کاشت دندان با چسب

از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته، استفاده از پروتز و ایمپلنت می باشد که با کمک چسب می توان آن را در داخل دهان و در مکان مناسب به صورت موقت قرار داد، این روش ها به عنوان جایگزینی برای استفاده از بریج داندانپزشکی و سایر روش های دیگر می باشند. در این مقاله به صورت خلاصه به فرآیند کاشت دندان به کمک چسب پرداخته می شود.

کاشت دندان با چسب چیست

قرار دادن روکش ایمپلنت به کمک چسب مخصوص دندانپزشکی در محل خود را کاشت دندان با چسب می گویند. فرآیند انجام ایمپلنت می تواند زمان بر باشد، زیرا در ابتدا پایه آن در محل مناسب و بر روی فک قرار می گیرد و با بهبود آن و گذشت زمان می توان دندان را در محل مناسب قرار داد، برای اینکه بیمار در طول این دوره کمتر اذیت شود با استفاده چسب مخصوص، روکش ایمپلنت را بر روی پایه و به صورت موقت قرار می دهند. در صورتی که این روکش کنده شود نمی توان با استفاده از چسب های معمولی روکش را در محل قرار داد، زیرا این چسب مخصوص بوده و سایر چسب ها دارای مواد شیمیایی بوده که برای بدن بسیار مضر می باشند و باید از چسب دندانپزشکی استفاده کرد. چسب دندانپزشکی به صورت کلی بر دو نوع می باشد که شامل: چسب پایه رزینی و چسب پایه اسید، نحوه ساخت این چسب ها به این صورت است که دارای دو قسمت بوده و از یک محلول و یک پودر به وجود می آید و باید با هم مخلوط شوند.

ایمپلنت دندان

روش کاشت دندان با چسب

علاوه بر روکش ایمپلنت، پروتزهای متحرک که جایگزین تمام یا قسمتی از دندان ها می شوند، به این صورت می باشند که بر روی لثه قرار گرفته و اگر به صورتی باشد که جایگزین تعدادی از دندان های از دست رفته شود، باید از دندان های سالم در ثابت نگه داشتن آنها کمک گرفت و این قابلیت را دارد که بتوان دندان دیگری به آن افزود، ولی اگر جایگزین تمام دندان ها شود، نیازی به تکیه گاه نداشته و بر روی فک قرار می گیرد و می توان از چسب برای ثابت کردن آن در محل استفاده کرد. مزیت این روش، پایین بودن هزینه آن بوده و به دندان های باقی مانده آسیبی وارد نمی کند، با طراحی مناسب می تواند فضای خالی دهان را پر کرده و به شخص اعتماد به نفس دهد.

روش کاشت دندان با چسب

کاشت دندان برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها، بسیار متداول شده است و افراد زیادی تمایل به انجام این فرآیند و جایگزین کردن دندان های از دست رفته دارند. اگر در زمینه دندان از دست رفته اقدامی صورت نگیرد اشکالاتی (از جمله انحراف و خارج شدن دندان های باقی مانده از محل خود رخ می دهد) در دهان ایجاد می کند که نیازمند صرف هزینه کاشت دندان و زمان بسیار برای بهبود می باشند. بنابراین انجام اقدامات کافی ضروری بوده و استفاده از چسب به ثابت بودن پروتز و روکش کمک می کند.

اگر شما یا دوستانتان زمانی قصد ایمپلنت کردن دارید، متخصص ايمپلنت پاسداران بهترین گزینه می باشد چون علاوه بر داشتن علم از تکنولوژی بالایی برخوردارند.

شاید این مطالب برای شما مفید باشند :

ایمپلنت بدون جراحی تهران

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان

کاشت دندان بدون ایمپلنت

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم