جراحی لثه برای افزایش طول تاج درد دارد

در مواقعی که میزان پوسیدگی لثه به قدری باشد که به بافت آن نفوذ کند، نیاز به جراحی لثه است. جراحی لثه انواع مختلفی دارد که جراحی افزایش طول تاج در این مواقع به کار می رود. دندانپزشک با انجام این فرآیند به نسج سالم دندان که زیر لثه قرار دارد، دسترسی پیدا می کند. البته جراحی افزایش طول تاج دندان همیشه قابل اجرا نیست و ممکن است محدودیت هایی را برای دندانپزشک به وجود بیاورد.

چه زمانی جراحی افزایش طول تاج ضروری می شود

جراحی افزایش طول تاج در مواقع خاصی ضرورت می یابد. زمانی که طول ریشه دندان به حدی باشد که موقع لبخند زدن نمایان شوند، جراحی افزایش طول تاج ضرورت می یابد. در مواقعی نیز ممکن است فورکای دندان نزدیک به لبه استخوان باشد که در این حالت نیز جراحی لثه باید صورت گیرد. موارد فوق برای موقعیت های اورژانسی انجام می شوند. اما با این حال خیلی از افراد با داشتن لثه‌های سالم باز هم برای زیباتر کردن آنها اقدام به جراحی لثه می کنند. البته این امر خیلی توصیه نشده و باید قبل از انجام با پزشک مشورت کرد. معمولاً افرادی که قصد انجام روکش و کامپوزیت دندان را دارند برای زیباتر جلوه دادن دندان های خود اقدام به افزایش طول تاج آنها می کنند.

 چه زمانی جراحی افزایش طول تاج ضروری می شود

آیا افزایش طول تاج دندان درد دارد

بیمار هنگام جراحی لثه به دلیل اعمال بی حسی موضعی دردی را متوجه نمی شود. البته، پس از برطرف شدن اثر بی حسی مقداری درد متوجه بیمار خواهد شد. این درد کاملاً قابل تحمل بوده و پس از چند ساعت از بین خواهد رفت. به طور کلی میزان درد دندان ها پس از جراحی لثه بستگی به مهارت دندانپزشک دارد. در صورتی که دندانپزشک از روش های تهاجمی تری برای نفوذ به بافت لثه استفاده کند، ممکن است درد بیشتری متوجه بیمار شود. از این رو توصیه می شود در انتخاب دندانپزشک خود نهایت دقت را انجام دهیم.

جراحی لثه به روش های مختلفی انجام می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • جراحی افزایش طول تاج
  • جراحی پریودنتال
  • جراحی لیفت لثه
  • جراحی ایمپلنت دندان و پیوند استخوان
  • جراحی حذف پاکت
  • جراحی اپیکو یا خارج کردن عفونت از انتهای ریشه
  • جراحی اصلاحی لثه قبل از ساخت دندانهای مصنوعی
  • جراحی خارج کردن کیست و تومان از لحظه

هرکدام از این روشها به دستور پزشک در مواقع مختلف تجویز خواهند شد. بهتر است برای آگاهی از وضعیت لثه های خود به یک دندانپزشک ماهر مراجعه کرده و میزان خرابی یا پوسیدگی آن را مشخص کنید. متاسفانه بسیاری از افراد به تصور اینکه جراحی لثه درد دارد یا پر هزینه است از انجام آن صرف نظر می کنند. بهتر است برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر دندان های خود هرگز به این مسائل توجه نکنید. پس از انجام جراحی لثه از جویدن غذاهای سفت جدا خودداری کنید. از کشیدن سیگار و مصرف نوشیدنی ها رنگ دار نظیر قهوه نیز پرهیز کنید. بهتر است هر شب به صورت اصولی مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم