لیفت لثه با فرز سرامیکی

بسیاری از ما غالباً فکر می کنیم زیبایی دهان به دندان ها خلاصه می شود. اما در موارد زیادی لثه ها می توانند تاثیر مضاعفی روی شکل دندان ها و لبخند ما بگذارند. یکی از مشکلاتی که می تواند به دلایل ژنتیکی یا رخداد های دیگر در طول زندگی پیش بیاید، پیشروی بیش از حد لثه ها روی دندان است. در این حالت دندان ها بیش تر از حالت عادی توسط لثه پوشانده می شوند و علاوه بر تاثیر روی زیبایی لبخند، بعضاً مشکل آفرین می شود. طبق معمول دندانپزشکان برای این مشکل هم راه حل های خود را معرفی کرده اند، لیفت لثه. شما می توانید عمل لیفت لثه با فرز سرامیکی را توسط متخصصان حرفه ای مانادنت به صورت حرفه ای تجربه کنید.

لیفت لثه با فرز سرامیکی چیست؟

وقتی لثه های شما به هر دلیل بلندتر از حالت معمول باشند و روی زیبایی صورت شما تاثیر بگذارد، به درخواست شما دندانپزشک عمل لیفت لثه را انجام می دهد. لیفت لثه یکی از روش های ترمیمی درمانی لثه است. این عمل سرپایی به صورت برش و حذف قسمت اضافه لثه ها انجام می گیرد. به این منظور دندانپزشک بعد از بی حسی موضعی با استفاده از یک ابزار مثل فرز سرامیکی یا لیزر اقدام به بریدن لثه و بعد شکل دادن به آن می کند. اغلب یک جلسه درمان برای انجام عمل لیفت لثه کافی است.

لثه بلندتر از حد معمول

پپسروی لثه

البته به غیر از پیشروی لثه ها شما می توانید در صورت داشتن پسروی بیش از اندازه لثه هم اقدام به ترمیم بافت آن بکنید که در زمره لیفت قرار می گیرد. در این حالت مقداری از بافت موجود در دهان، غالباً قسمتی از سقف دهان، به لثه ها پیوند داده می شود. در این مورد هم تنها هدف از لیفت، بهبود زیبایی نیست و در صورتی که لثه ها پسروی زیادی داشته باشند احتمال افتادن دندان ها بیش تر می شود.

ضرر های لیفت لثه

این عمل به طور کلی خیلی ساده و سریع انجام می گیرد و به ندرت فرد دچار عواقب ثانویه می شود. با این حال نیاز است مراقبت هایی بعد از انجام لیفت لثه با فرز سرامیکی انجام بگیرد. مثلاً فرد برای مدتی پس از لیفت لثه باید با دقت بیش تری مسواک بزند تا بافت لثه به قوت سابق برگردد. همچنین برای وارد نیامدن فشار روی لثه پیشنهاد می شود تا مدتی فعالیت بدنی سنگین انجام نگیرد. جز این گونه مراقبت ها و تغذیه مناسب، عمل لیفت لثه بسیار سازگار با شرایط بدن است.

شرایط الزام آوربرای لیفت لثه

دقت داشته باشید که در بعضی موارد لیفت لثه تنها دارای نتایج زیبایی شناسانه نیست و پیشروی لثه الزاماً نیاز به درمان دارد. وقتی لثه ها بیش از اندازه روی دندان ها را پر کرده باشند، اطراف محل برخورد لثه و دندان محل مناسبی برای جایگیری پلاکت ها و رشد باکتری ها می شود. این یعنی بستر مناسب برای پوسیدگی دندان ها. در این صورت خود لثه هم ممکن است دچار عفونت بشود. مورد دیگر وقتی است که لثه ها به هر دلیلی دچار عفونت بشوند، این بار هم می شود با استفاده از لیفت، بافت آسیب دیده را از دهان حذف کرد.

فرز سرامیکی

توضیح دادیم که کلیت قضیه حذف بخشی از بافت لثه است. این کار نیاز به برش دارد. برای بریدن لثه از ابزار مختلفی استفاده می شود. یکی از وسایل مرسوم لیزر است که سرعت و دقت بالایی دارد. با این حال لیفت لثه با فرز سرامیکی روشی است که کاملا بهینه بوده و با استفاده از آن می شود جراحی را کامل کرد. توجه داشته باشید برداشتن بافت تنها یک مرحله است و دندانپزشک باید برای بهترین نتیجه اقدام به طراحی خط لثه بکند که با فرز سرامیکی به خوبی انجام می پذیرد. متخصصان با تجربه ی مانادنت عمل لیفت لثه با استفاده از فرز سرامیکی را به صورت حرفه ای انجام می دهند.

فرز سرامیکی

مزایای لیفت لثه با فرز سرامیکی

فرز های دندانپزشکی در انواع گوناگون موجودند. هر کدام دارای استفاده های به خصوصی هستند. در این بین فرز سرامیکی کاربرد های ترمیمی زیادی دارد و بدون کند شدن و امکان شکستن یک تجربه عالی برای عمل ترمیمی دندان به وجود خواهند آورد. دندانپزشک می تواند با استفاده از فرز سرامیکی بعد از لیفت لثه به راحتی اقدام به ترمیم و جرم گیری دندان بکند. همین طور بخش های اضافه لثه را به درستی طراحی کند.

لیفت لثه با فرز سرامیکی

سوالات متداول لیفت لثه با فرز سرامیکی

جنجیوکتومی لثه چیست؟
عمل لیفت لثه برای حذف بافت های آسیب دیده را جینجیوکتومی هم می نامند. همان طور که قبلاً توضیح دادیم ممکن است لثه به دلیل خراب شدن دندان یا موردی غیر از آن دچار عفونت شود و بخشی از بافت سلامتی خود را از دست بدهد. لیفت لثه برای برداشتن این قسمت را جنجیوکتومی می گویند.

تفاوت بین جنجیوکتومی و جتجیوپلاستی چیست؟
این دو در کلیت یک عمل جراحی هستند. با این تفاوت که جنجیوکتومی برای حذف بافت آسیب دیده انجام می گیرد، اما جنجیوپلاستی برای اهداف ترمیمی و زیبایی. مورد دوم به سلیقه و نظر شما بستگی دارد و الزامی نیست اما در صورت بروز مشکل برای لثه شما حتماً باید عمل جنجیوکتومی را انجام دهید.

عمل لیفت لثه با چه ابزاری انجام می گیرد؟
برداشتن بافت لثه با فرز سرامیکی یک روش بهینه است. فرز سرامیکی یکی از ابزار پرکاربرد در حوزه دندانپزشکی ترمیمی است. دندانپزشک قادر است با استفاده از فرز برش های دقیق روی لثه شما انجام دهد و خط لثه شما را به خوبی طراحی کند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم