بهترین خمیر دندان

معرفی بهترین برندهای خمیر دندان از نگاه مصرف کنندگان

خمیر دندان یکی از مهم ترین و کارامد ترین تولیداتی است که کارخانه های بهداشتی محصولات شوینده دندان آن را تولید می کنند. و به عنوان مکملی برای مسواک استفاده می شود. ترکیباتی که در بهترین برند خمیر دندان استفاده می شود خیلی مهم است، زیرا این ترکیبات باعث می شود که دندان ها تا ساعت ها از آسیب به دور باشند و یا اگر از نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه استفاده می کنید، دندان ها را از تغییر رنگ مصون نگه می دارند. اما ترکیبات هر خمیر دندان با نوع دیگر خودش فرق می کند پس بهتر است تا بدانید که برای دندان های خود باید از چه خمیر دندانی استفاده کنید و این که به چه منظور می خواهید خمیر دندان تهیه و استفاده کنید.

در ادامه این مطلب به شما در مورد بهترین برند خمیر دندان خواهیم گفت و توضیح می دهیم که هر کدام به چه من منظور مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته بندی انواع خمیر دندان

به صورت کلی خمیر دندان ها را به دسته های مختلفی تقسیم می کنند. هر کدام از این دسته ها مختص به از بین بردن عامل خاصی است درست مانند شوینده های دهان که هر کدام برای کاری استفاده می شوند. خمیر دندان ها هم به همین نحو هستند؛ دسته بندی خمیر دندان ها شامل:

  • خمیر دندان های از بین برنده بوی بد دهان
  • خمیر دندان های از بین برنده پوسیدگی
  • خمیر دندان های تقویت کننده لثه

خمیر دندان های سفید کننده و از بین برنده جرم های ناشی از سیگار یا نوشیدنی های رنگی مانند: قهوه و چای

خیلی ها از این موضوع را نمی دانند که خمیر دندان ها به دسته های مختلف تقسیم می شوند. به همین دلیل نمی توانند به خوبی از کارایی خمیر دندان بهره ببرند.

چگونه بفهمیم کدام خمیر دندان مناسب دندان های ما است؟

بهترین راه برای این که متوجه شوید که کدام خمیر دندان مناسب دندان های شما است. این می باشد که به دندان پزشک خود مراجعه فرمایید و تا او شما را در این امر یاری کند. بهتر است سر خود اقدام به خرید خمیر دندان هایی مانند خمیر دندان جرم گیر و سفید کننده دندان نکنید.

چگونه بفهمیم کدام خمیر دندان مناسب دندان های ما است

 چون این خمیر دندان ها به واسطه لایروبی که می کنند اگر زیاد مورد استفاده قرار بگیرند باعث حساسیت دندان نسبت به سرما و گرما می شوند و مینای دندان را رفته رفته از بین می برند. پس بهتر است تا قبل از هر اقدامی از دندانپزشک خود مشورت بگیرید.

خمیر دندان اورال بی oral-B

معروف ترین مارکی که در ایران استفاده می شود و محصولات شوینده دهان آن را همگی می شناسیم اورال بی است. برای جلوگیری از تشکیل پلاک های دندانی و اسیدی شدن باقی مانده غذا در دهان خمیر دندان اورال بی یک انتخاب خوب محسوب می شود. شاید بار ها بدون این که از مسواک و خمیر دندان استفاده کنید شب ها خوابیده باشید و صبح متوجه این شده باشید که دندان هایتان به هم ساییده می شوند و یا حساس شده اند. این عامل به این دلیل به وجود می آید که باقی مانده غذایی که در دهان شما مانده است اسیدی شده و باکتری هایی که در دهان قرار دارند با تغذیه از این مواد غذایی قوی تر شده و تولید اسید می کنند. اسیدی که باکتری های دهان تولید می کنند باعث نابودی دندان ها و مینای دندان می شود.

خمیر دندان اورال بی oral B

خمیر دندان اورال بی به بهترین شکل این مانع باکتری های دهان می شود و نمی گذارد تا آنها تولید اسید کنند.

خواص خمیر دندان oral-B

  1. تقویت لثه و مینای دندان، ترمیم آسیب های وارده

  2. جلوگیری و محافظت دندان ها از آسیب های ناشی از مواد غذایی اسیدی

  3. ضد باکتری و تضعیف کننده باکتری های دهان

  4. از بین برنده بوی بد دهان، حاوی فلوراید

  5. مناسب برای استفاده روزانه

خمیر دندان سنسوداین (sensodyne)

خمیر دندان سنسوداین تولیدی از شرکت داروسازی glaxosmithkline می باشد. هدف از تولید این خمیر دندان ها این است که برای دندان های حساس استفاده شود. خمیر دندان سنسوداین در این زمینه به نحو احسن عمل کرده است و جوایز زیادی را هم از آن خود داشته. برای کسانی که دندان های حساسی دارند توصیه خیلی خوبی است.

خمیر دندان سنسوداین sensodyne

خواص سنسوداین:

  • قدرت پاک کنندگی بالا و از بین برنده رنگ بجا مانده از مواد غذایی بر روی دندان ها
  • محافظت از دندان ها در برابر باکتری ها
  • خوشبو نگه داشتن دندان ها

خمیر دندان اکتیو بنسر (Bencer)

بالاخره در بهترین برند خمیر دندان به خمیر دندان بنسر رسیدیم. یکی از جدیدترین محصولاتی که روانه بازار شده است و خمیر دندان بنسر زغالی است که به صورت علمی در آن از کربن فعال استفاده شده است. این عمل باعث شده است که خمیر دندان بنسر بالاترین حد از سفید کنندگی دندان و پاک کنندگی را داشته باشد. همچنین باعث می شود که تا حد زیادی رنگ مواد غذایی مانند چای، قهوه و زردی دندان ها به دلیل مصرف سیگار، قلیان و.... خنثی شود. به همین دلیل به اکثر کسانی که سیگاری هستند، توصیه می شود تا از این خمیر دندان ها استفاده نمایند.

خمیر دندان اکتیو بنسرBencer

پودر کربن فعال خوراکی که در این نوع از خمیر دندان ها استفاده می شود خاصیت های زیادی دارد که یکی از آنها این است که به واسطه منفذی بودن دارای ظرفیت جذب بالا می باشد و می تواند رنگ ها و ذرات ریز غذا را به خود جذب کند. همچنین استفاده از این خمیر دندان به همراه مسواک کارایی آن را دوچندان می کند.

نتیجه گیری

بهترین برند خمیر دندان با توجه به دندان های شما انتخاب می شود. که آن هم بسته به نظر دندانپزشک دارد، اما توصیه ما به شما این است که از خمیر دندان زغالی بنسر استفاده نمایید. زیرا به واسطه خاصیتی که در کربن فعال(زغال اکتیو خوراکی) است؛ بدون این که به دندان های شما آسیبی وارد کند و مینای دندان را از بین ببرد دندان ها را سفید کرده و پوسیدگی را از بین می برد.

سوالات متداول بهترین برند خمیر دندان

  1. چرا استفاده از خمیر دندان های سفید کننده دهان به صورت مداوم توصیه نمی شود؟
    زیرا موادی که در این خمیر دندان ها استفاده شده است مختص به لایه برداری می باشد و استفاده مداوم از این خمیر دندان ها باعث می شود تا مینای دندان شما از بین برود و نتیجه عکس بگیرید.
  2. آیا خمیر دندان زغالی برای بدن ضرر دارد؟
    خیر کربن فعالی که در خمیر دندان اکتیو بنسر استفاده می شود خوراکی بوده و هیچ مشکلی را برای دندان ها و بدن ایجاد نمی کند.
  3. چرا باید از خمیر دندان استفاده کنیم، مسواک زدن به تنهایی کافی نیست؟
    مسواک زدن به تنهایی مواد غذایی را از روی دندان ها بر می دارد اما مواد غذایی ریزی که به چشم نمی آید و بین دندان ها یا لثه ها قرار می گیرد تنها با شوینده های دهان و یا خمیر دندان خنثی می شود.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم