بهترین لوپ دندانپزشکی

بسیاری از دندانپزشکان برای خرید لوپ های دندانپزشکی وسواس زیادی را به خرج می‌دهند. دلیل این امر هم این است که آنها نیاز مبرم به لوپ های با کیفیت دارند. مدل ها و برند های مختلفی از لوپ چشمی در بازار وجود دارد که هر کدام از ویژگی ها و مزایای مختلفی برخوردار هستند. باید توجه داشت که همیشه گران بودن لوپ ها دلیل بر مناسب بودن آنها نیست. در برخی از مواقع لوپ های گران قیمت می توانند کارایی چندانی برای دندانپزشکی نداشته باشند. از این رو بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه کرده و بسته به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کرد.

راهنمای خرید بهترین لوپ دندانپزشکی 

هنگام خرید لوپ چشمی باید به چهار فاکتور اصلی توجه کنید:

  • بزرگنمایی
  • میدان دید
  • عمق دید
  • رزولوشن

علاوه بر چهار فاکتور فوق باید به عوامل تاثیرگذار دیگری نظیر دید بهتر، وزن، طراحی و زاویه میل مناسب توجه داشت.

راهنمای خرید بهترین لوپ دندانپزشکی 

مزایای استفاده از لوپ دندانپزشکی

از آنجایی که بسیاری از دندانپزشکان از دردهای مزمن کمر و گردن رنج می برند، باید از ابزارهای استاندارد و مناسبی استفاده کنند. دلیل بسیاری از دردهایی که گریبان دندانپزشکان را می گیرد عدم استفاده صحیح از ابزار مناسب است. از این رو باید هنگام خرید لوپ چشمی نهایت دقت را به خرج داد. لوپ چشمی مناسب باعث می شود تا دندانپزشک نیازی به خم شدن و قوز کردن نداشته باشد. استفاده از لولپ های چشمی با کیفیتی که دارای قدرت بزرگنمایی بالایی هستند، باعث می‌شود تا دندانپزشک تسلط بیشتری بر روی کار داشته باشد. البته استفاده از صندلی های مناسب نیز می توانند تاثیر بسزایی در کیفیت کار داشته باشد. یک لوپ چشمی باکیفیت نباید خطای رنگ داشته باشد. بهترین لوپ چشمی، لوپی است که از خصوصیات آکروماتیک بودن برخوردار باشد. به این معنی که توانایی مشاهده تمامی رنگ ها را داشته باشد. در صورت استفاده از اپتیک های نامناسب، طول موجها به اشتباه انعکاس یافته و دچار تغییر رنگ می شوند. فاکتور بعدی زاویه میل است. زاویه میل مهمترین ویژگی لوله های چشمی بوده که موجب حفظ ارگونومی می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود تا بدون خم کردن گردن و کمر تنها با نگاه کردن از طریق لوپ چشمی به کار خود ادامه داد.

آشنایی با بهترین لوپ های دندانپزشکی

برندهای مختلفی از لوپ ها  در بازار موجود هستند. بهترین لولپ ها دارای قیمت و وزن مناسبی بوده و از میدان دید نسبتاً خوبی برخوردار هستند. هنگام خرید لوپ دندانپزشکی بهتر است به محل قرارگیری همیشگی اپتیک ها در جای درست خود توجه کنید. در صورتیکه اپتیک لوپ ها به خوبی تنظیم نشوند، مشکلاتی را در تشخیص رنگ دندان ها و محل قرارگیری آنها به وجود خواهد آورد.
قیمت لوپ دندانپزشکی به عوامل موثر مختلفی بستگی دارد که مهمرتین آن عبارتند از وزن دستگاه، میزان بزرگنمایی، عمق میدان دید و برند سازنده که هر کدام را در قسمت های قبل توضیح دادیم. بهتر است هنگام خرید لوپ دندانپزشکی عجله نکرده و با حوصله گزینه مد نظر خود را پیدا کنید.

شاید این مطالب برای شما مفید باشند :

لوپ دندانپزشکی چیست؟

استفاده از تکنولوژی‌های نوین

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم