استریپ دندان چیست؟

مینای دندان سخت ترین بافت بدن است، اما مشکل اینجاست که این بافت زنده نیست بنابراین نمی توان آن را به طور طبیعی بازسازی کرد و متأسفانه نمی توانیم آن را به طور مصنوعی دوباره رشد دهیم. از آنجا که داشتن لبخندی زیبا و درخشان آرزوی هر شخصی است و همیشه افراد به دنبال راه هایی بوده اند تا بتوانند لبخندی زیبا داشته باشند، اهمیت این موضوع بیشتر نمایان می شود. یکی از روش ها برای داشتن دندان هایی صاف، مرتب، یکدست و سفید، استریپ دندان است.

استریپ یا تراش دندان

استریپ دندان یا تراش دندان، به روشی گفته می شود که در آن دندانپزشک حجم بسیار کمی از مینای دندان را از دو طرف دندان های انتخاب شده تراش داده و اصلاح می کند. در این روش دندانپزشک از تراش های الماس و نوارهای الماس برای مرتب سازی دقیق دندان ها استفاده می کند. این روش برای رفع نقایص بین دندان ها، شکل دادن و صاف کردن کناره های دندان ها و همچنین کمک به جویدن راحت تر غذا، کاربرد دارد. از این روش قبل از اقدامات ارتودنسی نیز استفاده می شود.
مطالعات متعدد دانشگاهی ثابت کرده است که مینای دندان پس از استریپ، نرم تر از مینای دندان طبیعی می شود اما خطر پوسیدگی در دندان هایی که استریپ شده اند با دندان های معمولی تقریبا یکسان است. استریپ دندان دردناک نیست، مگر اینکه بافت لثه به شدت متورم شده باشد.

استریپ سفیدکننده دندان

استریپ سفیدکننده دندان، به عنوان یک روش کم هزینه و موثر برای دستیابی به دندان هایی سفید و درخشان است. شکی نیست که این استریپ ها می توانند به خوبی عمل کنند و مطمئنا گزینه بهتری نسبت به کیت های سفیدکننده دندان هستند.
استریپ های سفیدکننده دندان از یک ماده پلاستیکی انعطاف پذیر ساخته می شوند که در یک لایه نازک از ژل سفیدکننده پوشانده شده اند و معمولا حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید هستند. وقتی استریپ ها را روی دندان می گذارید، کار روشن و سفیدکنندگی آغاز می شود. استریپ ها هر روز و در طی دو تا سه هفته استفاده می شوند.

استریپ سفید کننده دندان

مشکلات استریپ یا نوارهای دندانی

واقعیت این است که یک نوار، سطحی دو بعدی دارد که باید برروی دندانی سه بعدی اعمال شود. لذا هر چقدر هم نوارها را با دقت روی دندان قرار دهید، باز هم قسمت هایی وجود خواهند داشت که نوار در تماس کامل با دندان نیست. لذا قسمت هایی از دندان که به درستی پوشانده نشده اند، به درستی سفید نمی شوند که شاهد نتایجی ناهماهنگ خواهیم بود.
عامل سفید کننده در نوارهای سفیدکننده دندان اگرچه به اندازه مواردی که دندانپزشکان استفاده می کنند قوی نیستند اما باز هم ممکن است به بافت های نرم لثه آسیب برساند.
استفاده بیش از حد از آن باعث ایجاد حساسیت و حتی آسیب دائمی به دندان ها می شود. اگر لایه مینای دندان به واسطه استفاده بیش از حد از ماده سفیدکننده فرسایش یابد، نه تنها درد خواهید داشت، بلکه باعث پوسیدگی و سایر مشکلات مربوط به دندان می شوید که در بدترین حالت، ممکن است به از دست دادن دندان منجر شود.
از آنجا که داشتن لبخندی زیبا همیشه موردپسند بوده لذا قبل از اقدام به هرگونه درمان های مربوط به دندان، از دندانپزشک زیبایی خود بخواهید تا شما را در این رابطه راهنمایی کند. برای دریافت راهنمایی در این زمینه می توانید با مرکز دندانپزشکی مانادنت تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم