آیا جرم گیری دندان را سفید می کند

اول از همه بهتر است نگاهی بر اهمیت زدودن جرم از روی دندان ها بپردازیم. بیماری دندان و لثه توسط یک لایه ی چسبنده ی باکتریایی به نام پلاک ایجاد می شود. پلاک روی دندان های شما همیشه بعد از خوردن هر وعده ی غذایی شکل می گیرد اما اگر آنها به خوبی تمیز نشوند باکتری های موجود در پلاک می توانند باعث جرم دار شدن دندان و لثه های شما شوند. وقتی این اتفاق بیفتد، لثه از دندان ها دور می شود و فضاهایی بین آنها ایجاد می شود سپس پلاک در این فضاها گیر می کند و با مسواک زدن معمولی نمی توان آن را برداشت و باید حتما دندان جرم گیری شود.

وقتی صحبت از جرم گیری دندان می شود افراد دندان هایی صدفی و بسیار سفید را تصور می کنند اما در واقع این طور نیست. جرم گیری تا حدی باعث زیبا و سفید شدن ظاهر دندان ها می شود ولی هدف آن درمانی است. تمیز کردن دندان ها و سفید کردن دندان ها دو نوع روش دندانپزشکی است که بیماران اغلب دچار سردرگمی می شوند. با این حال، این رویه ها و اهداف آنها در واقع کاملاً متفاوت هستند. هدف اصلی تمیز کردن دندان ها از بین بردن پلاک و جرم از سطح دندان ها به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه است. هدف اصلی سفید کردن دندان ها از بین بردن لکه ها برای اهداف زیبایی است. تمیز کردن دندان برای سلامتی دندان ها و لثه های شما مهم است در حالی که روش های سفید کردن دندان ها کاملاً برای زیبایی هستند. جرم گیری دندان در کاهش زردی ناشی از مصرف داروهای خاص تا حدی موثر است. همچنین مصرف دهانشویه ها که دارای فلوراید هستند می تواند باعث ایجاد لایه های زرد رنگ روی دندان شوند که با جرم گیری می توان از زردی آن کاست. اگر جرم گیری دندان به موقع انجام نشود می تواند باعث همیشگی شدن پلاک بر روی دندان شود و از روش های خاص تر و گران تر برای زدودن آن ها باید استفاده کرد.

هر چند وقت یکبار باید دندان ها را جرم گیری کرد

هر چند وقت یکبار جرم گیری دندان لازم است

تشکیل پلاک روی دندان ها یک روند مداوم است. اگر این کار با مسواک زدن برداشته نشود طی 10-14 ساعت مواد روی دندان تثبیت می شوند. چنین افرادی ممکن است هر 6 ماه یکبار نیاز به جرم گیری دوره ای داشته باشند. قانون طلایی این است که هر 6 ماه یکبار معاینه روتین دندان انجام شود. دندانپزشک شما قادر خواهد بود به شما توصیه کند که آیا به جرم گیری دوره ای نیاز دارید یا نه. وی همچنین در مورد مراقبت صحیح از دندان های سالم در منزل نیز به شما توصیه هایی خواهد کرد. باید مجدداً تأکید کرد که جرم گیری دندان ها آنها را تضعیف نمی کند بلکه از بیماری های لثه جلوگیری می کند و تا حدی در زیبایی دندان ها موثر است.

تفاوت جرم گیری دندان و بلیچینگ برای سفید شدن دندان

جرم گیری بیش از این که باعث سفیدی شود جنبه ی درمانی و پیشگیری از بیماری دارد و برای زدودن املاح از دندان ها به کار می رود ولی در روش بلیچینگ ماده ای سفید کننده به داخل دندان شخص وارد می شود و رنگ دندان را سفید می کند و صد در صد جنبه ی زیبایی دارد. خیلی ها این روش را نمی پسندند زیرا معتقدند سفیدی دندان ها در این روش غیرطبیعی جلوه می کند.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم