عوارض لمینت دندان

این روزها، شاهد لبخندهای زیبا از سوی اطرافیان خود هستیم؛ افرادی که شاید هیچگاه تمایلی برای لبخند زدن در کنار شما را نداشته‌اند، اما اکنون با هر مسئله بی‌مزه‌ای نیز ممکن است تا دقایقی به آن بخندند. این معجزه‌ای است که لمینت‌های سرامیکی انجام داده‌اند و کاری با دندان‌های پوسیده و بدفرم کرده‌اند که دیگر اثری از آن‌ها باقی نمانده است. اما، این لبخند زیبا ممکن است تا چند سال دوام داشته باشد و پس از آن عوارض ناشی از لمینت دندان نمایان شود.

لمینت لایه‌ای نازک از جنس سرامیک است که دندان‌های پوسیده و ترک‌خورده را می‌پوشاند؛ در این روش پزشک ابتدا دندان‌های فرد را معاینه کرده تا هیچگونه اثری از عفونت و نرمی لثه در آن وجود نداشته باشد. در غیر این صورت هرگز انجام لمینت توصیه نمی‌شود. سپس با تراشیدن مینای دندان، آن را آماده چسباندن ونیرهای سرامیکی می‌کند. میزان تراشیده شدن مینای دندان بستگی به تشخیص پزشک و ضخامت ونیر سرامیکی دارد.

معایب لمینت دندان

قبل از انجام لمینت باید از سلامت دندان‌ها اطمینان حاصل کنید تا مبادا ونیرهای سرامیکی موجب عفونت و نرمی لثه شوند. به همان اندازه که لمینت‌ها زیبایی را به دندان‌ها هدیه می‌بخشند، به همان اندازه نیز می‌توانند دندان‌ها را با مشکل مواجه کنند. از معایب استفاده از لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حساسیت دندان و کاهش مقاومت آن
  • تراشیدن مینای دندان و غیرقابل برگشت بودن شکل ظاهری اولیه دندان‌ها
  • حساسیت بیش از اندازه دندان‌ها به سرما و گرما به دلیل تراشیدن شدن مینای دندان
  • شفافیت بیش از حد ونیر و مصنوعی جلوه دادن دندان
  • عدم ترمیم لمینت در صورت شکستگی
  • تغییر رنگ ونیرها پس از چند سال
  • هزینه بالا نسبت به سایر روش‌های زیبایی دندان

عوارض لمینت دندان

عوارض لمینت کردن دندان

همانطور که در قسمت فوق اشاره شد، ونیرهای سرامیکی دارای معایب زیادی هستند؛ تا جایی که ممکن است افراد از انجام آن صرف نظر کنند. در کنار معایب بالا، لمینت دندان عوارضی هم در بردارد. عوارضی نظیر پوسیده شدن دندان‌های زیرین، بروز بیماری‌های پریودنتال، تورم لثه، عفونت‌های لثه، تحلیل بافت لثه و لق شدن دندان که همگی می‌توانند مشکلات زیادی را برای افراد بوجود بیاورند.

چگونه از بروز عوارض لمینت دندان جلوگیری کنیم؟

زمانی که به یک کلینیک معتبر مراجه کنید، می‌توانید عوارض ناشی از لمینت دندان را به حداقل برسانید. کلینیک مانادنت با ارائه خدمات نوین و منحصربفرد این امکان را به افراد می‌دهد تا بعد از انجام لمینت دیگر نگران عوارض آن نباشند. اما تنها خدمات پزشکان برای کاهش عوارض ناشی از لمینت کافی نیستند و شما باید با رعایت کردن توصیه‌های پزشک و انجام مراقبت‌های لازم، از بروز آن‌ها جلوگیری کنید. مراقبت‌هایی نظیر:

  • عدم کشیدن سیگار
  • عدم خوردن و جویدن غذاهای سفت و رنگ‌دار
  • رعایت مدام بهداشت دهان و دندان
  • عدم استفاده از مسواک‌های سفت و خمیردندان‌های آنزیم دار

عوارض لمینت دندان

نمی‌توان قیمت دقیقی برای لمینت دندان تعیین کرد؛ چراکه روز به روز به قیمت تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی افزوده شده و کلینیک‌ها نیز به ناچار مجبورند مدام قیمت‌های خود را تغیر دهند. اما اگر بخواهیم عوامل موثر بر تعیین قیمت لمینت را در نظر بگیریم، عواملی چون نوع سرامیک ونیر، میزان مهارت پزشک، خدمات ارائه شده توسط کلینیک، دستمزد کادر پزشکی و تعداد دندان‌هایی که لمینت می‌شوند در آن نقش مهمی دارند. کلینیک مانادنت تمامی تعرفه‌های خود را بسیار پایین در نظر گرفته تا حتی افزایش قیمت‌های بازار نیز خیلی در میزان هزینه لمینت تاثیر نگذارد.
همانطور که مشاهده کردید هیچ چیز بدون عیب نیست و باید قبل از هرچیز راجع به آن تحقیق کرد. درست است که لمینت دندان، لبخندی زیبا به افراد هدیه می‌بخشد، اما دارای عوارض زیادی هم است. البته کلینیک‌های معتبر نظیر مانادنت با ارائه خدمات منحصربفرد و پزشکان کاربلد این عوارض را به حداقل می‌رسانند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم