عفونت لثه

تقریباً هر قسمت از بدن از جمله دهان، مستعد ابتلا به عفونت است. در صورت ابتلا به عفونت، مهم است که سریعاَ درمان کنید. در مورد دهان، لثه های آلوده نه تنها می توانند بسیار دردناک باشند، بلکه می توانند نشانه بیماری جدی تر مانند بیماری پریودنتال پیشرفته باشند، در غیر این صورت به عنوان پریودنتیت شناخته می شود.

ورم لثه

ورم لثه نتیجه اثر پریودنتیت بر ناحیه زیر لثه دهان است، که دقیقاَ در شکاف V شکل بین دندان و لثه، که به عنوان سولکوس معروف است، تأثیر می گذارد. این روی اتصال دندان موثر است و باعث می شود بافت مجاور در هم شکسته شود. پس از آسیب دیدن بافت، سولکوس به جیبی تبدیل می شود که می تواند باکتری ها را ذخیره کرده و منجر به عفونت لثه شود. از آنجا که لثه ها برای دندان های ما پشتیبانی اساسی دارند، حفظ سلامتی آنها و خط لثه بسیار حیاتی است.

التهاب لثه

اگر چه عفونت و التهاب جدی لثه بسیار رایج نیستند اما اگر به موقع درمان نشوند، می توانند منجر به بروز مشکلات اساسی شوند. در حالی که بیشتر ما می خواهیم دندان ها و لثه هایمان را سالم نگه داریم، در صورت عدم مراقبت صحیح لثه ها، ممکن است مستعد ابتلا به عفونت لثه شود. شناسایی علائم هشدار دهنده که می تواند به لثه های آلوده منجر شود، یک روش مهم برای جلوگیری از بیماری های بیشتر لثه و تمام عوارض جانبی ناشی از آن است.

عفونت لثه
علائمی زیر نشان دهنده عفونت لثه هستند:

  • تورم لثه ها، خونریزی و حساسیت
  • پسرفت لثه
  • خروج چرک از لثه
  • بوی بد مزمن
  • دندان سست
  • تغییر قرارگیری دندان ها هنگام گاز زدن

اگر از هر یک از علائم ذکر شده در بالا رنج می برید، مهم است که برای تعیین شدت عفونت و روند صحیح اقدامات لازم برای مقابله با موضوع، با دندانپزشک خود مشورت کنید. تیم ما در کلینیک مانادنت آماده خدمت رسانی به شما در رابطه با عفونت لثه و دیگر مشکلات دندانی هستند.

درمان التهاب لثه

به محض اینکه متوجه عفونت لثه شدید، باید با دندانپزشک مشورت کنید. پس از تشخیص عفونت لثه، گزینه های درمانی زیادی خواهید داشت که بر اساس شدت عفونت لثه متفاوت خواهد بود. در اینجا چند روش رایج برای درمان عفونت لثه آورده شده است:

  • درمان آنتی بیوتیکی: دقیقاً همانطور که از هر نوع عفونت انتظار می رود، اغلب آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت لثه به کار می روند. دندانپزشک ممکن است قرص یا تزریق مستقیم به قسمت عفونتی را تجویز کند.
  • صاف کردن ریشه و درمان مقیاس گذاری شده: در این روش پیشرفته در مورد درمان عفونت لثه، بین لثه و دندان به صورت عمیق تمیز می شود، تا به ریشه برسند.
  • لثه برداری: در لثه برداری، قسمت عفونی لثه برداشته می شود.
  • جراحی: اگر بیماری لثه شدید است، ممکن است جراحی شامل پیوند استخوان یا بافت، انجام شود.

عفونت لثه

چگونه از عفونت لثه پیشگیری کنیم؟

اگر هر روز بهداشت دهان را در اولویت قرار دهید، حفظ لثه های سالم و جلوگیری از عفونت می تواند آسان باشد. با این کار، علاوه بر پوسیدگی دندان و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان، خطر ابتلا به بیماری لثه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. یک روال کوشا را شروع کنید و به آن بچسبید و از این عادت های سالم بهره مند شوید.

  • دو بار در روز مسواک بزنید؛ دندان های خود را دو مرتبه در روز با استفاده از خمیردندان های فلوراید و سم زدای لثه، مسواک بزنید. این نوع خمیردندان ها، باکتری های به وجود آمده در اطراف لثه را از بین می برند و سلامت آن را تأمین می کنند.
  • روزانه دندان های خود را نخ دندان بکشید؛ مطمئن شوید که بین تک تک دندان های خود را از وجود باقی مانده غذا ها که باعث آفت یا رسوب می شوند که در آخر به عفونت و التهاب لثه می انجامند، پاک کرده اید.
  • از دهان شویه های ضد التهاب لثه استفاده کنید؛ شاید بخواهید از دهان شویه استفاده کنید که باکتری های ایجاد کننده آفت را از بین می برد.
  • حداقل دو بار در سال برای پاکسازی حرفه ای به دندانپزشک مراجعه کنید؛ این عمل باعث می شود که رسوبات به صورت کامل از بین بروند تا به عفونت منجر نشوند.
  • از آنجا که پیشگیری بهترین راه برای جلوگیری از عفونت لثه است، مهم است که مراقبت از دندان و لثه در اولویت قرار بگیرد. پیروی از این دستورالعمل های مهم به سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها و جلوگیری از عفونت لثه کمک می کند.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم