سفید کردن دندان

دلایل زیادی برای سفید ماندن دندان یک فرد وجود دارد.. با افزایش سن دندانهای ما نیز می توانند تغییر رنگ دهند. دندانهای یک فرد همچنین می تواند توسط مواد غذایی و نوشیدنی هایی از قبیل چای و قهوه تحت تاثیر قرار بگیرد و ایجاد لکه شود. سیگار کشیدن همچنین می تواند روی دندان لکه به وجود آورد. روش های طبیعی بسیاری برای سفید کردن دندان ها وجود دارد.

سفید کردن دندان ها به روش خانگی

کیت های سفید کننده زیادی در خانه وجود دارد، از جمله سفید کننده های رنگی و نوارها. میزان تاثیر این روش‌ها بستگی به مقدار ماده سفید کننده موجود در آن دارد. کیت های خانگی ارزان تر هستند اما به دلیل اسیدی بودن از نظر ایمنی ممکن است مشکلاتی را موجب شوند. بنابراین احتمال این که این کیت ها به دندان شما آسیب برساند زیاد است.

سفید کردن دندان


ایجاد تغییرات رژیم غذایی
با از بین بردن مواد غذایی که باعث ایجاد لکه روی دندان ها می شوند مانند شراب و چای می توان به سفید ماندن دندان ها کمک شایانی کرد. قهوه و نوشابه و آب میوه های تیره نیز می توانند باعث ایجاد لکه روی دندان ها شوند. غذاهای اسیدی با پوشیدن مینای دندان باعث زرد شدن دندان ها می شوند. مورد دیگری که باید به آن بسیار توجه کرد ترک سیگار یا مصرف دخانیات می باشد که می تواند از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند.

سفید کردن دندان در مطب

سفید کردن دندان ها توسط دندانپزشک، می تواند سریع تر دندان ها را روشن تر کند. محلول سفید کننده معمولاً قوی تر از کیت های خانگی است. همچنین ممکن است از نور، گرما یا ترکیبی از هردو برای سرعت بخشیدن و افزایش روند سفید کردن استفاده شود.

سفید کردن دندان در مطب
سفید کردن دندان های حرفه ای و کارآمد، محبوب ترین روش زیبایی آرایشی امروزه در جهان است. بر خلاف سیستم های خانگی که دارای ترکیب کننده های سفید کننده با دوز کم هستند، سفید کردن دندان در محل، تحت شرایطی که با دقت کنترل می شود انجام می گیرد و امکان استفاده ایمن، بدون درد از غلظت نسبتاً بالای ژل سفید کننده را فراهم می آورد.

مزایای سفید کردن دندان ها در مطب

  • سریعترین نتیجه را ایجاد می کند.
  • بی خطرترین نوع سفید کننده است. حساسیت لثه و دندان امروزه به دلیل ژل های پراکسید ضخیم تر، قابل کنترل تر هستند.

معایب سفید کردن دندان ها در مطب

  • گران تر از گزینه های جایگزین خانه است.
  • حساسیت دندان یکی از موارد احتمالی می باشد. ممکن است دندان به سردی یا گرمی مواد غذایی حساسیت نشان دهد. که البته موقتی است.
  • بسته به عواملی مانند سن، وراثت و نوع لکه ای که وجود دارد، نتایج می تواند غیرقابل پیش بینی باشد.

روش سفید کردن دندان ها در مطب

در حالی که جزئیات ممکن است متفاوت باشد، روال نسبتاً استانداردی برای سفید کردن دندان ها در مطب ها دنبال می شود که به طور معمول مراحل آن دردناک یا ناراحت کننده نیست.
مراحل سفید کردن دندان ها در مطب به این صورت است که یک جمع کننده گونه در دهان قرار می گیرد و تمام دندان هایی را که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده است، در معرض قرار می دهد. ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن روی دندان های ناحیه زیبایی انجام می شود و تقریباً 15 تا 30 دقیقه در آن نگه داشته می شود.

سفید کردن دندان
برخی از داروهای سفید کننده دارای نور شدید است که روی دندان ها متمرکز شده و گفته می شود که روند سفید کردن را فعال یا تقویت می کند. نظرات در مورد اینکه آیا این نور نتیجه سفید کننده را بهبود می بخشد؛ متفاوت است. پس از استفاده از ژل نهایی، گیرنده های گونه برداشته می شوند و دهان بیمار شستشو داده می شود.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم