درمان پوسیدگی بین دو دندان جلو

امروزه پوسیدگی دندان بسیار شایع شده است زیرا بخش عظیمی از مواد غذایی به صورت شیمیایی تولید شده و زباله های صنعتی در محیط زیست رها می شوند. علاوه بر اینکه در زمان کنونی افراد به بهداشت دهان خود رسیدگی می کنند و مسواک و نخ دندان استفاده می کنند، باز هم پوسیدگی دندان بسیار شایع است (به ویژه پوسیدگی در بین دندان ها). پوسیدگی دندان مخصوصا دندان های جلو علاوه بر تاثیر در کاهش زیبایی، می تواند سبب ایجاد مشکلات و بیماری های فراوانی شود، بنابراین این پوسیدگی باید درمان گردد. در این مقاله به صورت اجمالی به درمان پوسیدگی بین دو دندان جلو پرداخته شده و روش های درمان آن ارائه می شوند، البته برای انتخاب بهترین نوع درمان باید پزشک معالج شما تصمیم نهایی را بگیرد. برای شروع درمان پوسیدگی دندان می توانید به مرکز درمان دندانپزشکی مانادنت مراجعه کنید. 

درمان پوسیدگی بین دو دندان

همان گونه که ذکر شد پوسیدگی بین دندان ها باید رفع گردد و درمان کافی صورت پذیرید. نقش اصلی دندان های جلو ایجاد ظاهری زیبا و گرفتن و ریز کردن غذا می باشد که در صورت داشتن پوسیدگی این فرآیند به خوبی صورت نمی گیرد و به لثه ها آسیب وارد می گردد. برای درمان پوسیدگی دندان ها، باید به دندانپزشک مجرب مراجعه کرد زیرا این فرآیند نیازمند تجربه و دانش خاصی می باشد. به صورت کلی برای درمان پوسیدگی بین دو دندان می توان از روش های زیر کمک گرفت:

  1. در روش اول پزشک پوسیدگی دندان را به کمک دریل حذف می کند و سپس به کمک ماده های خاص، حفره ایجاد شده را پر می نماید. در گذشته از مواد نقره ای رنگ برای ترمیم و پر کردن دندان ها استفاده می شد. در صورت استفاده این مواد برای دندان جلو، ظاهری نامناسب ایجاد می شود که امروزه از موادی استفاده می شود (کامپوزیت) که هم رنگ دندان بوده ظاهر و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
  2. در حالت دیگر به دلیل پوسیدگی فراوان دندان، پزشک مجبور است ریشه دندان را ترمیم کند و سپس از روکش برای دندان استفاده کند و با قرار دادن روکش بر روی دندان ظاهر آن را طبیعی و زیبا کند. این روش همان عصب کشی دندان است. روکش دندان یک ماه بعد از عصب کشی روی دندان قرار می گیرد. 
  3. در این حالت به دلیل پوسیدگی فراوان و بیش از حد دندان و ریشه آن، پزشک مجبور است دندان را کشیده و از پایه ایمپلنت استفاده کند. ایمپلنت به این صورت است که بعد از حذف دندان پوسیده، پایه ای را در لثه قرار می دهند و سپس دندان مصنوعی را بر روی این پایه قرار می دهند، این روش مدت زمان بیشتری برای بهبود نیاز داشته و هزینه بالاتری دارد.

ایمپلنت دندان جلو

اهمیت درمان پوسیدگی دندان های جلو 

درمان پوسیدگی دندان های جلو باید انجام پذیرید زیرا باعث افزایش اعتماد به نفس فرد گردیده و از بروز بیماری های دیگر جلوگیری می کند. بهتر است به بهداشت دندان ها و دهان رسیدگی شود تا از پوسیدگی آنها جلوگیری به عمل آید و به صورت منظم دندان ها را توسط پزشک کنترل کرد تا هر گونه پوسیدگی سطحی به موقع درمان شود. با استفاده از فلوراید و دهان شویه ها به همراه استفاده از مسواک و نخ دندان می توان فرآیند پوسیده شدن را به تعویق انداخت.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم