روکش دندان

روکش دندان از چندین سال قبل به صورت حرفه‌ای در بسیاری از کلینیک‌های کشور انجام می‌شود. روکش دندان درواقع پوششی از جنس سرامیک، کلاهک فلزی و یا تلفیقی از این دو است. این روکش‌ها در دندان‌های پوسیده و ترک خورده تعبیه می‌شوند و لبخندی زیبا به افراد هدیه می‌بخشند. این روکش‌ها همچنین مقاومت دندان‌های ضعیف‌شده را افزایش داده و آن‌ها را بازیابی می‌کنند.
اما سوالی که ذهن اکثر افراد را در این اوضاع آشفته بازار مشغول کرده، هزینه روکش کردن دندان است. درواقع هزینه روکش به عوامل موثر زیادی بستگی دارد که در این مطلب قصد داریم تا به صورت مفصل به آن‌ها بپردازیم. به طور کلی عوامل زیر بر قیمت روکش‌های دندان تاثیرگذارند:

  • نوع روکش
  • کلینیک
  • میزان خرابی دندان و غیره

انواع مختلف روکش دندان

یکی از عواملی که بر قیمت روکش دندان تاثیر می‌گذارد، نوع روکش است. روکش‌های دندان شامل روکش فلزی، روکش سرامیکی، روکش زیرکونیا (Pfm) می‌شوند. هر کدام از این روکش‌ها مزایا و معایب خود را دارند.
روکش فلزی: این روکش‌ها بهترین نوع روکش دندان محسوب شده و هرگز موجب سایش دندان‌های کناری نمی‌شوند. این روکش‌ها بسیار ماندگار بوده و مقاوم هستند. تنها عیب آن‌ها نیز شکل ظاهریشان است که دندان‌ها را به صورت مصنوعی جلوه می‌دهد.
روکش سرامیکی: از مزایای این روکش‌ها می‌توان به طبیعی جلوه دادن دندان اشاره کرد. همچنین این روکش‌ها مناسب افرادی است که به روکش‌های فلزی و Pfm آلرژی دارند. تنها عیب آن نیز ضعیف بودن آن است.
روکش Pfm یا زیرکونیا: طول عمری متوسط و استحکام بالا از مزایای این نوع روکش است. اما معایب آن عبارتند از بیشتر تراش خوردن ضخامت دندان، سایش دندان‌های کناری، نمایان بودن لبه روکش و ترک خوردن دندان که این امر توجه‌ها را از آن کم کرده است.

هزینه روکش دندان

دندان های جلو با توجه به سطح بزرگ و نمایان بودن در جلوی دهان نیاز به دقت و ظرافت بالاتری برای روکش شدن دارند. کیفیت کار دندانپزشک در روکش کردن دندان های جلو، تاثیر زیادی در طرح لبخند بیمار دارد. اگر نیاز به انجام روکش دندان جلو دارید، حتما به یک کلینیک معتبر با پزشکان متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا بتوانید از خدمات انجام شده، رضایت کامل داشته باشید.

روکش دندان در شرایطی بسیاری به داد بیماران رسیده است که یکی از آنها دندان ایمپلنت است. برای درک بهتر از روکش دندان، بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید. مزایای روکش دندان عبارتند از:

  • حفظ ساختار دندان در برابر پوسیدگی و شکستگی
  • ترمیم دندان
  • مانع پیشرفت ترک دندان
  • بازگرداندن عملکرد جویدن
  • قیمت مناسب

هزینه روکش دندان

معایب روکش دندان عبارتند از:

  • عفونت دندان در صورت درست تعبیه نشدن روکش‌ها
  •  واکنش‌های آلرژیک (معمولا در روکش‌های فلزی)
  • پوسیدگی دندان؛ در صورتی که روکش‌ها به خوبی تعبیه نشوند
  • جابجایی روکش و حتی لق شدن آن به مرور زمان

هزینه کلینیک در مانادنت

یکی دیگر از عوامل موثر بر تعیین قیمت روکش دندان، کفیت خدماتی است که کلینیک ارائه می‌دهد. البته، کلینیک ماندانت در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد هزینه آنچنانی دریافت نکرده و ارائه بهترین خدمات به بیماران را وظیفه خود می‌داند. بیماران تنها هزینه روکش‌ها و دستمرد پزشک به همراه دستیاران او را پرداخت می‌کنند.

هزینه روکش دندان

تاثیر میزان خرابی دندان در هزینه روکش دندان

طبیعتا، دندان‌هایی که از میزان خرابی بیشتری برخوردار باشند، نیاز به هزینه بیشتری برای ترمیم و روکش شدن دارند. درواقع هرچه میزان شکستگی و ترک دندان‌ها بیشتر باشد، جراح مجبور است وقت و انرژی بیشتری را برای روکش کردن دندان‌های بیمار صرف کند که این مسئله کمی بر روی قیمت روکش تاثیر می‌گذارد. اگر به دنبال یک کلینیک معتبر هستید که تمام خدمات ارائه شده به صورت حرفه‌ای ارائه شود، باید کلینیک دندانپزشکی ماندانت را انتخاب کنید. این کلینیک جزو کلینیک‌های معتبر و ببین المللی است و سالانه بسیاری از بیماران خارجی برای ترمیم و جراحی دندان‌های خود به این کلینیک مراجعه می‌کنند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم