آیا جرم گیری دندان درد دارد

امروزه یکی از رایج ترین دلایل مراجعه افراد به دندانپزشکی جرم گیری دندان هاست؛ اما اولین سوالی که پیش می آید این است که آیا جرم گیری دندان درد دارد؟ در این مقاله سعی داریم تا درباره فرآیند جرم گیری دندان صحبت کنیم.
در صورت ابتلا به بیماری لثه، دندانپزشک شما ممکن است روشی را به نام جرم گیری به شما توصیه کند تا از بدتر شدن آن جلوگیری شود. جرم گیری دندان شایع ترین روش غیر جراحی برای درمان بیماری لثه است. این کار باعث می شود پلاک و رسوبات از دندان شما خارج شود و به لثه شما کمک کند تا سلامت خود را باز یابد.

آیا جرم گیری دندان ضروری است؟ پلاک های چسبنده و پر از باکتری که باعث ایجاد بیماری لثه می شوند، در امتداد خط زیر لثه جمع می شود؛ اگر لثه هایی دارید که اندکی از دندان های شما جدا شده اند، یا اخیرا دچار خونریزی های لثه شده اید یا از درد و ورم لثه هایتان رنج می برید احتمالا انجام یک دوره جرم گیری دندان برای شما ضروری باشد.

انواع ابزارهای جرم گیری دندان

دو نوع ابزار برای جرم گیری دندان وجود دارد که ممکن است برخی از دندانپزشکان از هر دو استفاده کنند:

  • جرم‌گیری با ابزارهای دستی: در این روش دندانپزشک برای از بین بردن پلاک های روی دندان از مقیاس دستی استفاده می کند. از آنجا که دندانپزشک نمی تواند پلاک را ببینند، برای شناسایی مناطقی که احتیاج به جرم گیری دارند از روش لمس کردن استفاده می کند.
  • جرم‌گیری با ابزارهای مافوق صوت: در این روش پلاک های دندان به وسیله تراشه فلزی لرزان جدا شده و از یک اسپری آب برای پاک کردن و خارج کردن آنها از دهان استفاده می شود.

انواع ابزارهای جرم گیری دندان

آیا جرم گیری دندان دردناک است

در طی مراحل جرم گیری، دندانپزشک با بی حسی موضعی، لثه ها و ریشه های دندان شما را بی حس می کند، اما جرم گیری دندان با درد بسیار کمی همراه خواهد بود. دندانپزشک برای از بین بردن رسوبات و پلاک ها از روی دندان ها و زیر خط لثه از ابزارهای تخصصی استفاده خواهد کرد. جرم گیری دندان شامل صاف کردن نقاط خشن روی ریشه های دندان است که می تواند با نگه داشتن باکتری ها باعث ایجاد بیماری های لثه شود. کلیه مراحل جرم گیری می تواند در یک نوبت انجام شود، اگرچه به طور کلی جرم گیری یک چهارم از دهان یا نیمی از دهان در هر قرار ملاقات توصیه می شود. بعد از پایان یک نوبت جرم گیری و از بین رفتن اثر بی حسی، دندان های شما احتمالاً کمی حساس می شوند؛ اما اگر روال بهداشتی دهان و دندان، دوبار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان را رعایت کنید، لثه های شما به سرعت چهره ای محکم و سالم را دوباره به دست خواهند آورد.
برای انجام جرم گیری دندان ها مطمئن شوید دندانپزشک از سابقه سلامت شما آگاهی کامل داشته باشد، زیرا این روش می تواند باکتری ها را به جریان خون وارد کند، بنابراین ممکن است اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری لثه در افرادی که دارای مشکلات قلبی، بیماری کبدی یا بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی بدن همچون HIV هستند نیازمند تمهیدات و مراقبت های ویژه ای باشد.

شما عزیزان می توانید برای استفاده از خدمات تخصصی در زمینه جرم گیری دندان به دندانپزشکان مجرب کلینیک مانادنت مراجعه کنید و در آرامش خیال سلامتی و زیبایی دندان های خود را به دندانپزشکان این مرکز بسپارید.

شاید این مطالب برای شما مفید باشند :

آیا جرم گیری دندان را سفید می کند؟

هزینه جرم گیری دندان چقدر است؟

آیا جرم گیری دندان ضرر دارد؟

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم