عوارض سوزاندن لثه

با پیشرفت علم و فناوری و به کارگیری یافته های علمی در زمینه های مختلف، سبب ایجاد روش های نوین در انجام سایر امور شده است، از جمله به کارگیری تکنولوژی روز در پزشکی می توان نام برد، مثالی از وسایلی که اخیرا ابداع شده است و در صنعت پزشکی کاربرد دارد فناوری لیزر را می توان اشاره کرد که کاربرد های زیادی دارد از جمله فرآیند اصلاح طرح لبخند که با کمک لیزر قسمتی از لثه را حذف می کنند. در این مقاله به معرفی اجمالی روش های سوزاندن لثه و عوارض آن پرداخته می شود.

سوزاندن لثه چیست

سوزاندن لثه (کانتورینگ) به مجموعه اقداماتی که طی آن قسمتی از لثه را حذف می کنند، سوزاندن لثه گوییم که در شمار عمل های زیبایی می باشد. این فرآیند با کمک روش های مختلفی از جمله عمل جراحی لثه و سایر روش های سنتی انجام می شده که در ابتدا لثه بی حس کرده و سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص عمل را انجام می دادند ولی امروزه با کمک فناوری جراحی لثه با لیزر انجام می شود. هدف از سوزاندن قسمتی از لثه این است که ظاهر زیباتری ایجاد شود و این امر می تواند در اعتماد به نفس فرد کمک کند و افرادی تمایل به انجام این عمل دارند که در هنگام لبخند زدن لثه آنها بیش از حد در معرض دید می باشد.

سوزاندن لثه چیست

پیامد های سوزاندن لثه

باید در نظر داشت که عمل های جراحی می توانند عوارضی در پی داشته باشند و شخص قبل از تصمیم گیری در مورد انجام هر فرآیندی باید به خوبی با عوارض آن در اطلاع باشد. به صورت کلی عوارض سوزاندن لثه شامل موارد زیر می شوند:

  • خونریزی و متورم شدن لثه ها که می تواند چندین روز طول کشد.
  • حساس شدن دندان ها به غذا های سرد و گرم
  • در مواردی امکان دارد لثه دوباره رشد کرده و نیاز به انجام عمل دوباره باشد.
  • به دلیل اینکه پوشش لثه از روی دندان برداشته شده است احتمال پوسیدگی دندان افزایش می یابد و باید بیش از قبل به بهداشت و نظافت دهان توجه کرد.
  • زمان بهبودی در افرادی که به بیماری های دیابت و فشار خون مبتلا می باشند طولانی تر است و در افرادی که استعمال دخانیات و الکل می کنند روند بهبودی با تاخیر صورت می گیرد.

به صورت کلی انجام هر عمل پزشکی علاوه بر مزایا و الزاماتی که برای انجام دارد، می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. بنابراین شخص باید به خوبی از عوارض جانبی آگاه بوده تا بتواند بهترین تصمیم را اخذ کند. پیشرفت علم پزشکی و به کارگیری سایر فناوری ها در این زمینه سبب ایجاد روش های نوینی شده است که با صرف زمان کمتر و راحت تر از گذشته می توان عمل های جراحی را انجام داد. در زمینه سوزاندن لثه استفاده از تکنولوژی لیزر در مقایسه با روش های سنتی بسیار کارآمد تر است، اما می تواند عوارضی به همراه داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرند. 

شاید این مطالب برای شما مفید باشند :

درمان خونریزی لثه تهران

بعد از جراحی لثه چی بخوریم

عفونت لثه

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم