ پلاستیکی، لثه‌ها را از هر گونه آسیب محافظت می‌کند. قالب‌هایی که از قبل تهیه شده‌اند با مقداری ژل سفیدکننده بر روی دندان‌ها گذاشته می‌شوند و این گونه فرایند بلیچینگ آغاز می‌شود. پزشک برای واکنش‌پذیری دندان با مواد سفید کننده ممکن است از لیزر نیز استفاده کند که این امر هیچگونه عوارضی در بر ندارد. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه، تمام مواد سفید کننده با ابزاری خاص و آب شسته می‌شوند.

عوارض بلیچینگ دندان

انتخاب کلینیک مناسب برای بلیچینگ

بدون شک کلینیک مانادنت با داشتن کادر پزشکی مجرب شما را در داشتن لبخندی زیبا کمک کرده و اعتماد به نفستان را به صورت قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. این کلینیک تنها به افراد ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد، بلکه بسیاری از توریست‌های سلامت، سالانه برای انجام خدمات درمانی به این کلینیک مراجعه می‌کنند. توصیه می‌شود همواره در انتخاب کلینیک معتبر دقت لازم را داشته باشید تا فریب ظاهر زیبایی برخی از مراکز نامعتبر را نخورید.
بلیچینگ دندان یکی از روش‌های غیرتهاجمی بوده و به دلیل نداشتن عوارض یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین روش‌های سفید کردن دندان می‌باشد. در این روش دیگر نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و تنها با یک ژل سفید کننده قوی موجبات سفید شدن دندان و جرم گیری آن فراهم می‌شود.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم