روش تمیز کردن دندان مصنوعی و سفید کردن آن

همانطور که می دانید کسانی که دندان های خراب شده دارند، عموما نیازمند دندان مصنوعی هستند، حال خیلی از آنها نمی دانند روش تمیز کردن دندان مصنوعی چگونه است و ما در این مقاله به آموزش آنها می پردازیم و امیدوار هستیم این مطالب برایتان مفید واقع شود. همچنین ما به شما نکاتی درباره شستشوی دندان مصنوعی در این مقاله آماده کرده ایم که بهتر است آن موارد را نیز بخوانید تا تماما روش های شستشوی دندان را یاد بگیرید و از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

بهترین روش تمیز کردن دندان مصنوعی

نکات و روش های زیادی هستند که که می توانند به شستشوی دندان مصنوعی کمک کنند و همچنین در هنگام شستن دندان مصنوعی باید به جنس، مکانیزم و ساختار آنها نیز توجه کرد. زیرا که مطمئنا روشی که تمامی نکات و موارد بهداشتی مورد توجه قرار گیرد، برای آنها موجود است.

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای تمیز کردن دندان مصنوعی ابدا شده است، مثلا استفاده کردن از مسواک برای برای شستن دندان مصنوعی، محلول شیمیایی برای تمیز کردن دندان مصنوعی، استفاده از سرکه برای ضد عفونی و سفید کردن دندان مصنوعی، استفاده از قرص های مخصوص برای شستن دندان مصنوعی و... که ما به همان چهار موردی که نام برده ایم می پردازیم و به شما آنها را توضیح می دهیم.

بهترین روش تمیز کردن دندان مصنوعی

استفاده کردن از مسواک برای شستن دندان مصنوعی

همانطور که می دانید، مسواک زدن یکی از قدیمی ترین و بهترین روش ها برای شستشوی دندان است. زمانی که می خواهید دندان های مصنوعی را مسواک بزنید، می توانید به 2 روش خارج از دهان و داخل دهان، انجام دهید. همجنین دندان های مصنوعی متحرک را می توان کامل خارج کرد و به تمامی سطوح آن دسترسی داشت و به راحتی آن را تمیز کرد.

بهتر است بدانید که باید خمیر دندان مخصوص دندان های مصنوعی استفاده کرد و می توانید آنها را از داروخانه ها تهیه کنید. در انتخاب مسواک به خوبی دقت کنید و سعی کنید از خرید مسواک های زبر و سخت دوری کنید زیرا که بعضی از افراد فکر می کنند که مسواک های سخت و زبر برای دندان های مصنوعی بهتر است که به هیچ وجه اینگونه نمی باشد.

محلول شیمیایی برای تمیز کردن دندان مصنوعی

یکی از روش تمیز کردن دندان مصنوعی استفاده از محلول های شیمیایی در زمینه دندانپزشکی است که بسیار مفید و تاثیر خوبی دارند. این محلول ها خاصیت آنتی میکروبیال یا همان ضد میکروبی دارند و روش سختی ندارند.

برای استفاده از محلول شیمیایی باید دندان های مصنوعی برای مدت حداقل 3 دقیقه در ظرفی که حاوی محلول شیمیایی است، گذاشته شود.و در آخر آبکشی و مسواک انجام شود. توجه داشته باشید که نباید از محلول های سفید کننده قوی استفاده کنید زیرا که غلظت آب اکسیژنه بالا است و در طول زمان زیاد به دندان های مصنوعی صدمه می زند.

استفاده از سرکه برای ضد عفونی و سفید کردن دندان مصنوعی

همانطور که می دانید سرکه یکی از موادهایی است که می توان به عنوان تمیز کردن دندان های مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا که سرکه ویژگی ضد عفونی دارد و می توان جهت شتسشوی دندان مصنوعی مصرف شود.

برای استفاده کردن از سرکه در شستشو ابتدا باید محلولی از ترکیب آب و سرکه تهیه کنید و سعی کنید که هم آب و هم سرکه برابر باشند و دندان مصنوعی را در یک ظرف مناسب قرار دهید و در در زمان خواب مثلا شب تا صبح قرار دهید تا آب و سرکه تاثیر خودشان را داشته باشند و در آخر با آبکشی این مراحل را به پایان برسانید.

استفاده از سرکه برای ضد عفونی و سفید کردن دندان مصنوعی

استفاده از قرص های مخصوص برای شستن دندان مصنوعی

یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان مصنوعی، استفاده از قرص های جوشان مخصوص است. این قرص ها از ترکیبات شیمیایی مثل پرسولفات و سفید کننده های بی خطر ترکیب شده است. همچنین در این قرص ها از مواد آنتی باکتریال استفاده شده است که می توانید از این روش دائما استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر حساسیت به مواد شیمیایی دارید، از این قرص های جوشان استفاده نکنید.

نکات مهم در تمیز کردن دندان مصنوعی

بهتر است در تمیز کردن دندان های مصنوعی، چندتا نکات را رعایت کنید تا بعدها به مشکلی مواجه نشوید:

  • بهتر است برای شستشو و آبکشی از آب های تصفیه شده و ولرم استفاده کنید.
  • تا می توانید از سفید کننده ها استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث پوسیدگی آنها شود.
  • حتما یکبار در روز دندان های مصنوعی را شستشو دهید تا آنها خراب نشوند.
  • زمان شستن دندان های مصنوعی، دهان و لثه ها را نیز تمیز کنید.
  • نکات مهم در تمیز کردن دندان مصنوعی

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله ذکر شد، دندان های مصنوعی روش های منحصر به فرد خودشان را برای شستشو دارند و ما در این مقاله بهترین روش های شستشوی دندان های مصنوعی را ذکر کردیم. همچنین توجه داشته باشید که زیاد از سفید کننده های استفاده نکنید و حتما یکبار در روز شستشوی دندان های مصنوعی انجام شود. بهترین روش تمیز کردن دندان مصنوعی نیز بستگی به نوع دندان ها و شخصی که استفاده می کند دارد.

سوالات متدوال

  1. چه روش تمیز کردن دندان مصنوعی برای همه توصیه می شود؟
    روش های زیادی برای تمیز کردن دندان های مصنوعی موجود است ولی بهترین روش شستن دندان مصنوعی بستگی به خود فرد دارد.
  2. در روز چند بار باید دندان های مصنوعی را تمیز کرد؟
    حداقل یکبار در روز قبل از خواب شستشوی دندان مصنوعی بهتر است، انجام شود.
  3. برای زیبا سازی دندان ها باید به کجا مراجعه کرد؟
    مانادنت، یکی از بهترین کلینیک های زیبا سازی در تهران است که با بهترین متخصص ها و ابزارها از دندان ها و لبخند زیبای شما مراقبت خواهند کرد.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم