ست روکش دندان

یکی از راه های ترمیم دندان های از دست رفته روکش دندان است. روکش دندان نوعی پروتز ثابت است که بنا به دلایلی بر روی دندان قرار می گیرد. موارد استفاده از روکش دندان عبارتند از:

  • بازسازی بافت های از دست رفته دندان
  • زیباسازی دندان های بد رنگ و بد شکل
  • نگهداری از دندان هایی که ترمیم آنها غیر ممکن بوده و یا بافت زیادی از آنها از دست رفته باشد.
  • پر کردن فضای خالی بین دندان ها

انواع ست روکش دندان

روکش های دندانی انواع مختلفی دارند که برخی از افراد آنها را تحت عنوان ست روکش دندانی می شناسند.

  • روکش تمام فلز: روکش تمام فلز برای دندان هایی مناسب است که بافت فرسوده زیادی داشته باشد. همچنین افرادی که زیبایی ظاهری برایشان اهمیت ندارد از این روکش استفاده می کنند. روکش های فلزی از آلیاژ هایی چون پلاتینیوم، طلا، کبالت، نیکل و کروم ساخته می شود.
  • روکش سرامیکی: روکش سرامیکی که به لمینت نیز معروف است، روکش نازکی است که به طور اختصاصی برای دندان های هر فرد ساخته می شود. این روکش ها ظاهری طبیعی داشته و به سادگی لک نمی شوند. دوام آنها نسبت به ضخامتشان بسیار بالا بوده و برای نصب آن نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست.
  • روکش کامپوزیتی: مواد تشکیل دهنده این روکش ها هم رنگ دندان طبیعی است. روکش های کامپوزیتی تنها در یک جلسه نصب شده و هزینه روکش دندان کمتری را شامل می‌شوند. البته عیب آنها عدم طول عمر بالاست. روکش های کامپوزیتی خیلی زود تغییر رنگ داده و نگهداری از آنها بسیار سخت است.

انواع ست روکش دندان

آیا دندان ها با ست روکش پوسیده می شوند

یکی از سوالات مهمی که درباره روکش دندان مطرح می شود این است که آیا روکش های دندان باعث پوسیدگی می شوند؟ پاسخ منفی است؛ روکش های دندان به گونه ای طراحی شده اند که هرگز به بافت دندان آسیب نرسانده و تنها زیبایی ظاهری آن را بیشتر کنند. در بسیاری از مواقع روکش های دندان تنها بر روی دو یا چند دندان نصب می‌شوند. همین امر میزان آسیب رسیدگی به دندان را کاهش می دهد. اما شرایط در مواقعی که تمامی دندان ها روکش شوند، فرق دارد. بسیاری معتقدند که روکش های دندان اگر تحت عمل تهاجمی نصب شوند، می توانند مشکلاتی را برای دندان به وجود آورند. در کل خطر پوسیدگی با روکش دندان بستگی به نحوه نصب و تعداد دندان های روکش شده دارد.

ماندگاری ست روکش دندانی

معمولا روکش های دندانی تا چندین سال طول عمر دارند. در واقع میزان ماندگار روکش ها بستگی به نحوه مراقبت و جنس آنها دارد. پس از نصب روکش دندانی نباید غذاهای سفت جوید. همچنین زدن مسواک و کشیدن نخ دندان تاثیری به سزایی در حفظ سلامت روکش ها می گذارد. از خوردن نوشیدنی های رنگ دار و الکل خودداری کرده و سیگار را ترک کنید. کشیدن سیگار باعث می شود تا بافت روکش به مرور زمان فرسوده شود.

مانادنت با داشتن بهترین متخصص های دندانپزشک زیبایی در پاسداران، آماده خدمت به شما دوستان عزیز می باشد.

هزیه روکش دندان بستگی به جنس روکش و طریقه نصب ان دارد. همچنین تعداد دندان ها نیز در قیمت نهایی تاثیر می گذارند. به دلیل نوسانات قیمت بهتر است برای کسب اطلاع دقیق از آخرین قیمت ها با کارشناسان مانادنت مشورت کنید. 

شاید این مطالب برای شما مفید باشند :

روکش دندان

قیمت روکش آماده دندان

مراحل قالب گیری دندان برای روکش

علت درد دندان بعد از گذاشتن روکش

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم