مراحل سیم کشی در دندان

آشنایی با سیم کشی

همانطور که می دانید خیلی از افراد دندان های کج و نامرتبی دارند. یکی از بهترین روش های موجود برای درمان این مشکل بدون شک سیم کشی دندان می باشد. با انجام این روش دندان های سالم و مرتبی را خواهید داشت. همچنین روش های مختلفی در انجام سیم کشی وجود دارد. که می توان به بریس های سرامیکی، فلزی و... اشاره کرد. دندان های کج و نامرتب برای تمامی افراد ناخوشایند و در برخی موارد نیز با درد شدید همراه است. در این روش از سیم کشی معمولا از براکت های فلزی و سایر ابزار های مورد نیاز استفاده می شود.

براکت های فلزی با چسب مخصوص بر روی دندان قرار می گیرند. به طور کلی می توان گفت براکت ها نقش اصلی در درمان دندان دارند. سیم کشی نیز در واقع همان ارتودنسی دندان می باشد. که شامل ارتودنسی متحرک و ثابت می باشد. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام این روش باید به پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. برای انجام این کار پزشک باید اقدامات لازم را انجام دهد.

مشکلات رایج در دندان

بدون شک برای درمان برخی از مشکلات مهم و اساسی در دندان باید سیم کشی دندان انجام دهید. برای انجام این کار باید در انتخاب پزشک متخصص و با تجربه توجه کافی داشته باشید. در ادامه با برخی از مشکلات رایج در دندان آشنا خواهید شد.

  • کج بودن دندان ها
  • فاصله بین دندان ها
  • جلو بودن بیش از حد فک بالا و پایین
  • انحراف فک
  • ازدحام بین دندان ها
  • بیرون زدن دندان و...
  • مشکلات دندان

مراحل سیم کشی به چه صورت است؟

همانطور که می دانید برای انجام سیم کشی دندان باید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. بدون شک دندانپزشک اقدامات لازم برای انجام سیم کشی انجام می دهد. در ابتدا باید تمامی دندان های پوسیده و خراب ترمیم شود. پس از اتمام این کار پزشک از یک مایع مخصوص استفاده می کند. البته فراموش نکنید باید پس از چند دقیقه شست و شو دهان انجام شود. در مرحله بعد چسب های مخصوص ارتودنسی بر روی دندان قرار می گیرد. سپس براکت ها توسط همین چسب بر روی دندان متصل می شود. در مرحله آخر نیز سیم مخصوص ارتودنسی داخل براکت قرار می گیرد.

مراقبت های لازم بعد از انجام سیم کشی

یک سری نکات مهم و اساسی بعد از انجام سیم کشی دندان وجود دارد. که باید نسبت به این نکات توجه کافی داشته باشید. در ادامه با برخی از این مراقبت های بعد از انجام سیم کشی آشنا خواهید شد.

  • نسبت به توصیه های پزشک توجه کافی داشته باشید.
  • به هیچ عنوان غذا های سفت و جویدنی تا چند روز مصرف نکنید.
  • بهداشت دهان و دندان را فراموش نکنید باید حتما از مسواک و نخ دندان مخصوص استفاده کنید.
  • رژیم غذایی خاص و مناسبی را باید داشته باشید.
  • از سیم دندان خود باید به خوبی مراقبت کنید.
  • مراقبت از ارتودنسی دندان

معرفی انواع بریس ها

همانطور که می دانید برای انجام سیم کشی دندان بریس های متفاوتی وجود دارد. فراموش نکنید برای انجام این کار باید در انتخاب پزشک متخصص در این زمینه توجه کافی داشته باشید. در ادامه با انواع بریس ها آشنا خواهید شد.

  • بریس های فلزی، یکی از بهترین مدل های بریس بدون شک بریس های فلزی می باشد. که می توانید در کنار بریس از کش های رنگی نیز استفاده کنید.
  • بریس های سرامیکی، برای انجام سیم کشی دندان، این مدل از بریس ها بسیار مناسب می باشند. بریس های سرامیکی از مواد شفاف ساخته شده اند. برای افرادی که دوست ندارند از بریس های فلزی استفاده کنند. بریس سرامیکی بسیار مناسب است. البته این نکته مهم را فراموش نکنید باید به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر اهمیت دهید.
  • بریس های نامرئی، این مدل از بریس ها نیز شفاف می باشند. همچنین بریس های نامرئی به صورت متحرک می باشند. به طور کلی برای خوردن و آشامیدن دچار مشکل نخواهید شد.
  • بریس های لینگوال، این مدل از بریس ها در پشت دندان قرار می گیرند. برای انجام سیم کشی دندان این مدل از بریس ها بسیار مناسب می باشند.

 انجام سیم کشی برای چه افرادی مناسب است؟

بدون شک سیم کشی دندان برای بزرگسالان و کودکان بسیار مناسب است. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام سیم کشی در کودکان باید تعداد دندان دائمی مناسب باشد سپس می توانید سیم کشی انجام دهید. بنابراین می توان گفت انجام سیم کشی سن مشخصی ندارد.

مدت زمان ارتودنسی دندان

مدت زمان سیم کشی دندان به طور کلی به نوع دندان و مشکل ایجاد شده در دندان بستگی دارد . از این رو می توان گفت مدت زمان سیم کشی معمولا بین 7 تا 9 ماه می باشد. اما اگر مشکل دندان دشوار تر باشد مدت زمان ممکن است بین یک تا چند سال طول بکشد. مدت زمان درمان در مواردی که باید دندان کشیده شود معمولا بیشتر از مواقعی است که نیازی به کشیدن دندان نیست.

مدت زمان ارتودنسی

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با مراحل انجام سیم کشی دندان به طور کامل آشنا شدید. روش های مختلفی در انجام سیم کشی وجود دارد. که می توان به بریس های سرامیکی، فلزی و... اشاره کرد. دندان های کج و نامرتب برای تمامی افراد ناخوشایند و در برخی موارد نیز با درد شدید همراه است. از این رو یکی از بهترین روش های موجود برای درمان این مشکل بدون شک سیم کشی در دندان می باشد. البته این نکته مهم را فراموش نکنید باید در انتخاب پزشک متخصص در این زمینه توجه کافی داشته باشید.

سوالات متداول سیم کشی دندان

  • انجام سیم کشی برای چه افرادی مناسب است؟
    سیم کشی برای بزرگسالان و کودکان بسیار مناسب است. البته این نکته مهم را فراموش نکنید برای انجام سیم کشی در کودکان باید تعداد دندان دائمی مناسب باشد سپس می توانید سیم کشی انجام دهید. بنابراین می توان گفت انجام سیم کشی سن مشخصی ندارد.
  • مراقبت های لازم بعد از انجام سیم کشی به چه صورت است؟
    نسبت به توصیه های پزشک توجه کافی داشته باشید. بهداشت دهان و دندان را فراموش نکنید باید حتما از مسواک و نخ دندان مخصوص استفاده کنید. به هیچ عنوان غذا های سفت و جویدنی تا چند روز مصرف نکنید. رژیم غذایی خاص و مناسبی را باید داشته باشید. از سیم دندان خود باید به خوبی مراقبت کنید.
  • خصوصیات بریس های سرامیکی به چه صورت است؟
    برای انجام سیم کشی دندان، این مدل از بریس ها بسیار مناسب می باشند. بریس های سرامیکی از مواد شفاف ساخته شده اند. برای افرادی که دوست ندارند از بریس های فلزی استفاده کنند. بریس سرامیکی بسیار مناسب است. البته این نکته مهم را فراموش نکنید باید به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر اهمیت دهید.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم