لیفت لثه با لیزر یا تیغ

 لیفت لثه با تیغ یا لیزر؟

لیفت لثه برای کسانی انجام می شود که میخواهند لبخند زیباتری داشته باشند و جزو عمل های زیبایی می باشد و کسانی که این عمل را انجام میدهند معمولا چند علت دارد. این علت ها می توانند ژنتیکی باشند یا بر اثر تصادفات باشند یا برای صرفا زیبایی باشند. کسانی که میخواهند این کار را انجام دهند می توانند از هزینه جراحی لیفت لثه با خبر شوند سپس این کار را انجام دهند. این کار روش های مختلفی دارد که هر کدام از این روش ها هزینه های متفاوتی دارند. لیفت لثه با تیغ یا لیزر را می توانید در بسیاری از دندان پزشکی های پیشرفته انجام دهید و اینکه از کدام روش استفاده کنید را دندان پزشک معین می کند. در واقع برای این کار می بایست ابتدا با دکتر مشورت کنید و اگر با مشاوره دکتر تصمیم بر این شد که لیفت لثه را انجام دهید، این کار را بکنید.

لیفت لثه

لیفت لثه با لیزر

 لیفت لثه با تیغ یا لیزر؟ یکی از روش هایی که با استفاده از آن لیفت لثه را انجام میدهند استفاده از لیزر می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های پیشرفته ای برای عمل های جراحی به وجود آمده اند. پزشکان با استفاده از لیزر می توانند لیفت لثه انجام دهند؛ این روش بسیار راحت تر از تیغ جراحی می باشد.

لیزر در سالهای اخیر کاربرد های بسیار زیادی در عرصه دندان پزشکی داشته است و با استفاده از آن می توانند عمل های مختلف را روی دهان و دندان انجام دهند و یکی از این عمل ها لیفت لثه می باشد. این وسیله دارای یک سره نازک می باشد که پزشک می تواند به راحتی آن را در دهان قرار دهد، این نوک قلم بسیار حساس بوده و به راحتی می تواند بافت لثه را از میان ببرد و هیچ گونه آسیبی به بافت های دیگر نمی رساند.

دکتر با استفاده از این روش همانند لیفت لثه، با تیغ جراحی اقدام به برداشتن بافت لثه میکند و خط لثه را تراز می نماید. این عمل به جا این که با تیغ استفاده شود با ابزار لیزری انجام می شود و بنابراین راحت تر بوده و هزینه لیفت لثه کاهش پیدا میکند.

لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با تیغ جراحی

در پاسخ به سوال  لیفت لثه با تیغ یا لیزر؟ باید گفت که لیفت لثه با تیغ جراحی از روش های سنتی می باشد و با استفاده از آن پزشک اقدام به بافت لثه میکند. در این روش دکتر از یک تیغ جراحی بسیار کوچک برای عمل استفاده می کند که می تواند میزان خطا را بالا ببرد و به قسمت های دیگر آسیب برساند اما اگر این عمل موفقیت آمیز باشد، بسیار موثر است و با استفاده از آن می توانید به راحتی لثه اضافی را از میان ببرید.

این روش بیشتر در گذشته انجام می شد و به دلیل مشکلاتی که داشت دیگر کمتر دندان پزشکی از آن استفاده میکند. در این روش مدت زیادی برای عمل صورت میگیرد و همچنین هزینه آن بیشتر می شود.

به هر حال این روش هم مورد استفاده قرار میگیرد اما اینکه از لیزر استفاده شود یا تیغ جراحی، می بایست دکتر متخصص تصمیم آن را بگیرد چرا که در مواقعی لیزر واقعا پاسخگو نمی باشد و می بایست حتما از تیغ جراحی استفاده شود، این کار معمولا برای مواردی استفاده میشود که عمق بافت زیاد است و می خواهند مقدار زیادی از  بافت را بر دارند.

لیفت لثه با تیغ جراحی2

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا تیغ جراحی؟

هر کدام از این دو، مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی توان به صورت قطع گفت که کدام یک بهتر است، اما در درجه اول همانطور که گفتیم نظر پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد و اوست که می تواند تشخیص دهد کدام روش بهتر است.

مزایای لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر مزایای بسیار خوبی به همراه دارد از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش هزینه پایین تری نسبت به سایر روش ها دارد.
  • درد لیفت لثه با لیزر نسبت به دیگر روش ها کمتر است.
  • بهبودی در این روش با سرعت بیشتری صورت میگیرد.
  • این روش بسیار راحت است و می توان در کمتر از یک ساعت این عمل را انجام داد.
  • بعد از عمل نیاز به مراقبت ندارید.
  • دقت این نوع عمل بسیار بالا است.
  • مزایای لیفت لثه لیزر

معایب لیفت لثه با لیزر

  • از معایب این عمل می توان به ای اشاره کرد که در همه جا نمی توانید تکنولوژی آن را بیابید.
  • برای برداشتن بافت های عمقی مناسب نمی باشد.

مزایای لیفت لثه با تیغ جراحی

  • لیفت لثه با تیغ جراحی هم مزیت های خاص خودش را دارد که میتوانید از این مزایا به برداشت زیاد بافت لثه اشاره کرد. در واقع با استفاده از تیغ جراحی می توانید تغییر بسیار زیادی در شکل لثه ایجاد کرد.
  • اگر به هر نحوی لثه بیمار دارای شکل خاصی شده باشد با استفاده از تیغ جراحی می توانید آن را تغییر دهید.

معایب عمل با تیغ جراحی

  • از معایب عمل لثه با تیغ جراحی می توان به هزینه بالاتر، درمان طولانی تر و مدت زمان طولانی تر جراحی اشاره کرد.
سخن آخر

لیفت لثه یکی از عمل هایی است که امروزه تعداد زیادی از افراد از آن استفاده میکنند، این عمل با دو روش  لیفت لثه با تیغ یا لیزر انجام می شود و هر یک از این روش ها مزایای خاص خود را دارند، کسانی که میخواهد با استفاده از این جراحی لبخند زیباتری داشته باشند معمولا از لیزر استفاده میکنند اما به هر دلیلی ممکن است استفاده از لیزر برای مریض کاربرد نداشته باشد و از تیغ جراحی برای عمل لثه استفاده شود که در این صورت هزینه لیفت لثه بیشتر می شود و عمل سخت تری خواهید داشت.

سوالات متداول لیفت لثه با تیغ یا لیزر

1.      بالا کشیدن لثه با تیغ جراحی بهتر است یا لیزر؟
این امر بستگی به این دارد که شما چه هدفی دارید اگر میخواهید لبخند زیباتری داشته باشید به شما لیزر را پیشنهاد می کنیم البته قبل از انجام این کار با دکتر خود مشورت کنید.

2.      هزینه بالا کشیدن لثه با تیغ جراحی بیشتر است یا لیزر؟
معمولا به خاطر اینکه استفاده از تیغ جراحی مهارت بالایی میخواهد و زمان بیشتری میبرد هزینه لیفت لثه با این روش بیشتر می باشد.

3.      چگونه بفهمیم به بالا کشیدن لثه نیاز داریم؟
برای این کار می بایست به دکتر متخصص لثه مراجعه کنید و او می تواند به شما مشاوره دهد که آیا به این عمل نیاز دارید یا خیر.
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم