بهترین جایگزین دندان کشیده شده

به دلیل عوامل زیادی از جمله تصادفات و یا برخورد های شدید، امکان دارد دندان افراد شکسته شده و یا حتی در مواردی ناچار به کشیدن دندان شوند، برای حفظ زیبای افراد مخصوصا در زمان خنده، روش هایی برای جایگزینی این دندان یا دندان های از دست رفته وجود دارد. در این مقاله به صورت خلاصه به بررسی بهترین جایگزین دندان کشیده شده پرداخته می شود.

انواع جایگزین های دندان کشیده شده

با پیشرفت علم و تنکولوژی و استفاده از یافته های متعدد در زمینه های مختلف، همواره شاهد ابداع روش های مختلفی در زمینه های گوناگون می باشیم. در زمینه دندانپزشکی گزینه های متنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته معرفی شده است که ظاهری شبیه به دندان واقعی داشته و نقش دندان را ایفا می کنند. به صورت کلی انواع جایگزین دندان کشیده شده شامل موارد زیر می شوند:

  • ایمپلنت کردن: به عنوان یک روش مناسب و کارآمد ارائه شده است و می تواند جایگزین بسیاری از دندان ها شود و هیچ محدودیتی ندارد که کاملا شبیه به دندان واقعی عمل می کند و در استخوان فک گذاشته شده و بعد از گذشت چند ماه می توان دندان را به داخل آن پیچ کرد. اگرچه هزینه ایمپلنت دندان در مواردی بالا می باشد اما دارای ویژگی هایی است که ارزش صرف هزینه را داشته، زیرا از ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • ایجاد بریج (پل) دندانپزشکی: شامل یک یا چند دندان مصنوعی می باشد که با اتصال و کمک گرفتن از دندان های مجاور در محل قرار می گیرد و باید هر چند سال یکبار تعویض گردد، همچنین باید با پزشک متخصص برای انجام و انتخاب آن مشورت کرد.
  • پروتز موقت: به صورت موقت و در کوتاه مدت کاربرد دارند و به راحتی امکان برداشتن و جایگذاری دارند و در واقع به عنوان پر کننده فضای خالی دندان از دست رفته می باشند.
  • پروتز متحرک: که به صورت عامیانه به دندان های مصنوعی شهرت دارند و به صورت کلی یا جزئی جایگزین دندان های از دست رفته می شوند، بیشتر افراد مسن از این نوع جایگزین استفاده می کنند که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند و هزینه پایینی در مقایسه با روش ایمپلنت وهزینه کاشت دندان بریج دارد.

هزینه کاشت دندان بریج

مشکلات عدم جایگزینی دندان کشیده شده

در صورتی که یک دندان کشیده شود، امکان بروز مشکلات فراوانی برای شخص وجود دارد که می تواند برای جویدن غذا و صحبت کردن فرد ایجاد مشکل کند؛ همچنین به دلیل ایجاد شدن فضای خالی در بین دندان ها، فشار حاصل از هضم غذا می تواند سبب شود که دندان ها منحرف شوند و نیاز به انجام اقداماتی برای برای بازگرداندن دندان به محل مناسب خود باشد، با جایگزین کردن دندان از دست رفته می توان نیاز به این اقدامات را حذف کرد. به صورت کلی نمی توان گفت که بهترین جایگزین دندان کشیده شده چیست و این موضوع به شرایط و موقعیت دندان شخص بستگی دارد که باید براساس آنها مناسب ترین روش را انتخاب کرد. 

اگر از نظر مالی دارای مشکل هستید و تصمیم به ایمپلنت دارید میتوانید از شرایط ایمپلنت اقساطی مانادنت بهره مند شوید.

شاید این مطالب برای شما مفید باشند :

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان

انواع کاشت دندان ثابت

کاشت دندان بدون ایمپلنت

ایمپلنت ارزان در تهران

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم