لمینت دو دندان جلو

 لمینت لایه های نازکی می باشند که متناسب با شکل و ویژگی های فردی هر شخص ساخته و به دندان ها چسبانده می شوند، در ساخت لمینت ها اغلب از رنگ های طبیعی که به رنگ دندان نزدیک هستند استفاده می شود و آن ها را در قسمت جلویی دندان به کار می برند تا لبخندی زیبا تر و بدون نقص داشته باشید. لمینت به طور کلی دو نوع دارد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی که هر کدام از آن ها روش ساخت متفاتی دارند اما هر دو مدل لمینت تقریبا کاربردی مشابه دارند که مهم ترین آن ها ترمیم شکل ظاهری دندان و زیبا نشان دادن دندان ها می باشد. در مدل سرامیکی از لایه نازک اما مستحکم سرامیکی استفاده می شود و به گونه ای جایگزینی برای مینای دندان محسوب می شوند. مدل کامپوزیتی ترکیبی از چند لایه نازک اما با استحکام بالا هستند که این مدل هم به عنوان جایگزین مینای دندان محسوب می شود. لمینت با توجه به معاینه و تشخیص پزشک برای درمان و زیبایی تجویز می شود و انتخاب شکل، اندازه، رنگ و تعداد آن ها می تواند سلیقه ای باشد. در اکثر مواقع با توجه به طرح لبخند فرد فقط تعداد دندان هایی که هنگام لبخند مشخص می باشد را لمینت می کنند و تعداد واحدهای آن برای هر فرد متفاوت است.

اصلاح طرح لبخند با لمینت دو داندان جلو

اگر بخواهید طرح لبخند را اصلاح کنید معمولا 8 تا 10 دندان جلو باید لمینت شوند اما در بعضی موارد و با توجه به دندان های فرد حتی می توان با لمینت 2 دندان جلو به نتیجه ی دلخواه خود برسید. لمینت بیشتر مواقع برای فک بالا انجام می شود اما برای فک پایین هم امکان پذیر می باشد. رنگ و سفیدی رنگ لمینت بستگی به سلیقه و خواسته فرد دارد و درجه بندی آن از خیلی سفید (اولترا وایت) تا چندین درجه قابل انتخاب می باشد. گاهی با توجه به تشخیص پزشک می توان فقط دو دندان جلو را لمینت کرد و بقیه دندان ها که نیاز به اصلاح خاصی ندارند و فقط از نظر رنگ با هم تفاوت دارند را با بلیچینگ سفید و هم رنگ دندان های لمینت شده کرد. دندان هایی که لمینت می شوند حدودا 5-10 سال ماندگاری دارند که با انجام مراقبت های ساده می توان به خوبی از آن ها مراقبت کنیم. برای اینکه بدانید چه تعداد از دندان هایتان لمینت شوند، باید اندازه بزرگی لبخند، میزان سفیدی دندان ها، تعداد دندان هایی که در هنگام لبخند می بینید و سالم بودن دندان ها از نظر شکل، طول و اندازه بررسی شوند، می دانیم هر چه لبخند بزرگ تر باشد به تغییرات بیشتری نیاز دارید که برای این کار پزشکان از تمام زوایا از لبخند بیمار عکس گرفته و بررسی می کنند، در نهایت تصمیم می گیرند که چه تعداد از آن ها باید لمینت شوند که برای این کار نباید فقط به لبخند از رو به رو بسنده کرد و باید از نیم رخ هم لبخند را نگاه کنید که معمولا 8-10 دندان در هنگام لبخند مشخص است اما اگر زمان لبخند فقط از دو دندان جلو خود ناراضی هستید این امکان را دارید که تنها روی این دو دندان کار کنید و عمل لمینت را فقط برای این دو دندان پیاده کنید اما اگر بخواهیم تغییر اساسی صورت گیرد و دندان هایی بدون هیچ نقص و سفیدی داشته باشید باید تعداد بیشتری از دندان ها را لمینت کرد و لمینت دو دندان جلو کارساز نیست.

اصلاح طرح لبخند با لمینت دو داندان جلو

جنس لمینت برای دو دندان جلو

به طور کلی خط لبخند برای هر شخصی متفاوت بوده و بستگی به این دارد که چه تعدادی از دندان ها در هنگام خندیدن دیده می شود که گاه ممکن است نیازی به لمینت کلی نباشد و فقط با انجام لمینت دو دندان جلویی تعییر شگرفی ایجاد شود مخصوصا برای افرادی که دندان های سالمی دارند و سفیدی دندان خود را حفظ کرده اند و به خوبی از دندان های خود مراقبت می کنند، پس از تشخیص پزشک اگر نیاز به لمینت دو دندان جلویی باشد، می توان خود شخص انتخاب کند که لمینت از نوع سرامیکی باشد یا کامپوزیتی که می توان بسته به تغییراتی که می خواهید اعمال شود انتخابی درست تر داشته باشید همچنین هزینه ای که برای این کار کنار گذاشته اید می تواند عاملی برای انتخاب نوع لمینت باشد که بیشتر مواقع از کامپوزیت برای دو دندان جلویی استفاده می شود و مقرون به صرفه تر می باشد. روش انجام هر یک از انواع لمینت متفاوت می باشد برای مثال لمینت سرامیکی در آزمایشگاه ساخته و در مدت زمان بیشتری انجام می شود اما لمینت کامپوزیتی در مطب در مدت زمان کوتاه تری، اما عمر لمینت سرامیکی بیشتر می باشد.

سوالات متداول لمینت دو دندان جلو

  1. چرا باید از لمینت استفاده کنیم؟
    استفاده از لمینت می تواند به عنوان یک محافظ برای دندان های شما تلقی شوود و همچنین زیبایی ظاهری شما را افزایش می دهد. 
  2. چگونه دو دندان جلو را لمینت می کنند؟
    برای این که دو دندان جلویی را لمینت کنند ابتدا روی دندان ها را مقداری می تراشند و سپس یک لایه از لمینت را روی آن قرار می دهند و این کار دقیقا مانند گذاشتن یک لایه روی دندان می باشد.
  3. ویژگی های لمینت دو دندان جلویی چیست؟
    از مزایا و ویژگی های دو دندان جلویی می توان به این اشاره کرد که شما می توانید لبخندی زیبا تر داشته باشید چرا که دندان های جلویی معمولا در دید هستند و همچنین با این کار می توانید محافظت از آن ها را بیشتر کنید. 
نوشتن دیدگاه
دریافت تخفیف 15% درصدی مانادنت ویژه مراجعه کنندگان از طریق سایت
شنبه تا چهارشنبه 8 الی 17 و پنجشنبه ها 8 الی 13 آماده پاسخگویی به شما هستیم