دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن

آبسه می تواند در قسمت های مختلف بدن اعمم ازقسمت داخلی دهان به وجود بیاید. برخی از افراد به آبسه دندانی و برخی به آبسه لثه مبتلا می شوند. در ادامه برای شما دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن را شرح می دهیم.

آبسه لثه چگونه ایجاد می شود؟

از دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن می توان گفت که اگر باکتری هایی که در دهان وجود دارند، در فضاهایی بین دندان ها و لثه ها عفونت ایجاد کنند، آبسه لثه به وجود می آید. بیماری های پریودنتال و پریودنتیت هم می توانند در به وجود آمدن آبسه لثه موثر می باشند.
یکی دیگر از دلایل آبسه لثه و درمان آن این است که سیستم ایمنی بدن فردی ضعیف باشد. زیرا در این صورت بدن توان مبارزه با عفونت را ندارد.

آبسه لثه

درمان آبسه لثه

نمی توان گفت که بخودی خود، آبسه دندان به طور کامل بهبود پیدا می کند، برای همین باید تخصصی درمان کنید که در این زمان باید به دندان پزشک مراجعه کنید. در ادامه دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن را برای شما می گوییم.
1. در زمان درمان، آبسه لثه به طور کامل تخلیه می شود. مواد و رسوباتی که در پاکت های پریودنتال وجود دارد نیز به طور کامل تخلیه و از بین می رود.
2. تمیز کردن عمیق که همان جرم گیری است و سطح ریشه تسطیح می یابد، زیر نظر دندان پزشک انجام می شود. تارتار و پلاک های موجود در رو و زیر لثه در هنگام تمیز کردن عمیق، پاک می شود.
3. ضروری است برای پیشگیری و توقف مشکلات جدی تر،حتما پروسه تخلیه آبسه لثه را انجام دهند. دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن به طور مفصل گفته شده است. برای این کار، در مرحله اول دندان پزشک باید در محل آبسه از کرم بی حسی استفاده کند و بعد روی آبسه لثه برشی بزند.
4. با بررسی عکس رادیوگرافی، پریودنتیست می تواند بفهمد که به وسیله آبسه لثه، لثه ها تحلیل رفته است یا نه. میزان تحلیل استخوان ها را اندازه گیری می کنند و اگر نیاز بود دندان پزشک به بیمار توصیه می کند که دندان را بکشد.
5. روش های زیادی برای احیا و بازسازی لثه و استخوان های تحلیل رفته وجود دارد. آبسه لثه گاهی به پولپ دندان ها که قسمت داخلی و مرکزی دندان ها است هم آسیب می رساند. اگر پولپ های دندان ها درگیر شود، دندان پزشک از روت کانال برای از بین بردن قسمت های خراب استفاده می کند.

آبسه پریودنتال و علائم آن

برخی از مشکلات لثه برای این که علائمی ندارد نمی توان در مرحله اول آن ها را تشخیص داد. دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن را برای شما شرح دادیم این مشکلات در آبسه پرودنتال وجود ندارد. درد شدید و مستمرعلائم این نوع آبسه ها است. در بعضی مواقع هم قرمزی، عفونت و التهاب در اطراف آبسه وجود دارد. علائم دیگر آبسه پریودنتال را در ادامه برای شما بازگو می کنیم.
• در هنگام جویدن درد را حس کردن
• دهان مزه بدی بدهد
• تب
• ترشحات چرکی
• دندان ها لق شود
• به غذاهای سرد و گرم واکنش بدهد

آبسه پریودنتال

چگونه می توان آبسه لثه را تشخیص داد

ممکن است احساس سوزش و درد داشته باشد در لثه ها و یا حس کنید که دهانتان مزه چرکی می دهد، شما باید دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن را بدانید، در این زمان بهتر است مراجعه کنید به دندان پزشک.
دندان پزشک در حین چکاپ، لثه ها را معاینه می کند، اگر عفونتی در لثه ها دید آن را تشخیص می دهد و شروع به درمان می کند.
علائم عفونت شامل تورم، درد، قرمزی و التهاب است و گاهی هم برای این که ببینند لثه ای عفونت دارد از عکس رادیوگرافی استفاده می کنند.
به مرور زمان علائم آبسه کاهش و بهبود می یابد،حتی ممکن است چرک آبسه لثه کامل تخلیه شود، اما حتما باید به روش درست عفونت از لثه توسط دندان پزشک درمان شود.

چه مشکلاتی ممکن است توسط آبسه لثه به وجود بیاید؟

در قسمت اولیه این مقاله برای شما دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن را گفتیم حال می پردازیم به مشکلات آبسه لثه. بی توجهی به آبسه لثه کاری اشتباه است و اگر درمان آن به موقع نباشد ممکن است عفونت به قسمت های عمیق لثه نیز نفوذ کند و باعث شود که استخوان های اطراف لثه و دندان ها درگیر شود که در این زمان التهاب و درد زیاد تر می شود و حتی گاهی امکان دارد به ناحیه های دیگر بدن و یا صورت هم نفوذ کند.
در مواردی هم ممکن است عفونت به خون راه پیدا کند و در این زمان می تواند مشکلات کشنده و جدی تری را مانند سپسیس را ایجاد کند.
• سپسیس و علائم آن
• تنگی نفس
• در ناحیه شکم احساس درد داشتن
• ضربان قلب تند شدن
• بدن به دمای بالای 38 درجه سانتی گراد برسد

مشکلات آبسه لثه

خلاصه مطلب

در این مقاله برای شما در مورد دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن صحبت هایی کردیم و امیدواریم این مشکل برای شما پیش نیاید ولی اگر آبسه لثه برای شما پیش آمد حتما به دندان پزشک مراجعه کنید تا از مشکلات دیگر جلو گیری کند.

سوالات متداول دلایل آبسه کرن لثه و درمان آن

1. مشکلات آبسه لثه به چه صورت است؟
بی توجهی به آبسه لثه کاری اشتباه است و اگر درمان آن به موقع نباشد ممکن است عفونت به قسمت های عمیق لثه نیز نفوذ کند و باعث شود که استخوان های اطراف لثه و دندان ها درگیر شود که در این زمان التهاب و درد زیاد تر می شود و حتی گاهی امکان دارد به ناحیه های دیگر بدن و یا صورت هم نفوذ کند.
2. علائم آبسه پریودتال به چه صورت است؟
درد شدید و مستمرعلائم این نوع آبسه ها است. در بعضی مواقع هم قرمزی، عفونت و التهاب در اطراف آبسه وجود دارد. علائم دیگر شامل هنگام جویدن درد را حس کردن، دهان مزه بدی بدهد، تب، ترشحات چرکی، دندان ها لق شود، به غذاهای سرد و گرم واکنش بدهد است.
3. آبسه لثه چگونه ایجاد می شود؟
اگر باکتری هایی که در دهان وجود دارند، در فضاهایی بین دندان ها و لثه ها عفونت ایجاد کنند، آبسه لثه به وجود می آید. بیماری های پریودنتال و پریودنتیت هم می توانند در به وجود آمدن آبسه لثه موثر می باشند. دلیل دیگر آبسه لثه این است که سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف باشد. زیرا در این صورت بدن توان مبارزه با عفونت را ندارد.

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم