جراحی لثه برای کامپوزیت

متاسفانه تغذیه نامناسب و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان از جانب اغلب ایرانی ها باعث شده است تا کامپوزیت دندان به یک اپیدمی بزرگ تبدیل شود به طوری که اگر نگاهی به کلینیک های دندانپزشکی بیاندازید، خواهید دید که اغلب مراجعه کنندگان برای ترمیم دندانهای خود و زیبایی آن به آنجا آمده اند. کامپوزیت دندان یک روش غیر تهاجمی و موثر برای بهبود زیبایی دندان ها خواهد بود. در این روش دندانپزشک با بررسی وضعیت دهان و لثه بیمار ممکن است جراحی لثه را برای آماده شدن فرایند کار تجویز کند. اما چرا؟

جراحی لثه قبل از اجرای کامپوزیت

مطمئناً با افرادی مواجه شده اید که هنگام خندیدن یا لبخند زدن مقداری از لثه آنها دیده می شود. در واقع به این حالت خنده لثه‌ای گفته می‌شود. خیلی از افراد هرگز از طرح لبخند خود راضی نبوده و به همین منظور اقدام به جراحی زیبایی لثه می کنند. در این حین ممکن است پس از جراحی لثه دندان های خود را نیز کامپوزیت کنند. جراحی لثه معمولاً در یک جلسه با بی حسی موضعی و بدون هیچ دردی صورت می‌گیرد. به طوری که لثه دندان ها بالاتر برده شده و ارتفاع دندان های جلویی بیشتر خواهد شد. پس از اینکه لثه ها آماده شدند، پزشک اقدام به استفاده از لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی می کند. با انجام این کار زیبایی دندان ها، ارتفاع و قوس لبخند تا حد زیادی تصحیح می‌شود.

جراحی لثه قبل از اجرای کامپوزیت

هزینه جراحی لثه برای کامپوزیت

هزینه های مربوط به کامپوزیت و جراحی لثه بصورت جداگانه و مستقل از هم می باشند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

  • هزینه کامپوزیت دندان: مطمئناً قبل از مراجعه به کلینیک برای اجرای کامپوزیت و جراحی لثه به فکر هزینه آن خواهید بود. متاسفانه به دلیل نوسانات شدید بازار نمی توان قیمت دقیقی را برای این کار تعیین کرد اما م یتوان با یک حساب سر انگشتی و با در نظر گرفتن عوامل موثر بر قیمت ها یک پاسخ روشن دریافت کرد. مثلاً یکی از مهمترین عوامل، میزان تخریب دندان است. طبیعتاً هر چه این میزان بیشتر باشد حجم کامپوزیت مورد نیاز بیشتر خواهد شد. به طوری که نیاز بیشتری به مواد کامپوزیت خواهد بود که این امر تاثیر مستقیمی بر هزینه نهایی خواهد گذاشت. همچنین نوع کامپوزیت مورد استفاده شده توسط دندانپزشک نیز عامل موثر بعدی بر قیمت نهایی اجرای کامپوزیت است. مسلماً با بالا رفتن کیفیت مواد کامپوزیت قیمت آن نیز افزایش می یابد.
  • هزینه جراحی لثه: هزینه جراحی لثه بستگی به روش انجام آن دارد. بهترین روش برای جراحی لثه استفاده از لیزر است. لیزر در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند تمامی خرابی ها و نامتقارنی های لثه را از بین ببرد. این روش هیچ گونه دردی نداشته و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. میزان التهاب لثه نیز می‌تواند عامل بعدی بر تعیین قیمت جراحی لثه باشد. زمانی که لثه ها ملتهب شده باشند دندانپزشک باید وقت بیشتری برای برطرف کردن خرابی های آماده کند.

پس از جراحی لثه برای کامپوزیت چی بخوریم

پس از جراحی لثه و اجرای کامپوزیت بهتر است از غذاهای آبکی نظیر سوپ سرد و شیر سرد استفاده کنید. توصیه می‌شود برای مدت یک هفته هرگز به سراغ خوراکی ها و نوشیدنی های گرم نروید. همچنین از نوشیدن مایعات اسیدی نظیر آب پرتقال و همچنین غذاهای پر ادویه خودداری کنید.

اگر به دنبال متخصص لثه خوب در تهران هستید، پیشنهاد ما متخصصین مانادنت هستند چرا که دارای امکانات بالایی هستند.

شاید مطالب زیر برای شما مفید باشند : 

هزینه لیزر لثه چقدر است

هزینه درمان تحلیل لثه

عوارض جراحی زیبایی لثه

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم