جراحی دندان عقل نهفته روی عصب

دندان های عقل پس از رشد سایر دندان ها در آخرین جای باقی مانده از فک شروع به رشد می‌کنند. به همین دلیل فضای کافی برای رشد نداشته و ممکن است به سمت دندان های کناری هدایت شوند. در برخی از مواقع نیز فرصتی برای رشد و نمایان شدن به دست نیاورده و همانطور نهفته باقی می‌مانند. اما، نهفته ماندن دندان عقل می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند که این امر نیاز به جراحی دارد در غیر این صورت به مرور زمان باعث ایجاد درد و تورم در ناحیه مورد نظر می‌شود.

چه زمان دندان عقل به سمت عصب حرکت می‌کند

در صورتی که ریشه دندان فضای کافی برای جوانه زدن نداشته باشد، ممکن است به سمت عصب حرکت کند. این فشار باعث می‌شود تا ریشه دندان اطراف اعصاب را احاطه کرده و فرایند کشیدن آن را سخت کند. به طوری که در صورت آسیب به عصب ممکن است لب ها، چانه‌ها فک و گردن به صورت موقتی یا دائم بی حس شوند. در چنین شرایطی پزشک برای کاهش ریسک جراحی از روش حذف جزئی دندان یا کرونکتومی استفاده می‌کند. در این روش بخشی از دندان به صورت جزئی بر داشته شده و ریشه دست نخورده باقی می‌ماند. اما، این تنها پایان ماجرا نبوده و ممکن است قسمتی از دندان عقل به صورت نهفته در زیر لثه باقی بماند.

جراحی دندان عقل نهفته

زمانی که دندان های عقل رشد نکنند و در زیر لثه باقی بمانند تمیز کردن آنها سخت می‌شود. دندان ها و لثه محل تجمع انواع باکتری بوده و همین امر می‌تواند موجب التهاب یا تحلیل لثه شود. از این رو، کشیدن دندان عقل نهفته تا حدودی ضرورت می‌یابد. کشیدن دندان عقل نسبت به سایر دندان ها کار سختی است. حال تصور کنید که این دندان به صورت نهفته باشد؛ به تبع کار سخت تر می‌شود. به همین دلیل این جراحی تحت بیهوشی کامل انجام شده و جزو روش های تهاجمی محسوب می‌شود. پزشک اگر دقت کافی در کشیدن دندان عقل نهفته در کنار عصب نداشته باشد، ممکن است به عصب  نیز آسیب وارد شود. امری که می‌تواند بخش هایی از اعضای صورت را تا همیشه بی حس کند.

جراحی دندان عقل نهفته

برای استفاده از تجارب متخصصین مجرب در زمینه جراحی دندان عقل، می توانید به کلینیک مانادنت مراجعه نمایید و از بهترین خدمات در این زمینه بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم