کامپوزیت دندان مدل خرگوشی

کامپوزیت را می توان روشی دانست که در آن عیوب ظاهری دندان ها پوشانده می شود و با استفاده از مواد خاصی دندان هایی صاف و یک دست برای فرد ساخته می شود. کامپوزیت دندان خرگوشی یکی از روش هایی است که بسیاری از افراد برای انجام آن اقدام می کنند. کامپوزیت دندان خرگوشی می تواند روی دندان های یکدست و صاف و یا دندان هایی که خودشان شکل خرگوشی دارند انجام شود. در این حالت در فک بالای فرد دندان های نیش جلوتر از فک بیمار قرار دارند. مدل کامپوزیت خرگوشی به دو صورت انجام می شود. در حالت اول از کامپوزیت برای برطرف نمودن حالت خرگوشی دندان استفاده می شود، حالت دوم نوعی از کامپوزیت است که با سلیقه افراد، کامپوزیت به صورت خرگوشی روی دندان ها کار می شود به گونه ای که این روش یکی از روش های پرطرفدار اصلاح طرح لبخند است. اگر از دندان خرگوشی خود راضی نیستید، می توانید برای کامپوزیت دندان خرگوشی خود به مرکز دندانپزشکی مانادنت مراجعه کنید. 

مزیت های کامپوزیت دندان خرگوشی

از جمله مزیت های کامپوزیت دندان های خرگوشی می توان موارد زیر را نام برد: 

  • در عمل کامپوزیت دندان های خرگوشی، اغلب دندان ها نیازی به تراش خوردن نخواهند داشت.
  • اگر پس از انجام کامپوزیت دندان خرگوشی، کامپوزیت دچار مشکل شود می توان به راحتی آن را ترمیم کرد.
  • کامپوزیت دندان خرگوشی تغییری در چهره فرد ایجاد نخواهد کرد و فرد شکل طبیعی خود را حفظ خواهد نمود.
  • کامپوزیت دندان های خرگوشی را می توان روشی بسیار سریع تر و بهتر از لمینت و یا ارتودنسی دانست.
  • کامپوزیت دندان های خرگوشی، هزینه بالایی ندارد و افراد می توانند به راحتی برای انجام آن اقدام کنند.
  • کامپوزیت سرامیکی که برای دندان های خرگوشی استفاده می شود، اغلب دارای براقیت بالا و شکلی طبیعی است. استحکام و دوام این نوع از کامپوزیت بسیار بالا است.
  • در اصطلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان های خرگوشی نسبت به لمینت کردن آن اولویت دارد زیرا در این طرح تراش خوردگی دندان به حداقل خواهد رسید.

کامپوزیت دندان های خرگوشیکامپوزیت دندان خرگوشی بهتر است یا ارتودنسی دندان خرگوشی

بهترین زمان برای برطرف نمودن حالت خرگوشی دندان با استفاده از ارتودنسی در سنین پایین است. در این سنین انعطاف پذیری لثه و دندان در بالاترین حد ممکن خود قرار دارد و بعد از مدت کوتاهی می توان این عیب را برطرف نمود. در ارتودنسی با استفاده از براکت های فلزی دندان ها از هم باز می شوند و با فشار اعمال شده بر روی دندان ها بعد از مدتی حالت خرگوشی دندان ها از بین خواهد رفت. روش ارتودنسی به دلیل زمان بر بودن و کاشت براکت های فلزی برای مدت طولانی بر روی دندان برای بسیاری از افراد امکان پذیر نخواهد بود، به همین دلیل یکی از بهترین گزینه های ممکن برای برطرف نمودن این عیب استفاده از کامپوزیت می باشد.
اگر دندان های خرگوشی در وضعیت بهداشت دهان و دندان و تلفظ صحیح فرد اختلالی ایجاد نکرده باشند، می توان با استفاده از کامپوزیت تا درصد بالایی آن برطرف نمود.
در هر صورت آن چه قبل از انجام کامپوزیت دندان خرگوشی اهمیت دارد، ویزیت دندان ها توسط یک متخصص ماهر است. دندانپزشک باید با در نظر گرفتن مزایا و معایب کامپوزیت دندان خرگوشی، فرد را از نکاتی که بعد از انجام کامپوزیت برای او اتفاق می افتد آگاه کند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم