درمان دندان های بزرگ

برای داشتن لبخندی زیبا، وجود دندان هایی صاف و یکدست ضروری است. لذا داشتن دندان هایی بزرگ مخصوصا در قسمت جلو، بر روی زیبایی شما تاثیر خواهد گذاشت و اگر دندان های بزرگی داشته باشید، ممکن است از شکل ظاهری آنها ناراضی باشید. این مسئله گاهی آنقدر باعث ناراحتی می شود که حتی از دیدن عکسهای مان احساس نارضایتی می کنیم و این دلیلی می شود تا به فکر درمان این دندان های بزرگ باشیم و به این ترتیب، به سراغ مطب های دندانپزشکی خواهیم رفت.

آیا لازم است که دندان های بزرگ را برداشته و دندان های دیگری به جای آن ها جایگزین کنیم؟

بهترین راه برای درمان دندان های بزرگ مشورت با دندانپزشک زیبایی پاسداران است، لذا هیچ وقت از دندانپزشکتان نخواهید که این دندان ها را با ایمپلنت های دندانی جایگزین کند. پس قبل از مشورت با دندانپزشک زیبایی هیچ تصمیمی درمورد دندان هایتان نگیرید. دندانپزشک زیبایی می تواند راه حل هایی ارائه دهد که باعث بهبود لبخند و حفظ دندان های طبیعی تان شود.

چگونه می توان دندان های بزرگ را تغییر شکل داد

یکی از روش ها، کوچک کردن دندان های جلویی است. اما ملاحظاتی وجود دارد که ممکن است این روش بهترین انتخاب نباشد. تغییر شکل دندان های بزرگ جلویی می تواند بر روی ظاهر دندان های نیش تأثیر بگذارد و در واقع، باعث بدتر نشان دادن آنها شود، زیرا این کار می تواند موجب عدم تناسب در دندان ها شود. تراشیدن دندان ها معمولا به تنهایی موثر نیست، زیرا لایه های داخلی دندان در معرض هوا قرار خواهند گرفت و این منجر به حساسیت و افزایش خطر پوسیدگی یا ترک خوردگی دندان ها می شود. از دیگر روش ها، استفاده از روکش دندان، برای تغییر شکل دندان ها است. در این روش از پوششی محکم، جذاب و محافظ بر روی دندان ها استفاده می شود تا حساسیت را کاهش داده و دوام را افزایش دهد..

کوچک کردن دندان بزرگ

راه های کوچک کردن دندان های بزرگ

بعد از معاینه دندان ها، دندانپزشک زیبایی ممکن است یکی از راه حل های زیر را توصیه کند:

  • پیرایش: دندانپزشک زیبایی می تواند از تراش های الماس و نوارهای الماس برای مرتب سازی دقیق دندان ها استفاده کند و ممکن است لازم باشد که دندانهایتان تراش و یا اصلاح شود.
  • تراز بندی یا میزان کردن: ممکن است دندانپزشک از یک اسپرینگ نگهدارنده ( قطعه ای فلزی و قابل ارتجاع) برای تراز کردن دندان هایتان استفاده کند و یا براکت های نامرئی ارتودنسی شفاف را برای جابجایی مجدد دندان هایتان توصیه کند.
  • لمینت دندان: اگر دندان های جلویی شما آنقدر بزرگ هستند که نیاز است تا دندانپزشک آنها را خیلی مرتب کند، وی پس از تراش و اصلاح دندان ها ممکن است از لمینت دندان برای پوشاندن عاج در معرض هوا (لایه زیرین مینای دندان) استفاده کند.

 صرف نظر از اینکه چه درمانی دریافت می کنید، فقط یک دندانپزشک زیبایی می تواند دندان هایتان را کوچک کند تا به نتایجی بسیار طبیعی دست یابید. در غیر این صورت، ممکن است نتایجی عکس داشته باشیم و حتی زیبایی لبخندتان به شدت کاهش یابد که اصلاح آن بسیار گران خواهد بود.
وقتی با دنداپزشک زیبایی برای داشتن لبخندی زیبا مشورت می کنید، وی صحبت های شما را به دقت گوش خواهد داد تا از اهداف شما برای مراجعه به دندانپزشک و داشتن بهترین نتیجه آگاه شود. در این راستا، اگر شما هم از اندازه یا شکل دندان هایتان ناراضی هستید، ممکن است تراش و اصلاح دندان، روکش و یا لمینت دندان، جهت تغییر شکل آنها توصیه شود. برای پیدا کردن بهترین روش درمان دندان بزرگ با مرکز دندانپزشکی مانادنت تماس گرفته و از متخصصان بهترین مشاوره را دریافت کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات در خصوص قیمت روکش دندان ایمکس مقاله مرتبط را مطالعه بفرمایید. 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم