بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه

برای آن دسته از افرادی که از بیماری پریودنتال (لثه) رنج می برند، ما با افتخار آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی را برای کمک به کاهش یا از بین بردن کامل باکتری های ایجاد کننده بیماری، پیشنهاد می کنیم. این آتی بیوتیک ها همچنین می توانند به مبارزه با عفونت باکتریایی که آماس و التهاب لثه را موجب می شوند، بپردازند. آماس و التهاب لثه، نوعی بیماری پریودنتال خفیف است که با قرمزی، تورم و خونریزی لثه ها مشخص می شود.
آنتی بیوتیک ها، باکتری ها را از بین می برند. پلاک حاوی باکتری است، بنابراین آنتی بیوتیک ها باعث کاهش سطح پلاک در دهان شما می شوند. این می تواند بیماری لثه را معکوس کند و اجازه دهد که لثه شما بهبود یابد. دندانپزشکان برای درمان بیماری لثه، آنتی بیوتیک ها را به اشکال مختلف تجویز می کنند. آنتی بیوتیک ها می توانند به طور مستقیم (موضعی) روی لثه ها استفاده شوند؛ به عنوان قرص یا کپسول بلعیده یا به عنوان دهانشویه روی دندان های شما چرخانده شوند. ما آنتی بیوتیک های سیستمیک یا موضعی را همراه با جرم گیری و تصحیح سطح ریشه توصیه می کنیم.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه

بهترین آنتی بیوتیک ها برای عفونت لثه

  • تتراسایکلین: داروی اصلی مورد استفاده در مبارزه با باکتری ها هنگام درمان عفونت لثه در خانه. تتراسایکلین ایت که شامل خواص ضد باکتریایی می‌باشد و به کاهش التهاب و انسداد کلاژناز، یک پروتئینی که بافت همبند و استخوان را از بین می برد، کمک می کند.
  • آزیترومایسین: این آنتی بیوتیک مشهور به کاهش رشد باکتری های مرتبط با پریودنتیت (بیماری های دندانی) کمک می کند و به طور مرتب برای کاهش التهاب در بیمارانی که سیگاری های سنگین هستند، استفاده می شود.
  • مترونیدازول: این آنتی بیوتیک ممکن است برای بیمارانی که از پریودنتیت (بیماری های دندانی) شدید رنج می برند، تجویز شود. مترونیدازول وقتی در ترکیب با آموکسی سیلین یا تتراسایکلین استفاده شود، بهترین عملکرد را خواهد داشت.
  • سیپروفلوکساسین: این آنتی بیوتیک به طور خاص برای هدف قرار دادن اکتینومایستم کومیتانس، یک باکتری کند رشد، اما مضر که به بیماری لثه کمک می کند، استفاده می شود.
  • آموکسی سیلین: فقط برای مقابله با باکتری ها و عفونت های باکتریایی مؤثر است، آموکسی سیلین باکتری ها را از بین نمی برد، بلکه میکروب ها را از تشکیل دیواره اطراف خود باز می دارد. میکروب ها با تشکیل دیواره، به تولید مثل و بقاء خود ادامه می دهند.
  • کلیندامایسین: یک آنتی بیوتیک که پیشرفت باکتری ها را متوقف می کند. کلیندامایسین برای درمان انواع عفونت های جدی باکتریایی استفاده می شود.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه

بیشتر اشکال بیماری لثه، بدون آنتی بیوتیک قابل درمان است؛ اما بزرگترین مزیت استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی برای کمک به درمان این بیماری این است که آن ها به سمت ناحیه هدف خود هدایت می شوند؛ بنابراین کل بدن تحت تأثیر قرار نمی گیرد. از دیگر مزایای آنتی بیوتیک های موضعی، می توان به کاهش دوز و کاهش عوارض جانبی اشاره کرد.

عوارض جانبی احتمالی مصرف آنتی بیوتیک ها

برخی از عوارض جانبی احتمالی قرص های آنتی بیوتیک شامل موارد زیر است:

  • تنگی نفس.
  • پف و یا تورم در اطراف صورت.
  • واکنش های پوستی شامل قرمزی، تحریک و جوش روی پوست.
  • طعم بد دهان.
  • درد معده.
  • اسهال.

کلینیک دندان پزشکی مانادنت با داشتن کادری متخصص، شما عزیزان را با افتخار در درمان بیماری های دندانی و لثه یاری می کند.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم