علت درد دندان بعد از گذاشتن روکش

روکش دندان به طور دائمی به دندان متصل می شود تا رنگ طبیعی، شکل یا موقعیت آن را در دهان بهتر کند و بهبود ببخشد. شما می توانید فقط برای یک دندان روکش تهیه کنید یا چند دندان خود را روکش نمایید. شما همچنین می توانید از روکش های جزئی که تمام دندان شما را نمی پوشانند و یا کامل که تمام قسمت جلوی دندان شما را پوشش می دهند استفاده کنید و این فقط به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. تقریباً مانند هر ترمیم دندان دیگری، روکش های دندان نیز عوارض جانبی دارند. خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق این عوارض قابل تحمل است. در اینجا نگاهی دقیق به عوارض جانبی بالقوه روکش دندان و میزان اهمیت آنها می اندازیم.

علل اصلی بعد از گذاشتن روکش

از جمله دلایل درد دندان پس از قرار دادن روکش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حساسیت در دندان بعد از گذاشتن روکش: دندانپزشک برای قرار دادن روکش روی دندان ها باید مقداری از مینای دندان را بردارد. مینای دندان از سطح دندان خارج می شود و باعث می شود دندان ها بعد از قرارگیری روکش ها کمی حساس شوند. افراد بیشتر احساس حساسیت را هنگام لذت بردن از غذاهای گرم، سرد یا نوشیدنی دارند.
  • عدم سازگاری بافت های لثه بعد از گذاشتن روکش: بافت های لثه ممکن است مدتی طول بکشد تا با روکش هایی که تازه قرار گرفته اند سازگار شود. احتمالاً التهاب های جزئی و یا ناراحتی در لثه به وجود می آید. دندانپزشک هرگونه التهاب باقی مانده در بافت لثه را در معاینه بعد از عمل از نزدیک بررسی خواهد کرد.
  • ناراحتی عمومی بعد از گذاشتن روکش: روش قرار دادن روکش دندان امکان ایجاد برخی ناراحتی ها را دارد و در طول عمل و بعد از آن ممکن است اصلا دردی حس نکنید و یا تا مدتی التهابات ایجاد شده اذیتتان کند. اگر حساسیت خاصی دارید برای درمان درد خود می توانید با توجه به نظر پزشک از مسکن های التیام دهنده درد استفاده کنید.
  • ایجاد آسیب دیدگی بعد از گذاشتن روکش: کسانی که روکش را انتخاب می کنند کمی خطر آسیب دیدگی دارند. این روش نیاز به برداشتن بخشی از مینای دندان دارد تا روکش بتواند محکم به هم متصل شود. در این دوران دندان بسیار حساستر است و حتی ممکن است پالپ درون دندان از بین برود که مشکلات مربوط به خود را به دنبال دارد.

علل اصلی درد دندان بعد از گذاشتن روکش

سایر دلایل درد دندان پس از گذاشتن روکش

ممکن است در دندان ها مشکل خرابی یا خرد شدن در قسمت خارجی روکش وجود داشته باشد. مشکلات دیگر می تواند شامل روکش های لبه دار و روکش های بیش از حد آویزان باشد. از طرفی در این موارد تحریک لثه نیز تا حدی شایع است. هم ترازی حاشیه های روکش با لبه های دندان این امکان را می دهد که روکش ها تراش داده شوند. با این حال از بین بردن مقدار کمی از سطح باعث می شود که روکش ها بیش از حد ضخیم به نظر برسند. اجازه ندهید که این عوارض جانبی شما را از انجام روکش دندان بازدارد. اگرچه موارد مطرح شده در این مقاله به شرح جزئیات بدترین عوارض جانبی روکش دندان می پردازد اما مزایای آن بیشتر از خطرات آن است. با انتخاب این پوشش نازک و سرامیکی که در امتداد قسمت خارجی دندان های شما قرار می گیرد لبخند درخشان و زیبایی را خواهید داشت. روکش های شما کلیه مسائل مربوط به رنگ، شکل اندازه و طول دندان هایتان را برطرف می کند. روکش دندان شما احتمالاً حداقل برای 5 تا 10 سال آینده بدون مشکل عمر می کند.

شما عزیزان می توانید برای انجام کلیه خدمات مربوط به روکش دندان به کلینیک مانادنت مراجعه نمایید و پس از معاینه و انجام بررسی های لازم توسط دندانپزشکان مجرب این کلینیک، با خیالی آسوده از خدمات مربوط به روکش دندان در این مرکز بهره مند شوید. همچنین  اگر بدنبال دندانپزشکی اقساطی می گردید مانادنت امکان آن را فراهم کرده که روکش دندان خود را به صورت اقساطی انجام دهید.

مطالبی که شاید مورد استفاده شما قرار گیرد :

هزینه روکش دندان

قیمت روکش آماده دندان

قیمت روکش ایمپلنت

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم