مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جایگزینی برای ریشه های دندان می شود که دارای یک پایه مستحکم است و با دندان و فک انسان سازگاری دارد. جنس ایمپلنت دندان از فلز تیتانیوم است که به صورت یک میله باریک درون استخوان فک قرار می گیرد. ایمپلنت های دندان، امروزه بهترین جایگزین دندان از دست رفته بوده و در صورت نگهداری صحیح دارای عمر بسیار بالایی هستند. در شکل زیر نمونه ای از یک اپمپلنت دندان نشان داده شده است.

مراحل ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان به دو نوع تقیسم می شوند:

  1. ایمپلنت اندوسیتال
  2. ایمپلنت ساب‌پریوستیال

ایمپلنت اندوسیتال به ایمپلنتی گفته می شود که درون استخوان قرار می گیرد، ولی ایمپلنت ساب پریوستیال، ایمپلنتی است که روی استخوان و زیر لثه قرار می گیرد. امروزه از ایمپلنت ساب پریوستیال استفاده نمی شود؛ زیرا در مقایسه با ایمپلنت اندوسیتال، عمر و استحکام کمتری دارد. در شکل زیر نحوه ی قرار گرفتن ایمپلنت دندان و سازگاری آن با سایر دندان ها قابل مشاهده است.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل انجام ایمپلنت دندان چیست؟

انجام ایمپلنت دندان دارای مراحل زیر است:

  1. در جلسه اول با کمک عکس، معاینات اولیه صورت می گیرد.
  2. در جلسه دوم در صورت نیاز دندان یا باقی مانده آن کشیده می شود.
  3. در جلسه سوم بازسازی استخوان و نصب پایه ایمپلنت انجام می شود.
  4. در جلسه چهارم قالب گیری از دندان انجام می شود.
  5. در جلسه پنجم دندان ساخته شده بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد.
  6. در این جلسه روکش ارائه شده، و برروی دندان قرار می گیرد.

مراحل ایمپلنت دندان

مراقبت های ضروری بعد از انجام جراحی ایمپلنت دندان

  1. بعد از انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان، بیمار نیاز به استراحت دارد تا اثر داروهای بی حسی تمام شود. به صورت معمول چند ساعت طول می کشد که اثر بی حسی دندان از بین برود، ولی در مواردی بیمار به مسکن نیاز دارد تا اثرات داروی بی حسی از بین برود.
  2. در بعضی از موارد که نیاز به جراحی اضافه و پیوند استخوان بوده است، فرد نیازمند بی هوشی عمومی می باشد که باید به مدت یک روز از بیمار مراقبت به عمل آید.
  3. بیمار باید در روز های اول بعد از انجام عمل ایمپلنت، از خوردن غذاهای گرم و نوشیدنی های داغ خودداری کند؛ زیرا امکان دارد اثرات بی حسی باقی مانده باشند و سبب آسیب به دهان فرد شوند، تا حد امکان از غذاهای آبکی و نرم استفاده کند که نیاز به استفاده از دندان ها نباشد.
  4. بیمار باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه کرده و به صورت مداوم و روزانه به انجام مسواک و استفاده از نخ دندان بپردازد. در بعضی موارد شخص بیمار نیاز دارد برای تمیز کردن دندان های خود از مسواک های مخصوص استفاده کند که به نوع و محل ایمپلنت بستگی دارد.
    مراحل ایمپلنت دندان
    هزینه ایمپلنت دندان برای هر فرد با توجه به تعداد دندان های جایگزین شده، نوع روکش و ثابت یا متحرک بودن ایمپلنت، متفاوت است. از جمله عوامل مؤثر بر قیمت ایمپلنت دندان، تعداد پایه های مورد نیاز برای ایمپلنت می باشد، که بستگی به بافت استخوانی دهان بیمار دارد، که در برخی موارد می توان برای چند دندان از یک پایه استفاده کرد. در بعضی موارد استخوان فک قادر به نگه داشتن پایه نبوده که نیاز به جراحی و پیوند استخوان می باشد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم