اصلاح دندان نیش

دندان های نیش یکی از شایع ترین دندان های نهفته هستند، پنهان شدن این دندان به گونه ای است که دندان با حالت های مختلفی در لثه گیر می کند که برای درمان و اصلاح آن باید به شرایطی چون زاویه نهفتگی و سن بیمار توجه کرد. برای درمان این دندان نیاز به ارتودنسی است تا بتوان فضای کافی برای رشد دندان را ایجاد کرد اما در برخی موارد این مشکل شدیدتر می باشد و برای رفع آن ابتدا باید جراحی انجام شود تا قسمتی از تاج پیدا شود سپس با استفاده از ارتودنسی آن را درمان کرد.
همانطور که می دانید یکی از پرکاربردترین دندان ها، دندان های نیش می باشند و اگر تقارن دندان ها را رعایت کنید پس از شمردن دو دندان در یک نیم فک به این دندان می رسید که در دو نیم فک موجود است و نقش بسیار مهمی در زیبایی لبخند دارند، از ویژگی های بارز این دندان ها مقاومت و استحکام بالای آن ها می باشد که ریشه بلندتری نسبت به دیگر دندان ها دارند.
اگر می خواهید بدانید دندان های نیش شما سالم و مرتب هستند پس از یک بار باز و بسته کردن دهان خود می بینید که دندان های نیش بالا اولین دندان هایی هستند که با فک پایین برخورد می کنند.
نهفتگی دندان های نیش در حدود 2% از افراد وجود دارد، این بیماری دلایل متفاوتی داشته که در برخی از آن ها دندان نیش به سمت گونه تغییر جهت می دهد و به دلیل نبود فضای کافی نمی تواند از لثه خارج شود که به آن نهفتگی لیبیال می گویند.

چرا اصلاح دندان نیش اهمیت دارد؟ 

بهتر است مشکل دندان نیش را رفع کنید زیرا علاوه بر از دست دادن زیبایی لبخند پس از مدتی بیمار دچار کیست و تومور در آن قسمت شود که این وضع با توجه به افزایش سن و کم شدن انعطاف پذیری آرواره ها بیشتر می شود و سبب سایش زود هنگام دیگر دندان ها نیز خواهد شد. دندان های نیش پنهان را برخلاف دندان عقل نمی کشند و با روش های گوناگون باید جای آن را باز کرد، زمانی که دندان شیری جلوی بیرون زدن دندان نیش را بگیرد می توان با کشیدن دندان شیری فضا را برای این دندان باز کرد. برای اصلاح دندان نیش ابتدا باید پزشک ارتودنتیست نوع بیماری را به دقت بررسی کند زیرا ممکن است دندان در سقف دهان یا نزدیکی لثه باشد، همانطور که گفته شد دندان پزشک ابتدا به وسیله ارتودنسی فضا را برای دندان نیش باز می کنند سپس به کمک پزشک جراح بخشی از لثه را برش می زنند و آن را مشخص می کنند و دندان نیش به وسیله نیرویی که از ارتودنسی به آن وارد می شود از لثه خارج می شود که در هر ماه حدود یک تا سه میلی متر از دندان خارج خواهد شد.

اصلاح دندان نیش با ارتودنسی

درمان بیرون زدگی دندان نیش

نوع دیگر بیماری دندان نیش پلاتال است که دندان به داخل دهان کشیده شده و انحراف مسیر می دهد که سبب بیرون زدگی دندان نیش می شود، اصلاح و درمان این بیماری نیز به وسیله ارتودنسی است و در بیشتر موارد همانند درمانی که در بالا به آن اشاره شد عمل می شود. از آنجایی که شما قادر هستنید مشکل دندان نیش بیرون زده را خودتان به وضوح در دهان ببینید، بهتر است در صورت مشاهده آن به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر فرزندتان از دندان نیش بیرون زده رنج می برد، می توانید با مرکز دندانپزشکی مانادنت تماس حاصل فرمایید و یک نوبت برای بررسی ویزیت برای درمان های آینده دریافت کنید.  

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم