عوارض جراحی زیبایی لثه

عمل جراحی لثه امروزه بسیار متداول شده است و افراد زیادی به دلایل متفاوت تمایل به انجام این عمل دارند، به صورت کلی انجام هر عمل جراحی علاوه بر مزایایی عمده ای که دارد، می تواند عوارضی داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرند. در این مقاله به بررسی اجمالی عوارض جراحی زیبایی لثه دندان پرداخته می شود.

 بررسی عمل جراحی زیبایی لثه

به مجموعه اقداماتی که توسط پزشک متخصص برای ایجاد زیبایی در فرد انجام می شود که شامل عمل جراحی نیز می شود که به منظور ایجاد زیبایی در فرد مخصوصا زمانیکه لبخند می زند، عمل زیبایی لثه گوییم. در زمان لبخند زدن اگر میزان لثه ها بیش از حد مشخص باشد، می توان این عمل را انجام داد تا در شخص ایجاد اعتماد به نفس شود، و دلیل آن ژنتیک و یا در مواقعی بیماری های خاص می باشد. نحوه¬ی انجام این عمل به این صورت است که پزشک در ابتدا موضع را بی حس کرده و سپس با استفاده از لیزر، میزان لثه اضافه را جدا می نماید، این روش جایگزین روش جراحی سنتی شده و امروزه بسیار متداول گردیده است و از بخیه استفاده نمی شود.

 بررسی عمل جراحی زیبایی لثه

برخی از عوارض عمل جراحی زیبایی لثه

در اطراف دندان بافت لثه قرار گرفته است و دندان از قسمت های متفاوتی تشکیل شده است که شامل پایه، بدنه و مینای دندان می شوند که بر روی استخوان فک قرار گرفته است، انجام عمل جراحی زیبایی دندان باید توسط متخصصین و در شرایط بهداشتی صورت گیرد تا عوارض جانبی بعد از عمل کاهش یابند. به صورت کلی این عوارض شامل موارد زیر می باشند:

  • حساس شدن دندان به سرما و گرما و ایجاد اختلال در خوردن و آشامیدن، باید حتما از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده شود.
  • امکان خالی شدن فضای بین دندان ها و در مواردی لق شدن دندان
  • طولانی شدن مدت بهبود و امکان ایجاد خونریزی وجود دارد و احتمال بروز بیماری های عفونی زیاد می شود.
  • امکان افزایش پوسیدگی دندان وجود دارد که اگر بهداشت رعایت نشود، ریشه دندان به سرعت تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • در مواردی احتمال دارد نیاز به عمل جراحی دوباره باشد که احتمال بروز مشکلات بعدی نیز افزایش یابد. همچنین در صورت داشتن بیماری های دیگر از جمله دیابت یا فشار خون، زمان بهبود تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • مصرف داروهای خاص و همچنین استعمال دخانیات و نوشیدن الکل نیز زمان بهبودی و ریکاوری را تحت تاثیر قرار می دهند.

انجام هر عمل جراحی می تواند عوارضی به همراه داشته باشد، و قبل از تصمیم گیری در مورد انجام عمل جراحی باید به عوارض جانبی آن به خوبی آگاه بود در مواردی نیاز به انجام عمل جراحی لثه ضروری می باشد، اما دسته ای دیگر از عمل های جراحی به منظور ایجاد زیبایی می باشند که امروزه بسیار متداول شده اند. افراد باید قبل از انجام آن به خوبی به عوارض احتمالی اندیشه کرده و با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. 

مطالبی که میتوانند برای شما مفید باشند :

جراحی لثه برای کامپوزیت

عفونت لثه

جراحى زيبايى لثه تهران

 

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم