تراش دندان در ارتودنسی

به لطف ارتودنسی نامرئی و یا بریس شفاف (سیستم تراز مدرنی که راحت تر از براکت های فلزی سنتی است) که در حین پوشانندگی کاملا نامرئی است، می توان دندان های نامرتب یا کج را صاف کرد. علاوه بر این ارتودنسی نامرئی می تواند در مواردی که دندان ها خیلی شلوغ است نیز موثر باشد. اما گاهی اوقات، قبل از شروع درمان با ارتودنسی، نیاز است تا روش های دیگری مثل تراش دندان نیز انجام شود. شما می توانید در مرکز دندانپزشکی مانادنت مراحل ارتودنسی از جمله تراش دندان را توسط دندانپزشک های خبره انجام دهید.  

به چه دلایلی باید دندان ها را تراش داد؟ 

اصطلاح مناسب برای تراشیدن دندان، کاهش پروگزیمال، استریپینگ دندان یا کاهش فاصله بین دندانی است. در تراش دندان فقط مینای دندان (سطح خارجی دندان ها) کاهش می یابد. کاهش مینای دندان معمولا از کناره های دندان انجام می شود تا ضخامت دندان کاهش یابد.
تراشیدن دندان اغلب برای کاهش شلوغی یا به عنوان یک درمان مقدماتی برای اقدامات ارتودنسی جهت تراز کردن دندان ها انجام می شود. عمل تراشیدن دندان برای اصلاح ازدحام، زمانی که دندان های جلوی بالا و پایین به درستی کنار هم قرار نگرفته باشند، کاربرد دارد. در این صورت ممکن است کاهش سایز دندان های شلوغ بر جایگزین کردن آنها ترجیح داده می شود و برای افزایش اندازه دندان های بسیار باریک، استفاده از روکش یا تاج یک گزینه مناسب خواهد بود. تراشیدن دندان همیشه برای ارتودنسی نامرئی ضروری نیست اما ممکن است به دندان های شلوغ کمک کند و درنتیجه نیازی به کشیدن دندان قبل از درمان ارتودنسی نباشد. از مزایای تراش دندان قبل یا در طی روش ارتودنسی این است که سطح صاف ایجاد شده توسط تراش دندان به صاف ماندن دندان ها پس از پایان درمان ارتودنسی کمک می کند.

روش تراش دندان در ارتودنسی

تراشیدن دندان فرایندی بدون درد است، این عمل با استفاده از یک مته و یا با دست با نوارهای ساینده انجام می شود. معمولا هنگامی که نیاز به حذف مقدار بیشتری از مینای دندان است از مته استفاده می شود. از آنجا که در هنگام تراش دندان درد وجود ندارد، معمولا از داروی بیهوشی استفاده نمی شود. اما ممکن است در اثر کشیدن یا لرزش سطح ناصافی که روی دندان هایتان جابجا می شود، احساس سوزش کنید.
متخصص ارتودنسی در حین انجام اقدامات، به دقت بررسی می کند تا مطمئن شود که به مقدار لازم از مینای دندان برداشته شده باشد. شما ممکن است بعد از اتمام فرآیند شکاف های بسیار کوچکی بین دندان های خود مشاهده کنید.

تراشیدن دندان در ارتودنسی

تراشیدن ایمن دندان ها

به نظر می رسد که روند تراشیدن دندان ها، به دندان های سالم آسیب می رساند اما فواید این کار بسیار بیشتر از صدمات جزئی آن است. کاهش مینای دندان در اصلاح دندان، تفاوتی با نوع سایشی ندارد که مینای دندان به طور معمول در زندگی تجربه می کند. مینای دندان به طور معمول توسط اسیدهای غذایی که می خوریم آسیب می بیند و در اثر تماس با دندان های دیگر می تواند ساییده شود و اگر دندان های شلوغی داشته باشید، این نوع تماس بیش از آنچه که باید اتفاق می افتد و باعث می شود مشکل ساییدگی دندان بیشتر شود.

بر طبق مطالعاتی که انجام شده، دندان هایی که تحت اصلاح قرار گرفته اند، احتمالا مشکلاتی مانند: پوسیدگی دندان، مشکلات استخوانی یا بیماری لثه را تجربه نمی کنند. تراشیدن دندان ایمن است و می تواند به ازدحام دندان ها و به موفقیت کامل درمان ارتودنسی برای صاف شدن دندان ها کمک کند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم