انواع کاشت دندان ثابت

بکارگیری نتایج و دست یافته های علمی بشر در زمینه های مختلف سبب شده است تا در مقایسه با گذشته روش ها و جایگزین های متعددی در زمینه پزشکی معرفی گردد. یکی از این زمینه ها دندانپزشکی می باشد که افراد می توانند از میان روش های مختلف یک روش مناسب را برای کاشت دندان ثابت و جایگزین کردن دندان از دست رفته، انتخاب کنند. در این مقاله به صورت خلاصه به معرفی و بررسی انواع کاشت دندان ثابت پرداخته می شود.

برخلاف پروتزهای متحرک که امکان برداشتن آنها از دهان وجود دارد، روش های وجود دارد که با استفاده از آنها می توان جایگزینی برای دندان از دست رفته ایجاد کرد که ثابت است و همانند دندان طبیعی بوده و بسیاری از ویژگی های آن را دارا می باشد که در ادامه بیان خواهند شد.

انواع کاشت دندان ثابت

به صورت کلی می توان با یکی از روش های زیر دندان ثابت ایجاد کرد:

  • استفاده از ایمپلنت که به روز ترین روش می باشد اما در مقایسه با سایر روش ها هزینه بالاتری دارد. برای انجام فرآیند قرار دادن ایمپلنت در دندان، در ابتدا پزشک محل مورد نظر را بی حس کرده و سپس پایه ایمپلنت را در لثه قرار می دهد و بعد از گذشت مدتی و بهبود بیمار دندان ساخته شده را بر روی پایه قرار می دهد. اخیرا برای ایجاد محل ایمپلنت دندان از تکنولوژی لیزر استفاده می شود تا کمترین آسیب به لثه وارد گردد.
  • استفاده از بریج دندانپزشکی که از دندان های باقی مانده کمک می گیرد تا ثابت شود.
  • بکار گیری پروتز های ثابت

انواع کاشت دندان ثابت

کاشت دندان ثابت با ایمپلنت

جنس ایمپلنت معمولا از فلز تیتانیوم می باشد که جایگزین دندان از دست رفته شده و مستقیما در فک گذاشته می شود که دقیقا نقش دندان طبیعی را ایفا می کند، ایمپلنت ها طول عمر بالایی در حدود 30 سال خواهند داشت. مهمترین عیبی که برای ایمپلنت اشاره شده است را می توان هزینه بالای آن در مقایسه با سایر روش ها دانست اما کیفیت و کارایی این روش از سایر روش ها بالاتر است. از جمله نکات مهم در انجام ایمپلنت زمان بهبودی می باشد که در زمانی که شخص از بیماری های دیابت یا فشار خون رنج می برد و یا سیگار یا نوشیدنی های الکلی استعمال می کند، زمان بهبودی تحت تاثیر قرار می گیرد و باید با متخصص مشورت گردد تا تصمیم مناسبی گرفته شود.

جایگزین کردن دندان های از دست رفته نه تنها سبب زیبایی چهره شخص می شود، بلکه از انحراف و لق شدن سایر دندان ها به دلیل ایجاد فضای خالی جلوگیری می کند. برای کاشت دندان ثابت می توان از یکی از جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان استفاده کرد ، برای انتخاب بهترین گزینه باید به عوامل تاثیرگذار توجه کرد و با پزشک متخصص مشورت کرد، از جمله عوامل تاثیرگذار شامل: هزینه کاشت دندان، نظر پزشک، موقعیت دندان، شرایط بدنی بیمار و سن شخص می باشند.

متخصص های دندانپزشک زیبایی در پاسداران با استفاده ازعلم و تکنولوژی های بالا توانسته اند بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنند.

شاید مطالب زیر برای شما مفید باشند :

کاشت دندان با چسب

کاشت دندان بدون ایمپلنت

هزینه کاشت دندان بریج

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم