مراقبت بعد از لیفت لثه

در بسیاری از مواقع شاهد افرادی هستیم که هنگام خندیدن، لثه هایشان بیش از حد معمول نمایان می‌شود. این امر به دلایل مختلفی نظیر ژنتیک و عدم نگهداری مناسب از دندان ها بستگی دارد که خوشبختانه قابل درمان است. در بین درمان های مختلف، تنها درمان با لیزر است که نتیجه مثبتی از خود نشان داده و بافت لثه را به طور قابل ملاحظه ای ترمیم می‌کند. اما لیفت لثه تنها راه چاره برای درمان لثه ها نبوده و خود فرد نیز باید در نگهداری و مراقبت های بعد از عمل کوشا باشد. در ادامه شما را با نحوه مراقبت از لثه پس از لیف آشنا کرده و نکات مهمی در خصوص بیان می‌کنیم.

مراقبت بعد از لیفت لثه در روز اول

لیفت لثه جزو درمان های نیمه تهاجمی بوده و هیچ گونه درد یا عارضه ای را به دنبال ندارد. به گونه ای که تنها نیاز به یک سری مراقبت و ملاحظات دارد. مراجعین باید بعد از عمل لیف لثه نسبت به برنامه غذایی خود حساس باشند. چراکه لیفت لثه موجب حساسیت در لثه ها و از همه مهمتر التهاب آن تا چند روز می‌شود. از همین رو به هیچ عنوان نباید غذاهای ترش، تند، پر ادویه و چسبناک مصرف کرد. از آن جایی که پس از لیفت لثه هنوز بافت های آن به خوبی ترمیم نشده‌اند، ممکن است این دست از غذاها در لا به لای دندان بچسبند و باعث عفونت مجدد لثه شوند. یاد آور می‌شود که از زدن مسواک به صورت اصولی و مصرف دهان شویه دریغ نکنید. درست است که زدن مسواک می‌تواند لثه ها را حساس کند، اما به دستور پزشک اعمال مسواک به صورت اصولی و آرام منعی ندارد.

مراقبت بعد از لیفت لثه در روز اول

روز دوم مراقبت بعد از لیفت لثه

از روز دوم به بعد کم‌کم می‌توان مصرف غذا و نوشیدنی را آغاز کرد. اما تا حد امکان نباید به یکباره از نوشیدنی های سرد و به ویژه غذای داغ استفاده کرد. بهترین نوع غذا یا نوشیدنی در حالت نیمه سرد یا نیمه گرم است. همچنین، به یاد داشته باشید که از برخورد دست و اجسام خارجی با لثه ها جدا خودداری کنید. از آن جایی که پانسمان لثه ممکن است موجب خارش یا حالتی غیر عادی در دهان افراد شود، باید چند روزی را تحمل کرد و پس از آن برای بررسی و تعویض آن به پزشک مراجعه کرد. تمامی داروهای تجویز شده توسط پزشک را نیز باید مصرف کرد.

مراقبت بعد از لیفت لثه از روز دوم به بعد

پس از گذشت 48 ساعت باید برنامه‌ای ویژه برای مراقبت از لثه ها نوشت. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پس از گذشت 48 ساعت دوره نقاهت به پایان رسیده و دیگر نیازی به مراقبت نیست. بر عکس! با گذشت 48 ساعت لثه ها به مرحله ای از نقاهت می‌رسند که نیاز به مراقبت بیشتر داشته و مصرف دهان شویه به صورت معین توصیه می‌شود. بهتر است تا 1 هفته مصرف دهان شویه را ادامه دهید و از مسواک نرم برای تمیز کردن لثه ها استفاده کنید. در مورد استفاده از نخ دندان نیز با توجه به وضعیت لثه خود حتما با پزشک خود مشورت کنید. 

برای اطلاع از هزینه جراحی لیفت لثه و سایر خدمات با کلینیک مانادنت در تماس باشید.

شاید مطالب زیر برای شما مفید باشند :

قیمت پیوند لثه

جراحى زيبايى لثه تهران

جراحی لثه برای افزایش طول تاج درد دارد؟

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم